دریچه تکنولوژی سونی به دنبال آوردن بازی‌های محبوب انحصاری پلی استیشن به گوشی‌های هوشمند است - ژوانا

امسال سونی با عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ سطح جدیدی از گیمینگ را برای بازی‌بازان به ارمغان آورد اما چیزی که در این بین به طور مشهود احساس می‌شود، تنوع پایین بازی‌های انحصاری و اختصاصی این کنسول در مقایسه با نسل قبلی یعنی پلی‌استیشن ۴ است. اما آن‌طور که به نظر می‌رسد این کم کاری بی‌دلیل هم نیست و سونی برای آینده‌ی بخش گیمینگ خود، برنامه‌های جدیدی دارد.

در نسل قبلی کنسول‌های بازی شاهد محبوبیت بالای کنسول پی اس فور بودیم؛ کنسول بازی که به دلیل وجود بازی‌های انحصاری متنوع و متعدد، به محبوبیت و فروش بالایی دست پیدا کرد. اما امسال علی‌رغم وجود پتانسیل بالا و حتی عناوین آماده‌ی عرضه‌ای چون The Last Of Us 2، سونی بازی‌های انحصاری خود را به شکل اختصاصی برای نسل نهم منتشر نکرد بلکه با سیاست میان نسلی، آن‌ها را به کنسول پلی‌استیشن ۴ نیز آورد.

همین موضوع باعث شد بخشی از گیمرها تمایل خود را به خرید کنسول جدید نسل نهمی پی اس فایو از دست بدهند و همچنان با پلی‌استیشن ۴ به انجام بازی‌های انحصاری جدید سونی بپردازند.

از این رو به نظر می‌رسد سونی آن‌طور که باید و شاید ماند عملکرد خود در نسل هشتم به دنبال عرضه‌ی بازی‌های انحصاری متعدد برای کنسول جدید PS5 نیست و ظاهراً برای بجای سرمایه‌گذاری روی استودیوهای بازی‌سازی به دنبال راه دیگری رفته است.

psgamesonphone1.jpg

اما لیست استخدامی‌های جدید سونی، تا حدودی علت این موضوع را روشن می‌کند. به نظر می‌رسد سونی قصد دارد با استخدام کارمندانی در زمینه‌ی کاری توسعه دهنده‌ی بازی‌های موبایلی، به سراغ ساخت عناوین انحصاری برای موبایل برود که قرار است طبق نوشته‌های آگهی، یک نقشه‌ی راه ۳ تا ۵ ساله برای بخش محصولات موبایلی این شرکت تهیه کنند.

با توجه به لیست شغل‌های استخدامی سونی می‌توان فعلاً این نتیجه را گرفت که این شرکت ژاپنی محبوب قصد دارد تمرکز خود را از روی انحصاری‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ برداشته و به سراغ بازاری بزرگ‌تر یعنی موبایل گیمینگ برود.

پیش از این نیز در گوشی‌های هوشمند شاهد پورت شدن برخی بازی‌های قدیمی انحصاری سونی نظیر نسخه‌های پیشین GOW بودیم. از این رو چندان بعید نیست که این بار سونی خود به دنبال عرضه‌ی عناوینی مخصوص موبایل باشد و یا فرانچایزهای انحصاری خود را به گوشی‌های موبایل بیاورد.

با این حال باید منتظر ماند و دید که سونی برای آینده‌ی بخش گیمینگ خود با کنسولی قدرتمند مانند PS5 چه برنامه‌ای دارد و آیا به زودی شاهد تجربه‌ی بازی‌های انحصاری سونی روی گوشی موبایل خود خواهیم بود یا خیر.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 157 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 12 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.