دریچه تکنولوژی شیائومی سری گوشی های ردمی K40 را معرفی کرد؛ قدرتمند با اسنپدراگون 888 و دوربین 108 مگاپیکسلی - ژوانا

شرکت شیائومی امروز نسل جدید از گوشی های پرچمدار خود در سری محصولات Redmi را معرفی کرد. این سری از محصولات شیائومی شامل سه گوشی Redmi K40 Pro+، K40 Pro و K40 می شود که همگی آن ها از ویژگی ها و قابلیت های بسیار عالی بهره می برند. در ادامه با معرفی کامل این سه گوشی هوشمند همراه خواهید بود.

طبق معمول نسل جدید از گوشی های پرچمدار شیائومی در سری ردمی نیز با به رخ کشیدن سرعت و عملکرد عالی آن ها معرفی شد. هر سه گوشی عرضه شده در این سری یعنی K40 Pro+، K40 Pro و K40 از نمایشگرهای AMOLED با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی بهره می برند. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی شیائومی، نرخ شناسایی و نمونه برداری لمس نمایشگر نیز در این گوشی های هوشمند ۳۶۰ هرتز است و این موضوع سبب می شود انتقال فرامین و دستورات به آن ها بسیار سریع صورت بگیرد.

K40-1.jpg

به این ترتیب باید گفت که گوشی های سری ردمی K40 دارای یکی از بالاترین نرخ های شناسایی و نمونه برداری لمس نمایشگر هستند و با توجه به این موضوع اجرای بازی ها بر روی آن ها بسیار لذت بخش خواهد بود. هرسه گوشی جدید شیائومی در این سری به تراشه های سری اسنپدراگون ۸۰۰ مجهز هستند و دو مدل پیشرفته تر، از آخرین و جدیدترین نسل از این محصولات یعنی تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می برند.

از میان دیگر تفاوت های موجود میان این سه گوشی پرچمدار، می توان به وضوح سنسور اصلی دوربین پشتی اشاره کرد. گوشی K40 Pro+ از یک سنسور اصلی با وضوح ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می برد؛ اما دو گوشی K40 Pro و K40 به ترتیب به سنسورهای ۶۴ و ۴۸ مگاپیکسلی مجهز هستند.

نمایشگر این سه گوشی مشابه یکدیگر انتخاب شده و تمامی آن ها از صفحه نمایش E4 AMOLED سامسونگ با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی بهره می برند. این نمایشگر قادر است تمامی رنگ های موجود در استاندارد DCI-P3 را به نمایش درآورد و از قابلیت HDR10+ نیز پشتیبانی می کند. میزان روشنایی این نمایشگر در ۸۱۹۲ پله مختلف قابل تنظیم است و در نهایت می تواند به میزان ۱۳۰۰ nit برسد. DisplayMate چندی پیش در بررسی خود از این نمایشگر به آن نمره A+ داد.

K40-2.jpg

هرسه گوشی جدید شیائومی در سری ردمی K40 همچنین به باتری های با ظرفیت مشابه ۴۵۲۰ میلی آمپر ساعت، شارژرهای با حداکثر توان ۳۳ وات و پشتیبان از فناوری های USB Power Delivery 3.0 و QuickCharge 3.0+ مجهز هستند. شارژرهای عرضه شده در کنار این سه گوشی از پورت USB-C استفاده می کنند و می توانند در عرض ۵۲ دقیقه، باتری موجود در آن ها را از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ کنند.

از میان دیگر راه های ارتباطی این سه گوشی می توان به ارتباط ۵G از نوع Sub-6 GHz و Wi-Fi 6 اشاره کرد که سبب می شود ارتباط به شبکه های دیتا و اینترنت با سرعت بسیار خوبی صورت بگیرد. ارتباط بلوتوث ۵٫۰ همراه با فناوری Hi-Res Audio Wireless و NFC نیز توسط این گوشی های هوشمند در دسترس کاربران قرار دارد.

شرکت سازنده اعلام کرده است که اسپیکرهای داخلی این سه گوشی از فناوری های Dolby Atmos و Hi-Res Audio بهره می برند. یک موتور خطی نیز در بدنه این گوشی جایگذاری شده است که در هنگام اجرای بازی ها به کاربران بازخوردهای بهتری را منتقل می کند. متاسفانه گوشی های سری ردمی K40 فاقد جک صوتی ۳٫۵ میلی  متری هستند.

K40-9.jpg

K40-10.jpg

تمامی گوشی های عرضه شده در این سری از محصولات شیائومی از استاندارد محافظتی IP53 بهره می برند به این معنی که می توانند در برابر ذرات گرد و خاک مقاومت خوبی از خود نشان دهند و تا حدودی از ورود آب به بدنه جلوگیری کنند. شیشه محافظ Gorilla Glass 5 و سنسور اثر انگشت یکپارچه با دکمه Power و قرار گرفته در لبه سمت چپ، از دیگر ویژگی های مشترک این سه گوشی جدید سری ردمی است.

بررسی کامل تر از ویژگی های هرکدام از این سه گوشی جدید را در زیر بخوانید.

گوشی Redmi K40 Pro+
بدون شک یکی از مهم ترین قابلیت های این گوشی جدید شیائومی دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی آن است که از سنسور قدرتمند ISOCELL HM2 سامسونگ بهره می برد. این سنسور ابعادی در حدود ۱/۱٫۵۲ اینچ دارد و از قابلیت Pixel Binning با ابعاد ۹ به ۱ بهره می برد. با استفاده از این قابلیت ابعاد پیکسل های این سنسور می تواند به ۲٫۱ میکرون برسد. با پشتیبانی از قابلیت Super Night Scene 2.0 و ISO دوگانه، این سنسور قادر است در موقعیت های بسیار تاریک نیز تصاویر بسیار خوبی را به ثبت برساند.

K40-3.jpg

یک سنسور ۸ مگاپیکسلی از نوع با زاویه دید فوق وسیع (۱۱۹ درجه ای) و با گشادگی دیافراگم f/2.2 و یک حسگر ۵ مگاپیکسلی از نوع Telephoto، دیگر اجزای دوربین اصلی و سه گانه این گوشی را تشکیل می دهند. دوربین سلفی این گوشی نیز وضوح ۲۰ مگاپیکسلی دارد. می توان در دو گوشی دیگر این سری یعنی K40 Pro و K40 نیز این سه سنسور را مشاهده کرد.

دوربین اصلی گوشی K40 Pro Plus قادر است ویدیوهای با وضوح ۸K را با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، ویدیوهای ۴K را با نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین ویدیوهای Slow-motion را با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه و با وضوح ۱۰۸۰p به ثبت برساند. دوربین سلفی این گوشی نیز قادر است ویدیو های با وضوح ۱۰۸۰p را با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و ویدیوهای Slow-motion را هم با وضوح ۷۲۰p و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه ذخیره کند.

K40-6.jpg

K40-7.jpg

K40-8.jpg

همانطور که گفته شد این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می برد. این گوشی با استفاده از فناوری لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید شده است و از یک هسته سریع Cortex-X1 و همچنین هسته گرافیکی Adreno بهره می برد. این هسته گرافیکی چیزی در حدود ۳۵ درصد از هسته گرافیکی موجود در تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ سریع تر است. پشتیبانی از حافظه های رم LPDDR5 و ذخیره سازی UFS 3.1 و همچنین واحد پردازش عصبی (NPU) با قدرت ۲۶ ترافلاپس، از دیگر ویژگی های این تراشه است.

دو گوشی K40 Pro+ و Pro اگرچه امکان ارتباط با شبکه های mmWave 5G را در اختیار ندارند، اما به لطف پشتیبانی از استاندارد Wi-Fi 6E می توانند سرعت دانلود ۳٫۵ گیگابیت بر ثانیه را فراهم آورند. این دو گوشی همچنین از ارتباط بلوتوث ۵٫۲ بهره می برند.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی شیائومی، گوشی K40 Pro+ قرار است تنها در یک پیکربندی یعنی با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود. این گوشی در هنگام عرضه ۵۷۵ دلار قیمت خواهد داشت. پیش فروش این گوشی از هم اکنون شروع شده است و عرضه رسمی آن از تاریخ چهارم مارس (۱۴ اسفند) شروع می شود.

گوشی Redmi K40 Pro

K40-4.jpg

گوشی K40 Pro علاوه بر تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ از یک دوربین اصلی سه گانه بهره می برد که سنسور اصلی آن دارای وضوح ۶۴ مگاپیکسلی است. با استفاده از قابلیت Pixel Binning در ابعاد ۴ به ۱، ابعاد پیکسل های این دوربین می تواند به ۱٫۶ میکرون برسد. با توجه به این موضوع اگر دوربین گوشی های هوشمند برای شما با اهمیت است بهتر است به فکر خرید نسخه Pro+ از این گوشی باشید. گوشی K40 Pro قادر است ویدیوهای با وضوح ۸K را با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه به ثبت برساند.

گوشی Redmi K40 Pro در نسخه پایه خود که دارای شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است در حدود ۴۳۵ دلار قیمت خواهد داشت. نسخه با هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از این گوشی نیز به ترتیب قیمتی در حدود ۳۰۰۰ و ۳۳۰۰ یوان چین دارد. قرار نیست این گوشی هوشمند با ۱۲ گیگابایت حافظه رم عرضه شود. عرضه این گوشی نیز از تاریخ چهارم مارس (۱۴ اسفند) آغاز می شود.

گوشی Redmi K40

K40-5.jpg

ردمی K40 نسخه استاندارد و ارزان قیمت ترین محصول در این رده از محصولات شیائومی است و از تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ که نسخه ای سریع تر از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ محسوب می شود بهره می برد. سرعت هسته های پردازشی در این تراشه به ۳٫۲ گیگاهرتز می رسد که در حال حاضر یکی از بالاترین این سرعت ها به شمار می رود. هسته گرافیکی Adreno 650 و همچنین واحد پردازش عصبی با قدرت ۱۵ ترافلاپس، دیگر ویژگی های این تراشه را تشکیل می دهند.

دوربین اصلی این گوشی توسط یک حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی پشتیبانی می شود. این سنسور که Sony IMX582 نام دارد دارای ابعاد ۱/۲ اینچ است و ابعاد پیکسل های آن به ۰٫۸ میکرون می رسد. گشادگی دیافراگم این سنسور نیز f/1.8 گزارش شده است.

K40-12.jpg

K40-13.jpg

اگرچه تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ می تواند ویدیوهای با وضوح ۸K و ۴K را به ترتیب با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه به ثبت برساند، گوشی ردمی K40 تنها قادر است ویدیوهای ۴K را با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ذخیره کند. فناوری های ارتباطی این گوشی نیز شامل Sub-6 GHz 5G، Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵٫۱ می شوند.

نسخه پایه از این گوشی نیز به شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است و قرار است در سه رنگ با قیمت ۳۱۰ دلار عرضه شود. در پیکربندی های دیگر، این گوشی می تواند به هشت یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شود. در این صورت قیمت این گوشی به ۲۲۰۰ تا ۲۵۰۰ یوان افزایش می یابد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها