دریچه تکنولوژی مایکروسافت شرکت Nuance را با 16 میلیارد دلار خرید؛ سرمایه‌گذاری ردموندی‌ها در حوزه کلاد و هوش مصنوعی - ژوانا

همانطور که می‌دانید در سال گذشته مایکروسافت با پرداخت حدود ۷٫۵ میلیارد دلار شرکت Zenimax Media، صاحب استودیوی بازی‌سازی بتسدا (Bethesda Softworks) را تصاحب کرد. طبق خبرهای جدید، این غول بزرگ دنیای تکنولوژی اخیراً کمپانی Nuance را به ارزش ۱۶ میلیارد دلار خریداری کرده است.

حدود ۸ ماه پیش و پس از اعلام رسمی قیمت کنسول‌های Xbox Series X و Xbox Series S، شرکت مایکروسافت کمپانی مالک استودیوی بازی سازی Bethesda را به ارزش ۷٫۵ میلیارد دلار خرید. این استودیو مالک عناوین بزرگ و محبوبی چون Fallout، Doom و The Elder Scrolls است که چند ماه پیش در اختیار ایکس باکس‌سازان قرار گرفت.

games.png

امروز نیز Microsoft به صورت رسمی اعلام کرد کمپانی سازنده‌ی اپلیکیشن کیبورد Swype، یعنی شرکت Nuance را به ارزش حدودی ۱۶ میلیارد دلار تصاحب می‌کند. بر اساس بیانیه‌ی منتشر شده، مایکروسافت در معامله‌ای شرکت Nuance Communication Inc. را با در نظر گرفتن ۵۶ دلار به ازای هر سهم و به ارزشی بیش از ۲۳ درصد بیشتر از ارزش این شرکت تا پایان جمعه خریداری کرده است.

در نظر داشته باشید کل این قرارداد چیزی در حدود ۱۹٫۷ میلیارد دلار ارزش دارد که تمام بدهی‌های شرکت Nuance را نیز شامل می‌شود.

Microsoft-Nuance.jpg

هرچند بسیاری شرکت Nuance را با اپلیکیشن کیبورد سوایپ (Swype) که هم‌اکنون از کار افتاده است می‌شناسند، اما این کمپانی یکی از پیشتازان در حوزه‌ی کلاد (Cloud) و نرم افزارهای هوش مصنوعی است و در این عرصه سال‌ها تجربه دارد. در بیانیه‌ی مایکروسافت گفته شده آقای مارک بنجامین، مدیرعامل کنونی Nuance، در ادامه نیز جایگاه خود را حفظ خواهد کرد، اما به آقای Scott Guthrie که رئیس بخش کلاد و هوش مصنوعی در مایکروسافت است، پاسخگو خواهد بود.

Microsoft-Azure-ScottGuthriediscusse.jpg

از محصولات شرکت نوانس (Nuance) می‌توان به Dragon Ambient eXperience، Dragon Medical One و PowerScribe One اشاره کرد که همگی ابزارهای شناسایی صوت آزمایشگاهی ساخته شده روی پلتفرم Azure مایکروسافت هستند. گفته می‌شود محصولات این کمپانی توسط بیش از ۵۵ درصد پزشکان و ۷۵ درصد رادیولوژیست‌های ایالات متحده و همچنین حدود ۷۷ درصد از بیمارستان‌های آمریکا مورد استفاده است.

در این رابطه بخوانید:

– با پرداخت ۷٫۵ میلیارد دلار اتفاق افتاد: مایکروسافت صاحب تمامی بازی‌های Bethesda شد
– مایکروسافت به دنبال خرید مالکیت TikTok؛ آیا چینی‌ها تسلیم فشار‌های دولت آمریکا می‌شوند؟
– دنیای گیمینگ پس از خرید Bethesda توسط مایکروسافت چگونه خواهد بود
– مایکروسافت به دنبال خرید استودیوهای بازی سازی «سگا» و «کونامی» است؟
– عجایب ۲۰۲۰ ادامه دارد؛ مایکروسافت به دنبال خرید مجدد نوکیا است

به گزارش تحلیل‌گران، خرید شرکت نوانس اندازه بازار قابل دسترس (TAM) مایکروسافت در بازار بهداشت و سلامت را دو برابر کرده و به رقم شگفت انگیز ۵۰۰ میلیارد دلار رسانده است. افزون بر این، پس از قطعی شدن قرارداد، مایکروسافت به خدمات نوانس برای IVR، دستیارهای مجازی و فناوری‌های دیجیتال و بیومتریک نیز دسترسی می‌یابد تا روش‌های امنیتی کاربران خود را نیز جدیدتر کند.

mic.jpg

نظر شما در مورد خرید شرکت نوانس توسط ردموندی‌ها چیست، آیا با تصمیم جدید مایکروسافت و سرمایه‌گذاری این کمپانی در حوزه‌ی کلاد و هوش مصنوعی موافقید یا خیر؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 162 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 13 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها