دریچه تکنولوژی شیائومی سالانه 300 هزار خودروی برقی تولید می‌کند - ژوانا

با گسترش و پذیرش بیشتر خودروهای برقی، شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری همچون برندهای مطرح حوزه موبایل و گجت‌های هوشمند نیز به این بازار ورود کرده‌اند. در این بین غول فناوری کشور چین، شیائومی، در حال برنامه ریزی برای ساخت کارخانه خودروسازی در شهر پکن با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار خودرو است.

کارخانه جدید شیائومی بر تولید خودروهای الکتریکی برای این غول گوشی‌های هوشمند متمرکز خواهد شد و نقطه عطفی را برای این شرکت به وجود خواهد آورد. این خبر توسط دولت پکن فاش شده و نشان می‌دهد که این کارخانه در دو فاز ساخته می‌شود.

شرکت‌های فناوری به طور فزاینده‌ای در حال گسترش مدل کسب‌وکار خود برای تصرف قلمروهای پیش‌تر ناشناخته هستند و در این بین بازار خودروهای الکتریکی (EV) پتانسیل‌های زیادی در سطح جهانی دارد. شیائومی اولین شرکت فناوری نیست که ایده تولید خودروهای الکتریکی را مطرح کرده است. اپل، هوآوی و چند شرکت دیگر نیز برای توسعه وسایل نقلیه الکتریکی خود برنامه ریزی کرده‌اند.

به گفته این منبع دولتی، مرکز تولید خودروهای برقی شیائومی همچنین دفتر مرکزی این شرکت برای واحد تولیدات EV، دفاتر فروش و تحقیقات در منطقه توسعه اقتصادی و فناوری پکن را در خود جای خواهد داد.

Xiaomi_EV_Plant-2.jpg

پیش‌بینی می‌شود کارخانه جدید خودروهای برقی شیائومی تا سال ۲۰۲۴ شروع به کار کند و تا ۱۰ میلیارد دلار توسط این شرکت در یک بازه ۱۰ ساله سرمایه‌گذاری خواهد شد تا بدین شکل بخش خودروهای الکتریکی جدید شیائومی پا به پای بازار جهانی خودروهای برقی سریع‌تر عرضه شود.

شیائومی در چندین بخش از مدل کسب‌وکار خود رشد داشته است و اعداد و ارقام بسیار مناسبی از بازار گوشی‌های هوشمند آن در سطح جهانی به دست آمده است. از این رو شیائومی امیدوار است که ساختارها و فناوری‌های موجود در آن به توسعه سریع بخش EV  برای سودآوری پایدار و بازگشت سریع سرمایه کمک کند.

تا کنون اطلاعات بیشتری در خصوص مشخصات ظاهری و فنی این خودروهای برقی شیائومی منتشر نشده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : علم و فناوری تاريخ : 29 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.