دریچه تکنولوژی سایه بحران کمبود تراشه بر بازار لپ تاپ - ژوانا

بحران کمبود تراشه در دنیا که ابتدا با پردازنده‌های گرافیکی و بعدتر هم پردازنده‌های مرکزی آغاز شد، حالا به غول‌هایی چون اپل هم سرایت کرده است. بدتر اینکه شرکت‌هایی چون Realtek هم از این بحران در امان نمانده‌اند و ممکن است وضعیت از این هم بدتر شود.

آن‌طور که پیداست لوازم الکترونیکی از این هم گران‌تر می‌شوند، چراکه بسیاری از تراشه‌های مورد استفاده در آنها با کمبود موجودی، تقاضای بالا و افزایش قیمت روبرو هستند. علت اصلی کمبود تراشه در دنیا افزایش تقاضا برای لوازم دیجیتال است و سازندگان تراشه چون SMC،UMC,، سامسونگ، اینتل و SMIC قادر به تأمین تمام تقاضای مشتریان خود نیستند.

هنگامی که سازندگان تراشه قادر به تأمین تقاضای مشتریان خود نباشند، تولید محصولات آنها با مشکل روبرو می‌شود و در نتیجه آن شاهد کمبود محصول در بازار و افزایش قیمت‌ها خواهیم بود. کارت گرافیک، پردازنده‌های مرکزی و تراشه‌های حافظه درست به همین دلیل با افزایش قیمت روبرو شده‌اند.

در تازه‌ترین موج از بحران کمبود تراشه، Realtek را هم در تأمین تراشه‌های خود با مشکل روبرو شده است. Realtek سازنده تراشه‌های مختلفی است که در کامپیوتر، لپ تاپ و برخی دیگر از لوازم دیجیتال پیرامون ما یافت می‌شود.

Realtek-logo.jpg

بر پایه گزارش منتشر شده ممکن است کمبود تراشه‌های Realtek سازندگان لپ تاپ چون Dell و HP در تولید محصولات خود با مشکل روبرو کند. این برندها از تراشه‌های مختلف ساخت Realtek چون تراشه صدا و کنترلر شبکه استفاده می‌کنند. در واقع گفته می‌شود تراشه‌های ساخت Realtek در ۷۰ درصد لپ تاپ‌های دنیا یافت می‌شوند و بسیار رایج هستند.

در صورتی که این کمپانی قادر به تأمین تراشه‌های مورد نیاز سازندگان لپ تاپ نباشد، احتمالاً آنها نیز قادر به عرضه لپ تاپ‌های خود نخواهند بود. در گزارش منتشر شد به تأخیر ۳۲ هفته‌ای در تحویل تراشه‌های Realtek اشاره شده است که می‌تواند موجب تأخیر در عرضه لپ تاپ‌ها و کمبود لپ تاپ در بازار شود.

حالا باید منتظر ماند و دید کمبود تراشه‌های Realtek مورد استفاده در لپ تاپ‌ها چه عواقبی خواهد داشت. پیش از این نیز مشخص شده بود بحران کمبود تراشه دامن گیر اپل شده و این کمپانی در تامین تراشه های مورد استفاده در محصولات خود با مشکلاتی روبرو شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 160 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 13 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها