دریچه تکنولوژی زمان عرضه کارت گرافیک RTX 3090 Ti مشخص شد؛ غول 24 گیگابایتی انویدیا در راه است - ژوانا

اگر به خاطر داشته باشید شرکت انویدیا حدود یک سال پیش کارت گرافیک GeForce RTX 3090 را با قیمتی حدود ۱۵۰۰ دلار به عنوان پرچمدار جدید خود رونمایی کرد. طبق خبرهای جدید، پرچمدار بعدی انویدیا با نام RTX 3090 Ti و در کنار نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 3070 Ti در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ معرفی می‌شود.

همانطور که می‌دانید شرکت انویدیا پیش از موعد معرفی محصولات جدبد، شرکای خود را از این موضوع آگاه می‌کند و امروز نیز فهرستی از این شرکت افشا شد که زمان رونمایی از پرچمدار بعدی تیم سبز را مشخص می‌کند. طبق لیست افشا شده، انویدیا قصد دارد کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti را با ۲۴ گیگابایت حافظه ویدیویی GDDR6X و ۱۰۷۵۲ هسته کودا در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲ (۷ بهمن ۱۴۰۰) رونمایی و عرضه کند.

NVIDIA-RTX-3090Ti-Launch-Date.jpg

افزون بر این، گفته می‌شود این کمپانی برای معرفی یک نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی از کارت گرافیک GeForce RTX 3070 Ti در تاریخ ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) نیز برنامه‌ریزی کرده است. این کارت گرافیک پیش از RTX 3090 Ti و در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۱ دی ۱۴۰۰) وارد بازار سخت افزار خواهد شد.

طبق گزارش‌های اخیر، نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 3070 Ti از نظر تعداد هسته‌های کودا با نسخه‌ی ۸ گیگابایتی آن تفاوتی ندارد؛ پس این کارت گرافیک نیز از پردازنده‌ی گرافیکی GA104 با ۶۱۴۴ هسته کودا و همان فرکانس کاری RTX 3070 Ti بهره می‌برد و انتظار نمی‌رود سرعت نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی از نسخه ۸ گیگابایتی بیشتر باشد.

3090ti.jpg

در این رابطه بخوانید:

– به غول جدید انویدیا یعنی RTX 3090 Ti سلام کنید
– کارت گرافیک پرچمدار انویدیا تغییر نام می‌دهد؛ منتظر RTX 3090 Ti با حافظه ۲۴ گیگابایتی باشید
– احتمال عرضه کارت گرافیک RTX 3090 Ti انویدیا با حافظه GDDR6X
– تاریخ عرضه کارت های گرافیک RTX 3090 Super به بازار مشخص شد
– غول بعدی انویدیا در راه است؛ کارت گرافیک RTX 3090 SUPER با توان ۴۰۰ واتی!
– کارت گرافیک RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti انویدیا معرفی شد؛ ۱٫۵ برابر سریع‌تر

پیش از این نیز مشخص شده بود که کارت گرافیک GeForce RTX 3050 با ۸ گیگابایت حافظه ویدیویی در تاریخ ۴ ژانویه (۱۴ دی) معرفی و در کنار کارت گرافیک RTX 3090 Ti در تاریخ ۷ بهمن عرضه می‌شود. همچنین زمان معرفی و عرضه‌ی نسخه‌ی ۱۲ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 3080 انویدیا هنوز مشخص نیست و ممکن است این محصول نیز در ژانویه ۲۰۲۲ رونمایی شود. در نتیجه ژانویه‌ی سال ۲۰۲۲ ماه بسیار پرکاری برای انویدیا است و نحوه‌ی عرضه و توزیع کارت‌های گرافیک جدید می‌تواند رویه‌ی بازار سخت افزار در طول سال آینده را نشان دهد.

3050.jpg

نظر شما در مورد محصولات جدید انویدیا چیست، آیا وضعیت کمبود موجودی و قیمت‌های سرسام‌آور کارت‌های گرافیک در سال ۲۰۲۲ هم ادامه خواهد یافت یا با اضافه شدن محصولات جدید این مشکل حل می‌شود؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 296 views بار دسته بندی : کارت گرافیک تاريخ : 9 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.