دریچه تکنولوژی ممنوعیت امکان معامله رمزارز در وبسایت‌های ایرانی با درگاه پرداخت توسط شاپرک - ژوانا

به تازگی بانک مرکزی مصوبه شورای عالی مبارزه با پولشویی که به ممنوعیت معامله رمزارز بین افراد اشاره دارد را به نهادهای پایین‌دستی خود ابلاغ نموده و به واسطه آن امکان معامله ارزهای مجازی باید از گروه‌هایی که به نوعی با این نهایت مرتبط‌اند باید برداشته شود؛ وبسایت‌های حاوی درگاه‌های پرداخت از جمله این گروه هستند.

در سال ۹۸ طی مصوبه‌ای که هیئت دولت در بدنه شورای عالی مبارزه با پولشویی به تصویب رساند، «مبادله رمزارزها مانند بیت‌کوین در کشور» رسماً ممنوع اعلام شد ولی اجرای این مصوبه که بیش از یک سال معلق مانده بود به اجرا در می‌آید.

نکته جالب توجه در مورد این تصمیم این است که بنابر اظهار نظر اخیر عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، شرایط باید برای کسانی که رمزارزها را به طرق رسمی استخراج کرده‌اند به راحتی فراهم شود تا بتوانند عملیات مبادله را به راحتی انجام دهند.

بنابراین، مبادله رمز ارزها تنها برای استخراج رسمی رمز ارز در جهت واردات بلامانع است اما معامله این نوع ارز بین افراد ممنوع است.

در حالیکه عده زیادی از سرمایه گذاران در بورس به سمت بازار رمزارزها حرکت کرده‌اند، اخیراً نیز رئیس مرکز ملی فضای مجازی در مصاحبه‌ای، به این موضوع اشاره کرد که شیب صعودی قیمت رمزارزها را به هیچ وجه نمی‌توان تضمین کرد و ورود افراد به این حوزه به عنوان ثروت‌اندوزی و خروج سرمایه از کشور، به صلاح کشور نیست.

در همین رابطه بخوانید:

آیا موج شکست خوردگان ایرانی بازار بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی در راه است؟

پس از طرح این موضوعات، شرکت شاپرک در نامه‌ای به پرداخت یاران و پذیرندگان پشتیبانی شده در نظام پرداخت کشور اعلام کرد:

ضروری است ضمن دقت در رعایت مستمر عدم ارائه خدمت به کسب‌وکارهای نامتعارف و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران، بلافاصله پس از دریافت این نامه نسبت به قطع خدمات پرداخت الکترونیک به پذیرندگان پشتیبانی شده که کالا یا خدمات مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران و الزامات بانک مرکزی ارائه می‌کنند (مانند و نه محدود به فروش رمز ارز، فروش VPN، سایت‌های شرط بندی و قمار و…) اقدام و نتیجه را به شرکت شاپرک اطلاع رسانی کنند.

shaparak-1.jpg

نظر شما در مورد این تصمیم و مصوبه چیست؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 166 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها