دریچه تکنولوژی معرفی LG Q52 همان LG K52 برای بازار کره جنوبی - ژوانا

واحد خبر mobile.ir : از هفته گذشته شایعاتی در خصوص عرضه اسمارت‌فون جدیدی از سوی ال‌جی به گوش می‌رسید و حالا این خبرها جامه واقعیت به خود پوشیده‌اند. این کمپانی در روز دوشنبه ۲۶ اکتبر سال جاری میلادی (۵ آبان ۱۳۹۹) به طور رسمی پنجمین اسمارت‌فون از سری Q در سال ۲۰۲۰ را با نام LG Q52 در کره جنوبی معرفی کرده است. محصول تازه ال‌جی، همان طور که نام آن نشان می‌دهد، جانشین LG Q51 شده است که در فوریه سال جاری رونمایی شد. بررسی مشخصات LG Q52 نشان می‌دهد که با محصول جدیدی مواجه نیستیم، بلکه ال‌جی این اسمارت‌فون را در اواخر سپتامبر با نام LG K52 به بازارهای جهانی معرفی کرده بود.

اسمارت‌فون LG Q52 با طول و عرض به ترتیب ۱۶۵٫۰و ۷۶٫۷ میلی‌متر، ۸٫۴ میلی‎متر ارتفاع دارد. این اسمارت‎فون از صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی بهره می‌برد که با فناوری ال‎سی‌دی و نسبت تصویر ۲۰:۹ ساخته شده و وضوح آن اچ‌دی پلاس است. در سه طرف نمایشگر این گوشی حاشیه‌های اندکی دیده می‌شود اما این میزان در بخش پایینی یا در اصطلاح chin دستگاه، نسبتا بیشتر شده است. در حفره بالای صفحه‌نمایش یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی پانچ شده که گشودگی دیافراگم آن اعلام نشده است.

محصول تازه ال‌جی اسمارت‌فون بادوام و مستحکمی محسوب می‌شود چرا که مطابق اعلام شرکت سازنده از استاندارد نظامی وزارت دفاع آمریکا یعنی MIL-STD 810G برخوردار است و می‌تواند در شرایط دشوار آب‌وهوایی مانند دمای بالا و پایین، شوک و رطوبت بدون مشکل به کار خود ادامه دهد.

بدنه پشتی دستگاه از پلی‌کربنات ساخته شده و ظاهری مات دارد که باعث می‌شود اثر انگشت بر جای نماند و در برابر خط و خش نیز مقاوم است. به علاوه، ال‌جی اعلام کرده که در بدنه پشتی این گوشی از همان الگوی نوری استفاده کرده که در محصولاتی مانند LG Velvet نیز مورد استفاده قرار داده و این امر سبب می‌شود که Q52 ظاهری لوکس داشته باشد. حسگر اثر انگشت در کناره سمت راست دستگاه قرار دارد و در سمت چپ دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه فراخوانی دستیار دیجیتال Google Assistant تعبیه شده‌اند.

پردازش در LG‌ Q52 را چیپ‌ست ۱۲ نانومتری Helio P35 بر عهده دارد که شامل ۴ هسته پردازشی ۲٫۳ گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱٫۸ گیگاهرتزی است که همگی بر اساس معماری پردازنده‌های Cortex-A53 طراحی شده‌اند. در کنار این پردازنده ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده که فضای ذخیره‌سازی را با افزودن کارت میکرو اس‌دی می‌توان به طور اسمی تا ۲ ترابایت دیگر افزایش داد.

در بخش پشتی دستگاه، چهار دوربین در قاب مربعی شکلی به رنگ مشکی قرار گرفته‌اند که وضوح دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل با f/1.8 گزارش شده است. دوربین دیگر ۵ مگاپیکسلی و از نوع اولترا واید بوده و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی (یکی برای تصویربرداری ماکرو و دیگری برای تشخیص عمق) این مجموعه را کامل می‌کنند. ناگفته نماند که دو فلش ال‌ای‌دی هم در همان قاب و بخش پایینی چهار دوربین جای گرفته‌اند.

انرژی مورد نیاز این گوشی از طریق یک باتری ۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و در خصوص برخورداری از قابلیت شارژ سریع در آن سخنی به میان نیامده است. از جمله قابلیت‌های ارتباطی دستگاه می‌توان به درگاه USB-C، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، وای‌فای، بلوتوث ۵٫۰ و NFC اشاره کرد.

محصول جدید ال‌جی با اندروید ۱۰ و در رنگ‌های سفید (Silky White) و قرمز (Silky Red) به تولید می‌رسد و قیمت آن ۳۳۰ هزار وان کره (با نرخ کنونی تبدیل ارز، معادل ۲۹۲ دلار) تعیین شده است. علاقمندان از روز ۲۸ اکتبر (۷ آبان) می‌توانند LG Q52 را از طریق وب‌سایت شرکت سازنده و چند فروشگاه آنلاین و آفلاین در کره جنوبی تهیه کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 179 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 7 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.