دریچه تکنولوژی قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی و تراشه‌های موبایلی ماه نوامبر معرفی شدند؛ اسنپدراگون 888 پلاس در صدر - ژوانا

مطابق با رویه هرماهه، بنچمارک AnTuTu که یکی از مهم‌ترین ابزارهای سنجش قدرت و عملکرد گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود، این ماه نیز قدرتمندترین گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده و همچنین تراشه‌های موبایلی را معرفی کرد. این بررسی در فاصله زمانی ۱ تا ۳۰ نوامبر صورت گرفته است و به این ترتیب این دستگاه‌ها را باید قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی در این بازه زمانی معرفی کنیم.

AnTuTu امروز گزارش خود از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی و میان‌رده موجود در بازار را منتشر کرد. این رده‌بندی با توجه به امتیاز کسب شده توسط دستگاه‌های مختلف در این بنچمارک صورت گرفته است. بنابر اطلاعات منتشر شده توسط تیم پشتیبان، این بنچمارک بیش از ۱۰۰۰ بار بر روی تمامی گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار پیاده‌سازی شده است و امتیازات لحاظ شده در این رده‌بندی مربوط به میانگین تمامی آن‌ها است. همچنین برای پیکربندی های مختلف از یک گوشی، امتیاز نسخه با بهترین نمره در این رده‌بندی در نظر گرفته شده است.

androidphones-2048-2.jpg

این بررسی نشان می‌دهد که در میان گوشی‌های پرچمدار، هنوز هم گوشی شیائومی Black Shark 4S Pro، قدرتمندترین گوشی اندرویدی موجود در بازار است. این گوشی توانسته است در بنچمارک AnTuTu نمره میانگین ۸۷۵۳۸۲ را کسب کند. این برای دومین ماه متوالی است که این گوشی هوشمند عنوان قدرتمندترین گوشی اندرویدی بازار را کسب می‌کند.

این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس، ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. به نظر می‌رسد استفاده از حافظه SSD در این گوشی هوشمند سبب شده است که عملکرد و قدرت آن در مقایسه با دیگر گوشی‌های اندرویدی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند و در نتیجه بنچمارک AnTuTu بالاترین نمره را به آن اختصاص دهد. استفاده از این حافظه اگرچه موجب بهبود سرعت و قدرت این گوشی هوشمند شده و سرعت بارگذاری بازی‌ها را ارتقا بخشیده اما موجب افزایش ضخامت و ابعاد بدنه آن شده است.

جایگاه دوم و سوم در این رده‌بندی نیز به ترتیب به دو گوشی ZTE nubia Red Magic 6S Pro و vivo iQOO 8 Pro رسیده است که هردو از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس و همچنین ۱۲ گیگابایت حافظه رم برخوردار هستند. این دو گوشی نیز به ترتیب امتیازهای ۸۵۲۷۱۹ و ۸۴۶۶۶۳ را در این بنچمارک از آن خود کرده‌اند.

جایگاه چهارم در رده‌بندی قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی نیز به گوشی شیائومی Black Shark 4 Pro رسیده که به تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز است. همچنین در این رده‌بندی می‌توان گوشی‌های vivo X70 ProAsus Rog Phone 5s و vivo iQOO 8 را در جایگاه پنجم تا هفتم مشاهده کرد.

androidphones-2048-3.jpg

بنچمارک AnTuTu برای گوشی‌های اندرویدی میان‌رده نیز یک رده‌بندی جداگانه معرفی کرده است. براساس این رده‌بندی در حال حاضر بهترین گوشی‌های اندرویدی میان‌رده موجود در بازار به تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G مجهز هستند. دو گوشی vivo iQOO Z5 و Oppo K9s که از این تراشه بهره می‌برند توانسته‌اند در این رده‌بندی عناوین اول و دوم را بدست بیاورند. این دو گوشی به ترتیب امتیازهای ۵۶۶۴۳۸ و ۵۳۶۲۶۵ را کسب کرده‌اند و به ۱۲ و هشت گیگابایت حافظه رم مجهز هستند.

جایگاه سوم در این رده‌بندی به گوشی Mi 11 Lite 5G رسیده است که از تراشه اسنپدراگون ۷۸۰G بهره می‌برد. این گوشی هوشمند نیز با بهره‌مندی از هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نمره ۵۳۴۷۳۹ را از بنچمارک AnTuTu بدست آورده است.

در همین رابطه بخوانید:

گوشی Realme GT 2 Pro با چیپست Snapdragon 8 Gen1 رکورد شکست
– گوشی‌های گیمینگ سری Black Shark 4S شیائومی بالاخره معرفی شدند

باید دید که با حضور احتمالی تراشه اسنپدراگون ۸ سری ۱ در گوشی‌های جدید عرضه شده در ماه دسامبر جاری، رده‌بندی نتایج بدست آمده در این بنچمارک با چه تغییراتی روبرو خواهد شد. انتظار می‌رود این تراشه قدرتمند و بالارده در گوشی‌های پرچمدار جدید مورد استفاده قرار بگیرد. در کنار این تراشه باید دید که محصول بالارده و قدرتمند مدیاتک، یعنی Dimensity 9000، چه حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 143 views بار دسته بندی : گوشی موبایل تاريخ : 3 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.