دریچه تکنولوژی سهم ماینرها از کسری برق زمستان مشخص شد (+مجازات جدید ماینینگ) - ژوانا

تا پیش از این قطعی برق در تابستان یک اتفاق معمول به نظر می‌رسید اما هشدارهایی نسبت به تداوم قطعی برق در زمستان هم به گوش می‌رسد. در همین خصوص سخنگوی صنعت برق یک‌بار دیگر اسم ماینرها را به میان آورده و بخشی از کمبود برق زمستان را به آنها نسبت داده است.

آن‌طور که از شنیده‌های مختلف و اظهارات مقامات مختلف به نظر می‌رسد، امسال در فصل زمستان کشور با کمبود برق روبرو خواهد بود که تبعاتی چون خسارت به کسب و کارها، تولیدکنندگان و تعطیلی برخی صنایع خواهد داشت. برای نمونه گفته می‌شود تولید صنایع سیمان و فولاد در پی قطعی برق کاهش یافته و موجب افزایش قیمت شده است.

در همین خصوص رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق می‌گوید طبق برآوردهای آنها حدود ۱۰ درصد از کسری برق پیش بینی شده برای کل کشور ناشی از فعالیت ماینرهای غیرمجاز است. رجبی مشهدی تاکید کرده شناسایی و برخورد با ماینرها با جدیت ادامه دارد.

چند روز قبل هم محمد خدادادی، مجری طرح تأمین برق رمز ارزها در شرکت توانیر گفته بود ماینرها به اندازه سه کلان‌شهر کشور برق مصرف کنند. وی به ماینرها هشدار داد در صورتی که پیش‌نویس لایحه جدید استخراج رمز ارز در مجلس تصویب و ابلاغ شود، اگر برای بار اول مرتکب بهره برداری غیرمجاز از برق یا گاز برای ماینینگ شوند اشتراک آنها به مدت حداکثر ۳ ماه قطع شده و به پرداخت ۵ برابر هزینه انرژی مصرفی با نرخ صادراتی محکوم خواهند شد.

در صورتی که متخلف مجدداً اقدام به استفاده غیرمجاز از برق یا گاز کند، به مجازات حبس، جریمه مالی و قطع دائم اشتراک محکوم می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 330 views بار دسته بندی : اخبار تاريخ : 29 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.