دریچه تکنولوژی ویژن جدید در سریال وانداویژن کیست؟ - ژوانا

ایرانسل
تکنولایف

در یکی از سکانس‌های پس از تیتراژ قسمت هشتم سریال WandaVision دیدیم که رئیس سازمان سورد (SWORD) یک نسخه جدید از ویژن (Vision) را فعال کرد. نسخه‌ای که تماماً شبیه به همان ویژن مشهور است ولی ظاهری سفید رنگ دارد. این ظاهر با نام وایت ویژن (White Vision) شناخته می‌شود.

اگر کمیک‌های دهه ۸۰ اونجرز را خوانده یا بازی‌های آرکید مربوط به کاپیتان آمریکا و اونجرز را تجربه کرده باشید، احتمالاً این ظاهر غیرعادی برایتان آشنا خواهد بود. اما اگر نمی‌دانید وایت ویژن چه تفاوتی با نسخه سبز، زرد و نارنجی رنگ همیشگی دارد، در ادامه همراه ما باشید تا سری به دنیای کمیک‌ها بزنیم.

شناسنامه وایت ویژن

– اولین حضور: شماره ۴۵ کمیک West Coast Avengers (انتشار در ماه ژوئن سال ۱۹۸۹)
– ناشر: مارول
– خالق: جان بیرن (John Byrne)
– کمیک‌های پیشنهادی برای مطالعه:
شماره ۴۲ تا ۴۷ کمیک West Coast Avengers (انتشار از ماه مارس تا آگوست سال ۱۹۸۹)
شماره ۴۸ تا ۵۰ کمیک Avengers West Coast (انتشار از ماه سپتامبر تا نوامبر سال ۱۹۸۹)


اوریجین وایت ویژن

حضور وایت ویژن روی کاور شماره ۴۵ کمیک West Coast Avengers (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید)
حضور وایت ویژن روی کاور شماره ۴۵ کمیک West Coast Avengers (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید)

ظاهر سفید رنگ ویژن به سال ۱۹۸۹ و خط داستانی Vision Quest کمیک West Coast Avengers باز می‌گردد. در این داستان، بدن ویژن به طور کامل از بین می‌رود و هنک پیم (Hank Pym) مجبور می‌شود تا او را دوباره سرهم کند. با این که پیم توانست به صورت فیزیکی این سنتیزوید (Synthezoid) را احیا کند (منهای آسیب به قسمت پوسته) اما احیای ذهن مصنوعی‌اش عملی غیرقابل ممکن از آب درمی‌آید. هیچ راهی برای بازیابی خاطرات ویژن وجود ندارد. بدتر از آن، ویژن با الگوهای ذهنی واندر من (Wonder Man) برنامه ریزی شده بود و این دفعه واندر من اجازه کپی ذهنش برای بار دیگر را نمی‌دهد.

نتیجه این شد که ویژن بدون هیچ کدام از خاطراتش یا انسانیتی که به دست آورده بود، دوباره متولد شد. حالا با یک اندروید بی‌احساس طرف بودیم. چنین چیزی مطمئناً به مذاق اسکارلت ویچی (Scarlet Witch) که چشم به انتظار بازگشت همسرش بود خوش نمی‌آمد.

ظاهر سفید جدید ویژن نشانگر تغییر اعمال شده روی او بود؛ شکل ابتدایی و طراحی‌های اولیه بازگشته بودند اما هیچ نشانه‌ای از رنگ وجود نداشت. این ظاهر جدید با قرار گرفتن روی کاور شماره ۴۵ کمیک West Coast Avengers، با ادای احترامی به اولین حضور ویژن روی کاور شماره ۵۷ کمیک Avengers (انتشار در ماه آگوست سال ۱۹۶۸)، جاودان شد.

ایرانی کارت
Dicardo

وایت ویژن در دنیای سینمایی مارول

اولین حضور وایت ویژن در دنیای سینمایی مارول
اولین حضور وایت ویژن در دنیای سینمایی مارول

واضحاً تفاوت‌های زیادی بین نسخه کمیک بوکی و دنیای سینمایی مارول از ویژن وجود دارد. در همان قدم اول، نسخه دنیای سینمایی مارول هیچ ارتباطی با واندر من ندارد و بر اساس هوش مصنوعی قدیمی تونی استارک با نام جارویس (JARVIS) که به کمک سنگ ذهن (Mind Stone) جان گرفته، ساخته شده است. با این حال، می‌توان تصور کرد که نسخه دنیای سینمایی مارول از وایت ویژن نقاط مشترک زیادی با همان وایت ویژن Vision Quest داشته باشد.

در طی سریال وانداویژن متوجه می‌شویم که مأموران سورد در حال بازسازی و مسلح کردن ویژن بوده‌اند. در این سریال همچنین مشخص می‌شود که ویژن اولیه تقریباً به طور کامل از بین رفته است و ویژنِ واندا از خاطرات، احساسات و بخشی از سنگ ذهن که درون خود اسکارلت ویچ باقی مانده تشکیل شده.

منطقاً وایت ویژن دنیای سینمایی مارول بدون وجود سنگ ذهن یا دسترسی به فایل‌ها و خاطرات گذشته‌اش، صرفاً یک تقلید از آن چیزی است که به عنوان ویژن می‌شناختیم. وایت ویژن در ابتدا یک کپی خام از ویژن اصلی به حساب می‌آید؛ یک کپی که تمام توانایی‌ها و قدرت‌های او را خواهد داشت اما گرما و انسانیتش را خیر.

تقابل وایت ویژن با ویژنِ واندا در سریال وانداویژن
تقابل وایت ویژن با ویژنِ واندا در سریال وانداویژن

در درگیری نهایی بین دو ویژن، شاهد این هستیم که ویژنِ واندا با استفاده از منطق خودش و دانستن این که یک نسخه بازسازی شده از روی خود او چگونه کار می‌کند، توانست با وایت ویژن یک صحبت منطقی داشته باشد. نتیجه صحبت این شد که ویژنِ واندا خاطرات ویژن اولیه دنیای سینمایی مارول را برای وایت ویژن باز کرد.

احتمالاً حالا مسیری که وایت ویژنِ کمیک‌ها چندین دهه پیش پیموده در پس وایت ویژنِ دنیای سینمایی مارول قرار خواهد گرفت. نسخه کمیک بوکی، کشمکش زیادی داشت تا بتواند ذهنش را مرتب کند و از ظاهر سفیدش بیرون بیاید. این نسخه کپی شده از ویژن نیز از این که توسط سازمان سورد تبدیل به یک سلاح بی‌احساس شده بود خوشحال نمی‌شود.

با به دست آوردن خاطراتی که فراموش شده بود، وایت ویژن به سمت آسمان و مقصدی نامشخص پرواز می‌کند تا جایگاهش را در دنیای سینمایی مارول پیدا کند.


به مطالعه ادامه دهید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 269 views بار دسته بندی : سرگرمی تاريخ : 7 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها