دریچه تکنولوژی مشخصات کلیدی تراشه Dimensity 7000 ؛ رقیبی جدی برای اسنپدراگون 870 - ژوانا

شرکت مدیاتک چندی پیش تراشه پرچم دار Dimensity 9000 را معرفی کرد و قصد دارد تا انتهای سال جاری میلادی اطلاعات بیشتری از آن منتشر نماید. این شرکت علاوه بر این، کار ساخت یک تراشه بالا رده دیگر به نام Dimensity 7000 را نیز آغاز کرده که برخی خصوصیات آن توسط اکانت‌های توییتری افشا شده است.

تراشه Dimensity 9000 اولین تراشه ۴ نانومتری جهان به شمار می‌آید و بنابر گزارش‌ها، Dimensity 7000 نیز بر اساس فناوری نود ۵ نانومتری TSMC تولید خواهد شد. اکانت توییتری معتبر Digital Chat Station می‌گوید که این تراشه ۸ هسته‌ای از چهار هسته بزرگ Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۷۵ گیگاهرتز تشکیل شده و چهار هسته بهینه آن نیز با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز کار می‌کنند.

مدیاتک علاوه بر بخش پردازشی، در قسمت گرافیکی و عملکرد گیمینگ نیز بالا رده‌های کوالکام را به چالش کشیده و تراشه Dimensity 7000 را به پردازنده گرافیکی Mali-G510 MC6 مجهز کرده است. بر اساس این مشخصات، کارشناسان از اسنپدراگون ۸۷۰ به عنوان رقیب اصلی تراشه Dimensity 7000 یاد می‌کنند. چندی پیش نیز مشخص شده بود که گوشی‌های هوشمند مجهز به این چیپست، قادر خواهند بود تا از فناوری شارژ سریع ۷۵ واتی پشتیبانی نمایند. 

d70002.jpg

شایعات بالا از این نکته حکایت دارد که Dimensity 7000 قرار است به عنوان راهکاری بالا رده و بین تراشه‌های Dimensity 9000 و Dimensity 1200  قرار بگیرد. هنوز اطلاعات چندانی از گوشی‌های مجهز به این تراشه در دست نیست، اما بر اساس یک پست Weibo از مدیر عامل شرکت ردمی، این شرکت به احتمال زیاد اولین برندی خواهد بود که در محصولات خود از Dimensity 7000 استفاده می‌کند.

گفته می‌شود که کمپانی تایوانی مدیاتک تست‌های اولیه این تراشه را آغاز کرده و به نظر می‌رسد آن را در روزهای انتهایی سال ۲۰۲۱ یا در ابتدای سال ۲۰۲۲ به صورت رسمی معرفی نماید. از این رو انتظار داریم که اولین اسمارت فون‌های مجهز به Dimensity 7000، در سه ماهه اول سال آینده میلادی از راه برسند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 172 views بار دسته بندی : پردازنده تاريخ : 29 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.