دریچه تکنولوژی راهنمای حل مشکل اتصال دوال سنس به پلی استیشن ۵ - ژوانا

تکنولایف (داخلی)
ایرانسل

درحالی که ماکروسافت کمابیش همان کنترلر سابق نسل هشت را برای پلتفرم نسل نهم خود عرضه کرده است. سونی با تغییراتی کلی در معماری کنترلر پلی ‌استیشن ۴ وارد نسل نهم شده است. سونی با تغییر در معماری کنترلرهای قبلی خود و آفرینش دوال‌سنس، بی‌هیچ هراسی وارد نسل نهم شده است. 

با وجود نوآوری‌ها و ویژگی‌های جدید دوال سنس، این کنترلر با مشکلاتی هم مواجه بوده است. یکی از پرتکرارترین این مشکل‌ها عدم اتصال و یا سینک کنترلر دوال سنس به کنسول پلی استیشن ۵ است. در این مقاله قصد داریم به شیوه حل این معضل پرداخته و راه حل‌های احتمالی را بررسی کنیم.

این مشکل می‌توانند دلایل متعددی چون اختلال در سیگنال‌های بلوتوث دریافتی، اتصال و سینک دوال سنس با دیوایس دیگر، مشکلات نرم افزاری و بعضا ضعف سخت افزاری چیپ بلوتوث باشد. برای حل این معضل در ابتدا بلوتوث دیوایس‌های نزدیک به کنسول را خاموش کنید.

بهترین و اغلب اولین روشی که برای حل اینگونه معضلات به ذهن همه ما می‌رسد، ری استارت کردن دیوایس مربوطه و امتحان مجدد است. پس کنسول خود را ری استارت کنید. سپس به وسیله فرو کردن سوزنی یا ابزار تیزی در سوراخی که به جهت ری‌استارت کردن در پشت کنترلر تعبیه شده، اقدام به ری استارت و بازنشانی کنترلر دوال سنس خود کنید.

ایرانی کارت
Dicardo
راهنمای حل مشکل اتصال دوال سنس به پلی استیشن ۵ - ریست دوال سنس

برای این کار لازم است که ابزار تیز را به مدت سه تا پنج ثانیه ممتد در مکان تعبیه شده فشار دهید تا دوال سنس شما بازنشانی شود. سپس کنترلر را به کمک کابل تایپ C به کنسول پلی استیشن خود متصل کنید تا کارآمدی آن را بسنجید.

آپدیت کردن سیستم عامل و نرم افزارهای مرتبط به کنسول نیز می‌تواند به سادگی بسیاری از مشکلات شما را حل کند. برای این کار از منوی تنظیمات (Settings) وارد بخش System شده و با دنبال کردن مسیر System > System Software > System Software Update and Settings > Update System Software اقدام به آپدیت نرم افزاری سیستم خود کنید.

راهنمای حل مشکل اتصال دوال سنس به پلی استیشن ۵ - اپدیت

شما همچنین می‌توانید با اتصال کنترلر دیگری، مثل دوال شاک اقدام به بازنشانی و سپس اضافه کرد دستی دوال سنس به عنوان یک دیوایس جدید در قسمت Bluetooth Accessories کنسول پلی استیشن ۵ خود کنید. در صورت عدم پاسخگویی روش‌های فوق، امتحان با کنترلر دیگر، اتصال با کابل، تغییر کابل اتصال و در نهایت مراجعه به فروشنده را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 366 views بار دسته بندی : راهنمای خرید و آموزش تاريخ : 28 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.