دریچه تکنولوژی مایکروسافت در خرید برنامه‌ی دیسکورد ناکام ماند - ژوانا

دیسکورد به عنوان یکی از برنامه‌های شناخته شده برای گیمرها و دیگر کاربران چت صوتی محسوب می‌شود که چندی پیش گزارش‌های زیادی مبنی بر تمایل مایکروسافت به خرید آن با مبلغی هنگفت بر سر زبان‌ها افتاد. حالا اما به نظر می‌رسد مذاکرت مایکروسافت و دیسکورد نتیجه‌ی دلخواه طرفین را به همراه نداشته است.

دیسکورد که خیلی زود جای خود را میان برنامه‌های چت محور باز کرد اکنون به ارزشی در حدود ۷ میلیارد دلار دست پیدا کرده است. در این بین مایکروسافت به عنوان یکی از ثروتمندترین شرکت‌های دنیا، اخیراً به دنبال خرید سهام شرکت‌های کوچک و روبه‌رشد رفته است.

از این رو مدتی پیش بود که خبر رسید مایکروسافت در نظر دارد با صرف مبلغ ۱۰ میلیارد دلاری، دیسکورد را از آن خود کند. البته مایکروسافت تنها متقاضی خرید دیسکورد نبود و شرکت‌های دیگری نیز در صدد تصاحب سهام این استارت‌آپ بودند.

با این حال آن طور که وال‌استریت ژورنال گزارش می‌کند، مذاکرات مایکروسافت و دیسکورد بر سر این معامله به سرانجام ننشسته است و این شرکت کوچک اما در حال توسعه، همچنان قصد دارد مستقل بماند.

discord-logo.jpg

ظاهراً دوران کرونا و قرنطینه‌ی خانگی برای Discord چندان هم بد نبوده است و موجب شده تا کاربران بیشتری به سوی استفاده از این برنامه رهسپار شوند؛ طوری که گفته می‌شود این برنامه به دو برابر کاربر فعال بیشتر دست پیدا کرده است و روزانه ۱۴۰ میلیون کاربر دارد.

همچنین دیکسورد عنوان می‌کند که درآمد این برنامه در سال ۲۰۲۰ چیزی در حدود ۱۳۰ میلیون دلار بوده است. این در حالی است که برای سال ۲۰۱۹ تنها به رقم ۴۵ میلیون دلاری دست پیدا کرده بودند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 149 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها