دریچه تکنولوژی نخستین بتا سیستم عامل مخصوص تبلت Android 12L منتشر شد - ژوانا

چند روز پس از عرضه اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهندگان Android 12L در تبلت Lenovo Tab P12 Pro، اولین نسخه بتا ساخته شده از Android 12L اکنون برای توسعه‌دهندگان در دسترس است. با ویژگی‌های این سیستم‌عامل جدید تبلت بیشتر آشنا شوید.

با عرضه این بتا، علاوه بر اینکه توسعه‌دهندگان می‌توانند اندروید ۱۲ ال بتا ۱ را روی تبلت‌های لنوو و دستگاه‌های پیکسل اجرا کنند، قادر خواهند بود از اندروید استودیو برای شبیه‌سازی برنامه‌های خود در نمایشگرهای بزرگ نیز استفاده کنند.

در پی عرضه بتای این سیستم عامل، لیستی از پیشرفت‌ها و تغییرات آن در بلاگ توسعه دهندگان اندروید منتشر شده است که نشان می‌دهد بیشتر آنها بر روی بهینه سازی تجربه کاربر در دستگاه‌های دارای نمایشگر بزرگ، به ویژه تبلت‌ها تمرکز دارند.

Android12L-beta-2.jpg

جدا از رفع اشکال، بهینه‌سازی‌ها و وصله‌های امنیتی دسامبر، بتا ۱ موارد زیر را برای صفحه‌های بزرگ‌تر اصلاح می‌کند: اعلان‌ها، تنظیمات سریع، صفحه قفل، نمای کلی و صفحه اصلی. سایر قسمت‌های رابط کاربری از طرح‌بندی دو ستونی با نمایشگرهای بالاتر از ۶۰۰dp استفاده می‌کنند.

Android12L-beta-3.jpg

عملکرد چندوظیفه‌ای یا همان مالتی تسکینگ نیز ویژگی‌های جدیدی دریافت می‌کند. اکنون در Android 12L بتا، نوار وظیفه‌ای وجود دارد که به شما امکان می‌دهد آیکون‌ برنامه‌های اخیراً استفاده شده را مستقیماً به حالت تقسیم صفحه کشیده و اضافه کنید.

Android12L-beta-4.JPG

هدف اندروید این است که همه برنامه‌ها بدون توجه به اینکه آیا برنامه مورد بحث قابل تغییر اندازه است یا خیر، روی صفحه تقسیم شده (Split Screen) کار کنند.

اندرویدAPI های بیشتری برای توسعه دهندگان در نظر دارد تا در جهت بهینه سازی برنامه‌ها برای صفحه نمایش‌های بزرگ با رابط Material Design کار کنند.

 Jetpack Composeتغییرات رابط کاربری را در اندازه‌های مختلف صفحه نمایش، دسته‌بندی‌های اندازه پنجره برای تغییر اندازه قالب برنامه‌ها، و شبیه‌ساز قابل تغییر اندازه در Android Studio به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌ها را در اندازه‌ها و وضوح‌های مختلف صفحه امتحان کنند.

گفتنی است، بیشتر این تغییرات در نمایشگرهای بزرگ‌تر آشکار می‌شوند، با این حال گوشی‌های پیکسل می‌توانند با ثبت نام در حساب Google خود و شرکت در برنامه بتا اندروید، نسخه بتای Android 12L  را نصب کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 377 views بار دسته بندی : سیستم عامل تاريخ : 9 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.