دریچه تکنولوژی مشکل تلویزیون‌های شیائومی MI TV Q1 گیمرها را حسابی عصبانی کرده است - ژوانا

اواخر بهمن سال گذشته بود که شیائومی به طور رسمی تلویزیون جذاب MI TV Q1 رابرای گیمرها معرفی کرد. یک تلویزیون QD که حالا مشخص شده است که این شرکت چینی هم در اعلام مشخصات تلویزیون خود زیاده روی کرده و MI TV Q1 دارای یک مشکل عجیب برای گیمرها است. داستان از چه قرار است؟

شیائومی چند سالی است که به تولید تلویزیون پرداخته و به ساخت تلویزیون‌های خوش قیمت با سخت افزار و ویژگی‌های متعدد شهره است. این شرکت به تازگی MI TV Q1 را معرفی کرد که تلویزیونی باب دل گیمرها است. موارد تبلیغاتی جای هیچی را باقی نگذاشته و در ابتدا تصور می‌شد که با یک تلویزیون مشابه پرچمداران رده بالا روبرو هستیم؛ اما ظاهراً داستان چیز دیگری است.

شیائومی اعلام کرده بود که تلویزیون‌های MI TV Q1 دارای درگاه HDMI 2.1 هستند که برای کارت‌های گرافیک جدید و کنسول‌های PlayStation 5 و Xbox Series X بهترین سازگاری را به ارمغان می‌آورند. به گفته این شرکت تلویزیون‌های کوانتومی جدید شیائومی می‌توانستند از نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز در رزولوشن UHD/4K پشتیبانی کنند. علی رغم آنکه این تلویزیون به واقع از یک پنل ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد، اما باید بگوییم که نرخ به‌روزرسانی آن به ۶۰ هرتز محدود می‌شود!

AMITV-3.jpg

سیستم برد آدرس این تلویزیون از فناوری MEMC (Motion Estimation, Motion Compensation) بهره می‌برد که به منظور ساخت فریم‌های بیشتر و دو برابر کردن نرخ فریم استفاده می‌شود. این فناوری به دلیل تاخیری که به وجود می‌آورد، توسط گیمرها خاموش شده و مورد استفاده نیز قرار نمی‌گیرد. در حال حاضر علت عدم توانایی تلویزیون‌های شیائومی MI TV Q1 در رسیدن به نرخ ۱۲۰ هرتز نامشخص است.

برخی از رسانه‌ها بر این باور هستند که سخت افزار مورد استفاده در این خانواده توان رندر ۱۲۰ هرتز در رزولوشن UHD/4K را ندارد. اما زمانی که به تراشه MediaTek MT9611 با گرافیک داخلی Mali G52 MP2 نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که دست کم در این بخش مشکل خاصی از بابت نرخ ۱۲۰ هرتزی وجود ندارد. این تلویزیون دارای سه درگاه HDMI 2.1 است که هیچ کدام از آنها قادر به پشتیبانی از UHD 4K 120Hz/VRR (Variable Refresh Rate) نیستند!

تلویزیون‌های فوق فناوری‌های دیگری را نظیر eARC (Enhanced Audio Return Channel) و ALLM (Auto Low Latency Mode) تحت پوشش قرار می‌دهند که برای گیمرها و دیگر کاربران جذاب به نظر می‌رسد. اما متاسفانه هنوز نمی‌توان دلیل عدم توانایی نمایش تصاویر با نرخ ۱۲۰ هرتز را علی رغم تبلیغات زیاد شیائومی در این خانواده متوجه شد.

در حال حاضر شیائومی به این اخبار و نگرانی خریداران تلویزیون‌های MI TV Q1 هیچ پاسخی نداده است. شاید یکی از تفاوت‌های تولید کنندگان نه چندان قدیمی و حرفه‌ای با بزرگان بازار همین موارد باشد. اما به یاد داشته باشید که پیش از این هم LG و Sony با تلویزیون‌های گیمینگ خود مشکلات فنی عجیبی را تجربه کرده بودند. به هر حال با یک محدودیت بزرگ سخت افزاری روبرو هستیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 156 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها