دریچه تکنولوژی نقشه راه جدید اینتل مشخصات و زمان عرضه پردازنده های Alder Lake-S را فاش کرد - ژوانا

به نظر می رسد عرضه پردازنده های نسل دوازدهمی Alder Lake-S قرار است زودتر از آنچه انتظار داریم آغاز شود. امروز تصاویری از نقشه راه جدید اینتل در دسترس قرار گرفت که زمان تولید و عرضه پردازنده های Alder Lake-S را فاش می کند. اگرچه این نقشه راه مربوط به پردازنده های سری Core نیست، اما برای اولین بار زمان تولید و عرضه پردازنده های ۱۶ هسته ای و شش هسته ای در این خانواده را به نمایش می گذارد.

ساعاتی پیش تصاویری از سوی منابع خبری منتشر شد که زمان عرضه پردازنده های نسل دوازدهمی Alder Lake-S را فاش می کند. این تصاویر که مربوط به نقشه راه جدید اینتل است نشان می دهد که باید در سه ماهه سوم از سال ۲۰۲۱ میلادی منتظر این پردازنده ها باشیم.

Intel-Alder-Lake-S-2.jpg

هنوز مشخص نیست که منابع این تصاویر کجاست؛ اما به نظر می رسد که اینتل در نشستی که به تازگی با شرکای تجاری خود داشته، نقشه راه جدیدی را به نمایش درآورده است. این نقشه راه نشان می دهد که پردازنده  ۱۶ هسته ای یا ۸+۸ هسته ای این خانواده قرار است در هفته ۳۵ از سال ۲۰۲۱ میلادی وارد مرحله تولید شود. ۸+۸ نشان دهنده تعداد هسته های با عملکرد بالا (هسته های بزرگ) و هسته های با بازدهی انرژی بالا (هسته های کوچک) است و تایید می کند که اینتل قصد دارد در این محصولات خود از هسته های هیبریدی استفاده کند.

در بخش دیگری از این نقشه راه می توان زمان تولید پردازنده شش هسته ای یا ۰+۶ هسته ای را مشاهده کرد. این نقشه نشان می دهد که این پردازنده نیز قرار است در هفته ۴۱ از سال جاری میلادی به مرحله تولید برسد. انتظار می رود این پردازنده دارای شش هسته بزرگ (با عملکرد بالا) باشد و در تولید آن از هسته های با بازدهی انرژی بالا استفاده نشود.

در بخش دیگری از نقشه راه اینتل به دیگر مشخصات کلیدی از پردازنده های نسل دوازدهمی Alder Lake-S نیز اشاره شده است. براین اساس، این پردازنده ها از تراشه W680 پشتیبانی خواهند کرد. همچنین پردازنده های Alder Lake-S در بهترین حالت از ۱۶ هسته پردازشی بهره می برند که پیش از این نیز بارها و بارها در گزارش های مختلف به آن اشاره شده بود. پشتیبانی از سوکت LGA1700 و همچنین مصرف انرژی در سه مقدار ۱۲۵، ۶۵ و ۳۵ وات از دیگر مشخصات این خانواده از پردازنده ها است.

Intel-Alder-Lake-S-3.jpg

به نظر می رسد این نقشه راه کمی قدیمی است؛ چرا که در آن اعلام شده است پردازنده های Rocket Lake-S در سال ۲۰۲۰ عرضه می شوند. اما ماه گذشته بود که اینتل این پردازنده های خود را روانه بازار کرد. این موضوع ممکن است سبب شود که با تاخیر چند ماهه نسبت به آنچه در بالا گفته شد شاهد عرضه پردازنده های نسل دوازدهمی Alder Lake-S باشیم.

می توان گفت که نقشه راه بالا، نخستین برآورد اینتل از زمان تولید و عرضه پردازنده های Alder Lake-S بوده است و ممکن است شاهد ایجاد تغییراتی در آن باشیم. مطمئناً در طی هفته های آینده اطلاعات بیشتری از زمان عرضه این پردازنده ها منتشر می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 178 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها