دریچه تکنولوژی شکست سنگین کنسول PlayStation 5 مقابل Xbox Series S در بازارهای جمعه سیاه - ژوانا

همانطور که می‌دانید نبرد بین فروش کنسول‌های گیمینگ نسل نهم را کنسول جدید سونی پیروز شده است و در فروش کل ارقام بسیار بهتری را نسبت به کنسول‌های Xbox Series S و Xbox Series X ثبت کرده است. اما بر اساس گزارش‌های جدید، در حراجی‌های مربوط به جمعه سیاه (Black Friday) کنسول Xbox Series S با اختلاف شدید جنگ کنسول‌ها را به نفع مایکروسافت به پایان رسانده است.

طبق گزارشی از مجله معتبر Business Insider، در آخرین آمار و ارقام اعلام شده از بازارهای جمعه‌ی سیاه آمریکا، کنسول Xbox Series S بیشترین فروش را در میان کنسول‌های نسل نهم به ثبت رسانده است. هرچند در این گزارش، آمار و ارقام دقیقی منتشر نشده است، اما گفته می‌شود این نتیجه با بررسی هزاران فروشگاه اینترنتی بدست آمده است.

xbs1.jpg

البته با توجه به شرایط کنونی بازار سخت افزار، فروش چشم‌گیر کنسول ایکس باکس سری اس خیلی هم دور از انتظار نیست. همانطور که می‌دانید هم‌اکنون تمام شرکت‌های بزرگ با معضل کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کنند و تولید تراشه‌های پیشرفته‌ای که در کنسول‌های پرچمدار PS5 و Xbox Series X حضور دارند با مشکل مواجه است؛ پس تولید این کنسول‌ها هزینه‌ی بیشتری می‌برد و در نتیجه قیمت نهایی آن‌ها نیز بسیار گران‌تر از قیمت اولیه خواهد بود.

در نهایت می‌توان گفت معضل کمبود تراشه موجب کاهش موجود کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس شده و این محصولات در اکثر فروشگاه‌ها موجود نیستند. از جهت دیگر کنسول Xbox Series S با سخت افزار ارزان‌تر تولید می‌شود و تراشه‌های مورد نیاز آن نیز در دسترس هستند؛ پس تعداد بیشتری از این کنسول در فروشگاه‌ها موجود است و فروش بیشتری را تجربه می‌کند.

Xbox-Series-S-beats-PS5-it-is-the-best-selling-console-750x375.jpg

در این رابطه بخوانید:

– با این نمایشگر جذاب کنسول Xbox Series S را به یک لپ تاپ گیمینگ تبدیل کنید
– کالبدشکافی کنسول Xbox Series S از شاهکار مهندسی مایکروسافت خبر می‌دهد
– مقایسه Xbox Series X و Xbox Series S به همراه معرفی بازی های مشترک؛ کدام کنسول ارزش خرید بالاتری دارد؟
– 
– 
– 

البته در اینکه توان پردازشی کنسول Xbox Series X و PS5 از کنسول Xbox Series S بسیار بیشتر است، شکی نیست، اما کنسول ایکس باکس سری اس هم به راحتی می‌تواند از پس اجرای عناوین محبوبی چون Call of Duty Vanguard و Halo Infinite با ۶۰fps برآید. افزون بر این، سرویس فوق‌العاده‌ی Xbox Game Pass هم می‌تواند یکی از دلایل برتری و افزایش فروش کنسول‌های مایکروسافت نسبت به پلی استیشن ۵ باشد.

xboxsx-ps5-corrected-2-800x449.jpg

نظر شما در مورد پیروزی کنسول ایکس باکس سری اس در بازارهای جمعه‌ی سیاه چیست، شما دلیل این افزایش فروش چشم‌گیر را چه می‌دانید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 168 views بار دسته بندی : گیم و کنسول بازی تاريخ : 29 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.