دریچه تکنولوژی پردازنده‌های سری Athlon شرکت AMD با معماری Zen 2 به بازار می‌آیند - ژوانا

ظاهراً شرکت AMD تصمیم گرفته پردازنده های جدید سری Athlon را با معماری Zen 2 راهی بازار کند و در همین راستا نمونه مهندسی شده از خانواده Athlon Gold 4000G در وب‌سایت‌های خرده فروشی مشاهده شده است.

به تازگی پردازنده Athlon Gold Pro 4150GE در خرده فروشی Aliexpress مشاهده شده و به صورت دست دوم به فروش رسیده است.

athlon-2.jpg

یک تصویر از CPU Z نیز منتشر شده که اطلاعات مهم پردازنده را نشان می‌دهد. ظاهرا چیپ مذکور فرکانس پایه ۳٫۳ گیگاهرتز و حافظه کش سطح سه ۴ مگابایت را به همراه چهار هسته چهار رشته در اختیار دارد.

این لیست البته بسیار قابل توجه است زیرا AMD به شکل رسمی هیچ چیپ Athlon Gold را با برند ۴۰۰۰G عرضه نکرده. همچنین شایعه‌ای درباره یک سری رفرش Athlon وجود ندارد که همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. لاین آپ فعلی Athlon Gold 3000G شامل مدل‌های چهار هسته‌ای Athlon Gold 3150 GE / 3150G و دو هسته‌ای ۳۰۵۰GE در کنار نمونه‌های Pro همین چیپ‌ها می‌باشد.

با این حال مدل‌های ذکر شده با معماری Zen+ قدیمی به نظر می‌رسند و منطقی خواهد بود که تیم سرخ سری جدید تحت برند ۴۰۰۰G برای دسته پایین رده بازار عرضه نماید. به علاوه اینتل نیز مشغول آماده سازی پردازنده‌های Pentium و Celeron بر پایه معماری Alder Lake است.

با توجه به این که Athlon Gold Pro 4150GE از برند سری ۴۰۰۰G استفاده می‌کند ما تصور می‌کنیم که شاید AMD از هسته‌های بسیار سریع‌تر Zen 2 کمک بگیرد. متأسفانه فعلا هیچ سرنخی که این ادعا را تایید کند وجود ندارد.

تنها شایعه‌ای که می‌توانیم تا حدودی آن را به این موضوع ربط دهیم چیپ‌های Renoir X هستند که در واقع شامل مدل‌های رفرش Ryzen 3 3100 و Ryzen 3 3300X تحت سری ۴۰۰۰G برای مقابله با خانواده Core i3 سری Alder Lake می‌باشند. شاید پردازنده‌های Athlon جدید نیز تحت Renoir X قرار بگیرند اما فعلا برای نتیجه گیری بسیار زود است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 235 views بار دسته بندی : پردازنده تاريخ : 2 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.