دریچه تکنولوژی واکنش اینتل به ساخت پردازنده توسط انویدیا: آنها دنباله رو ما هستند - ژوانا

احتمالاً می دانید همین اخیراً انویدیا اولین پردازنده مرکزی (CPU) مجزا خود را به نام Grace معرفی کرد که بسیاری آن را اعلان جنگ به اینتل و AMD تلقی می‌کنند. اما کمپانی‌هایی چون اینتل که داعیه دار بازار هستند، ورود انویدیا را به عرصه رقابت چگونه ارزیابی می‌کنند؟

پردازنده‌های مخصوص دیتاسنتر Grace بر پایه معماری مجموعه دستورالعمل ARM (احتمالاً ARM v9) هستند و می‌توانند ساخت و توسعه کامپیوترهای مخصوص محاسبات سریع و هوش مصنوعی را متحول کنند. با این حال عرصه پردازنده‌های مخصوص دیتاسنتر به شدت رقابتی است و ورود یک تازه وارد به آن هیچ کار آسانی نخواهد بود.

بازار پردازنده‌های مخصوص دیتاسنتر در حال حاضر در اختیار اینتل و AMD است که از معماری مجموعه دستورالعمل x86 استفاده می‌کنند. هرچند طی سال‌های اخیر شاهد برخی تلاش‌ها برای به‌کارگیری پردازنده‌های ARM در بخش دیتاسنتر بودیم، اما این بار انویدیا وعده ارائه کارایی بسیار بیشتر از پردازنده‌های x86 را داده و برای کسب بخش بزرگی از این بازار خیز برداشته است.

Image - Grace_678x452.jpg

اینتل خود را رهبر بازار هوش مصنوعی می‌خواند اما طی سال‌های اخیر رقابت بسیار سنگینی را از سوی انویدیا شاهد بوده است که طی سال‌های پیش رو به شدت تشدید می‌شود. مدیرعامل جدید اینتل در همین خصوص در خلال یک مصاحبه با مجله Fortune با پرسش‌هایی روبرو شده است.

آن‌طور که Pat Gelsinger می‌گوید، این کمپانی در عرصه هوش مصنوعی رویکرد دفاعی به خود نگرفته است و کاملاً تهاجمی عمل می‌کند. مدیرعامل اینتل می‌گوید آنها نگرانی بابت ورود انویدیا به عرضه رقابت ندارند و این کمپانی رهبر بازار باقی خواهند بود.

نظر شما چیست، آیا انویدیا و با پردازنده‌های ARM به تهدیدی علیه اینتل تبدیل خواهد شد؟ می دانیم این کمپانی در تلاش برای خرید ARM است که می‌تواند وضعیت کنونی بازار را به کلی دگرگون کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 205 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها