دریچه تکنولوژی معرفی Realme Q2 ،Realme Q2 Pro و Q2i سه‌گانه‌های ارزان‌قیمت 5G - ژوانا
واحد خبر mobile.ir : برند Realme در روز سه‌شنبه ۱۳ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۲ مهر ۱۳۹۹) از سه گوشی جدید در خانواده Q2 با نام‌های Realme Q2 ،Realme Q2 Pro و Q2i برای بازار چین رونمایی کرد که هر سه به قابلیت ۵G مجهز بوده و با قیمت‌های مناسبی به بازار عرضه می‌شوند. اسمارت‌فون‌های جدید ریل‌می از پروسسورهای میان‌رده شرکت مدیاتک بهره می‌برند و از صفحه‌نمایش‌های بزرگ و باتری‌های حجیمی برخوردارند. بسیاری از مشخصات دو مدل Q2 و Q2 Pro به یکدیگر شباهت دارند و طبق انتظار پایین‌ترین مشخصات نیز در مدل Q2i مشاهده می‌شود که با ارائه قیمتی پایین‌تر از ۱,۰۰۰ یوان (کمتر از ۱۵۰ دلار) یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های ۵G بازار به حساب می‌آید.

Realme Q2 Pro 5G

Q2 Pro قدرتمندترین عضو سه‌گانه ریل‌می‌ست که در اکثر موارد شرایط بهتری نسبت به سه‌مدل دیگر دارد. Q2 Pro از ابعاد ۸٫۱×۷۴٫۴×۱۶۰۹ میلی‌متر برخوردار بوده و با وزن ۱۷۵ گرمی چندان سنگین نیز به نظر نمی‌رسد. در بخش پشتی گوشی شعار اصلی برند ریل‌می یعنی Dare to Leap نقش بسته که ظاهر متفاوتی را به این مدل می‌بخشد.

صفحه‌نمایش دستگاه یک نمونه ۶٫۴ اینچی AMOLED با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل است که به‌گفته شرکت سازنده ۹۰٫۸ درصد از روی گوشی را پوشانده و اشاره نشدن به نرخ رفرش در آن به ۶۰ هرتزی بودن این پنل اشاره دارد. نرخ برداشت تاچ در این صفحه‌نمایش ۱۸۰ هرتز است و پوششی از جنس گوریلاگلس (با ورژن نامشخص) از آن در برابر صدمات محافظت می‌کند. سنسور اثر انگشت درون این صفحه‌نمایش قرار دارد.

بر بالای صفحه‌نمایش دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دستگاه درون حفره پانچی کناره سمت چپ قرار دارد که فاقد فوکوس خودکار بوده و دیافراگم لنز ۵ مرحله‌ای آن از گشودگی f/2.5 برخوردار است. حداکثر وضوح برداشت ویدئو در این دوربین ۱۰۸۰p با ۳۰ فریم در ثانیه است و از برداشت اسلوموشن ۱۰۸۰p با ۱۲۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

دوربین‌های بخش پشتی Q2 Pro شامل یک واحد اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با f/1.8، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی التراواید بدون فوکوس خودکار با f/2.3 و میدان دید ۱۱۹ درجه‌ای و یک واحد ۲ مگاپیکسلی ماکرو با f/2.4 برای برداشت تصاویری از فاصله نزدیک ۴ سانتی‌متری می‌شود و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی سیاه و سفید برای تعیین عمق میدان نیز لیست اجزای این قسمت را تکمیل می‌کند. حداکثر وضوح فیلم‌برداری دوربین اصلی این مجموعه ۴K با ۳۰ فریم در ثانیه است و امکان برداشت ویدئو با وضوح ۱۰۸۰p با ۳۰ و ۶۰ فریم در ثانیه نیز در آن وجود دارد.

پردازش در Q2 Pro با پروسسور ۷ نانومتری Dimensity 800U انجام می‌شود که به ۲ هسته ۲٫۴ گیگاهرتزی ARM Cortex-A76 و ۶ هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex-A55 مجهز شده و پردازش گرافیکی آن نیز از طریق گرافیک سه هسته‌ایMali-G57 صورت می‌پذیرد. حافظه رم دستگاه ۸ گیگابایت از نوع LPDDR4X بوده و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 دارد. این مدل ظاهرا از کارت حافظه جانبی microSD پشتیبانی نمی‌کند.

Q2 Pro‌ با باتری نسبتا حجیمی با ظرفیت ۴,۳۰۰mAh ارائه می‌شود که با وجود آن‌که نسبت به دو مدل دیگر ظرفیت کمتری دارد اما با حضور شارژری با توان ۶۵ واتی، سرعت شارژ بسیار بالای را ارائه می‌دهد. سه دقیقه شارژ با این شارژر به گفته ریل‌می برای ۱۰ ساعت پخش موسیقی و ۶۲ ساعت قرارگیری گوشی در حالت Stand-by کفایت می‌کند.

در بخش ارتباطات دستگاه به‌جز شبکه ۵G (در حالت sub-6GHz) باید به وای‌فای دو باند ac، بلوتوث نسخه ۵٫۱ و مسیریاب‌های GPS/GLONASS/BeiDou/Galileo/QZSS اشاره کرد و ظاهرا از NFC و جک هدست نیز در آن خبری نیست.

Realme Q2 Pro در رنگ خاکستری و یک رنگ ترکیبی دیگر (با طیفی از نارنجی تا بنفش) با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری realme UI از ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر ۱۳۹۹) با قیمت ۱,۵۹۹ یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز، نزدیک به ۲۳۷ دلار) برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی به بازار چین ارائه شده و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن نیز ۱,۷۹۹ یوان (۲۶۷ دلار) قیمت خواهد داشت. این دو قیمت البته برای فروش اولیه این دو مدل در نظر گرفته شده و ظاهرا پس از ۲۱ اکتبر به‌ترتیب به قیمت‌های اصلی این دو ورژن یعنی ۱,۷۹۹ و ۱,۹۹۹ یوان (به ترتیب ۲۶۷ و ۲۹۷ دلار) افزایش پیدا خواهند کرد.

Realme Q2 5G

Q2 و Q2 Pro تفاوت خاصی لحاظ طراحی با یکدیگر نداشته و در این‌جا نیز صفحه‌نمایش بزرگی با ناچ پانچی در بخش رویی و دوربین‌های جای گرفته در قاب مربعی‌شکل و نشان Dare to Leap در کناره سمت چپ در پشت دستگاه چشم می‌خورند.

Q2 با توجه به اندکی بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش و تغییر در ظرفیت باتری از ابعاد متفاوتی نسبت به Q2 Pro برخوردار شده و با طول و عرض ۱۶۲٫۲ و ۷۵٫۱ و ضخامت ۹٫۱ میلی‌متری گوشی بزرگ‌تر و ضخیم‌تری به نظر می‌رسد. این تغییرات در وزن گوشی نیز تأثیرگذار بوده و با ۱۹۴ گرم اختلاف بزرگ‌تری را نمایان می‌سازد.

صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی دستگاه از رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل بهره می‌برد و با این‌که برخلاف Q2 Pro از فناوری AMOLED برخوردار نیست و با فناوری IPS LCD ساخته شده اما در عوض از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی برخوردار است و ۹۰٫۷ درصد از روی دستگاه را می‌پوشاند. دوربین سلفی گوشی با این‌که این بار نیز ۱۶ مگاپیکسلی و فاقد فوکوس خودکار است اما از لنز سریع‌تری با f/2.1 بهره می‌برد و میدان دید آن نیز به‌جای ۷۸ درجه، ۷۹٫۳ درجه اعلام شده است.

در بخش پشتی ظاهرا تنها تفاوت مابین Q2 و برادر پروی آن را باید در حذف سنسور ۲ مگاپیکسلی عمق میدان جست‌وجو کرد و ظاهرا هر سه دوربین پیشین یعنی ۴۸ مگاپیکسلی اصلی با f/1.8، دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی با f/2.3 و ۲ مگاپیکسلی ماکرو با f/2.4‌ و قابلیت عکاسی از فاصله ۴ سانتی‌متری در این‌جا نیز تکرار شده‌اند. سنسور اثر انگشت در این گوشی در کناره آن و روی دکمه پاور قرار دارد.

پردازش در این گوشی نیز با Dimensity 800U انجام شده و تفاوتی نسبت به گذشته در آن دیده نمی‌شود. نکته جدید در این میان به حافظه رم دستگاه تعلق دارد که از ۸ به ۴ یا ۶ گیگابایت تقلیل یافته است و در زمینه حافظه داخلی نیز تنها یک ورژن ۱۲۸ گیگابایتی برای این گوشی ارائه می‌شود. یک تفاوت دیگر مابین این دو گوشی به حضور جک ۳٫۵ میلی‌متری هدست در آن تعلق دارد که ظاهرا در ورژن پرو حضور نداشت.

باتری Realme Q2 از ظرفیت بسیار مناسب ۵ هزار میلی آمپر ساعتی برخوردار است که نسبت به باتری ۴,۵۰۰ میلی آمپر ساعتی Q2 Pro با تغییر بزرگی روبرو شده است. شارژر این باتری البته ضعیف‌تر بوده و این بار توانی برابر با ۳۰ وات دارد که به‌گفته شرکت سازنده ظرف ۶۵ دقیقه قادر به پر کردن باتری دستگاه خواهد بود.

Realme Q2 در دو رنگ ترکیبی متمایل به آبی و نقره‌ای با قیمت ۱,۱۹۹ یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز ۱۷۸ دلار آمریکا) برای نسخه ۴GB/128GB ارائه شده و ورژن ۶GB/128GB آن نیز ۱,۲۹۹ یوان (۱۹۳ دلار) قیمت‌گذاری شده است. مثل Q2 Pro این دو قیمت نیز در مرحله اول با ۱۰۰ یوان قیمت پایین‌تر عرضه شده و پس از آن قیمت‌های این دو ورژن به ۱,۲۹۹ و ۱,۳۹۹ یوان (۱۹۳ و ۲۰۸ دلار) افزایش پیدا خواهد کرد.

Realme Q2i 5G

ساده‌ترین عضو خانواده Q2 ریل‌می، مدلی تحت عنوان Q2i 5G است که می‌توان از آن با‌ عنوان یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های ۵G بازار نیز یاد نمود. این گوشی با وجود قیمت مناسب آن هنوز صفحه‌نمایش بزرگ، حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی دارد که شرایط ایده‌آلی را در این قیمت به نمایش می‌گذارد.

Q2i با یک صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی IPS LCD با وضوح +HD ارائه می‌شود که برخلاف دو مدل دیگر با یک ناچ قطره‌ای در بالا همراه شده است. این صفحه‌نمایش ۸۸٫۷ درصد از روی دستگاه را می‌پوشاند. دوربین سلفی این گوشی ۸ مگاپیکسل وضوح دارد و گشودگی دیافراگم آن نیز f/2.0 است.

در بخش پشتی یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی همراه با یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو در نظر گرفته شده و ماژول سوم این بخش نیز ۲ مگاپیکسلی تعیین عمق میدان است. سنسور اثر انگشت این گوشی نیز برخلاف دو مدل دیگر در پشت دستگاه قرار دارد.

وظیفه پردازش در Q2i بر عهده چیپ‌ست پایین‌رده Dimensity 720 شرکت مدیاتک است که همچنان با لیتوگرافی ۷ نانومتری شرکت TSMC ساخته شده و در ساختار آن از دو هسته ۲ گیگاهرتزی A76 و ۶ هسته ۲ گیگاهرتزی A55 استفاده شده و گرافیک سه‌ هسته‌ای Mali-G57 آن نیز تفاوتی با Dimensity 800U ندارد. رم گوشی تنها ۴ گیگابایت بوده و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد.

باتری گوشی همانطور که اشاره شد همچنان از ظرفیت بالای ۵ هزار میلی آمپر ساعتی برخوردار است اما این بار نیز توان شارژر آن کمتر شده و حالا با یک شارژر ۱۸ واتی همراه شده است.

Realme Q2i 5G در رنگ‌های آبی و نقره‌ای با قیمت بسیار مناسب ۹۹۸ یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به ۱۴۸ دلار) از ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر ۱۳۹۹) به بازار چین عرضه می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 187 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 7 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.