دریچه تکنولوژی معرفی کمیک BRZRKR – کیانو ریوز تبدیل به شخصیت کمیک بوکی می‌شود - ژوانا

ایرانسل
تکنولایف (داخلی)

در اولین شماره کمیک BRZRKR دیدیم کیانو ریوز آن قدر با مشت محکم ضربه می‌زند که سر دشمنانش می‌ترکد و چشمانشان از حدقه در می‌آید. در حالی که بدن خودش پر از سوراخ گلوله است، تکه‌ای از قفسه سینه یک سرباز دشمن را می‌کَنَد و با همان تکه استخوان به تمام دشمنان حاضر در آن اتاق حمله می‌کند. وقتی این تکه استخوان نیز دیگر به کار نمی‌آید، کیانو تصمیم می‌گیرد یک سرباز دیگر را با دست خود او تا سر حد مرگ زیر ضربه بگیرد.

این سری ۱۲ شماره‌ای که توسط بوم استادیوز (Boom Studios) شروع به انتشار کرده است یکی از خشن‌ترین کمیک‌هایی خواهد بود که می‌خوانید اما چنین چیزی مانع عملکرد خوب آن نمی‌شود. داستان با یک شخصیت جالب آغاز می‌شود که توانایی‌های مرموز و داستان پیش‌زمینه مرموزتری دارد. روایت سری کمیک BRZRKR این طور به نظر می‌رسد که انگار شخصیت‌های سری The Old Guard را به وسط مهلکه Blackhawk Down انداخته باشید.

خالقان کمیک BRZRKR چه کسانی هستند؟

کیانور ریوز که به تازگی نقشی در بازی Cyberpunk 2077 داشته، شناخته شده‌ترین فرد در بین اعضای تیم خالق کمیک BRZRKR به حساب می‌آید. او از ابتدای شکل گیری این کمیک در آن دخیل بوده و نقشی مهم در سرمایه‌گذاری آغازین ساخت کمیک داشته است. برای منتشر شدن این کمیک در ماه اکتبر ۱.۴ میلیون دلار و از آن وقت به بعد نیز ۴۰۰ هزار دلارِ دیگر سرمایه جذب شد.

مت کیندت (Matt Kindt)، نویسنده نامزد جایزه آیزنر، در امر نویسندگی به کیانو ریوز پیوسته است. تصویرسازی‌ها نیز توسط ران گارنی (Ron Garney) انجام می‌شود. این دو خالق روی آثاری مثل Justice League of America و Spider-Man سابقه کار دارند. وظیفه رنگ‌آمیزی BRZRKR نیز بر عهده بیل کرب‌تری (Bill Crabtree) است.

کمیک BRZRKR در مورد چیست؟

داستان کمیک BRZRKR درباره یک سلاح زنده است که در حال حاضر برای ارتش ایالات متحده کار می‌کند و ظاهرش نیز دقیقاً شبیه به کیانو ریوز است. با موهای سیاه بلندی که دارد، این شخصیت از یک هلیکوپترِ در هوا به پایین می‌پرد، شلیک متوالی گلوله‌ها را تحمل می‌کند و سربازان دشمن را با دستان خالی‌اش به کام مرگ می‌کشاند. اما در حین انجام تمام این فعالیت‌ها حس بدی نسبت به کارش دارد.

ایرانی کارت
Dicardo

تقریباً تمام ۴۴ صفحه شماره ۱ کمیک BRZRKR پر از خون است. تمام مرگ‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شده صرفاً بخش روی آب یک کوه یخ هستند. اگر قرار باشد این کمیک تبدیل به یک اثر لایواکشن شود، به سختی می‌توان تمام این مرگ‌ها و تکه‌تکه شدن‌ها را در آن جای داد.

آیا کمیک BRZRKR ارزش مطالعه دارد؟

خشونت این سری خیلی زیاد است (حداقل طبق آن چیزی که در اولین شماره شاهدش بودیم) اما همین خشونت به خوبی اجرا شده. با وجود یک همپوشانی روایی، می‌توان گفت شماره ۱ این سری، اثری موفق بوده است.

در طول تمام سکانس‌های اکشن، یک صدای نامشخص در حال صحبت با شخصیت اصلی داستان است. در نهایت، مشخص می‌شود این صدا به یک روان‌شناس تعلق دارد که از طرف دولت برای کار روی شخصیت اصلی تعیین گردیده است. این روان‌شناس صرفاً نقش فردی را ندارد که شخصیت کیانو ریوز را آماده مأموریت بعدی‌اش کند، بلکه کسی است که با دقت قصد دارد کشف کند که سلاحی که در برابر نشسته چه کسی، یا به طور دقیق‌تر چه چیزی است. همین بخش از ماجرا باعث می‌شود تا این شخصیتِ تازه معرفی شده به دنیای کمیک بوک‌ها متفاوت‌تر از یک تقلید صرف از امثال پانیشر یا ولورین به نظر برسد.

از نظر پیش‌زمینه داستانی، شماره ۱ کمیک BRZRKR منطقاً فقط نقش آغاز کننده ماجرا را دارد و می‌توان انتظار داشت تا در ادامه روایت، بیش‌تر از این شخصیت مرموز اطلاعات کسب کنیم.


به مطالعه ادامه دهید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 227 views بار دسته بندی : سرگرمی تاريخ : 5 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها