دریچه تکنولوژی چرا بتمن DCEU نباید نقشی مشابه آیرون من داشته باشد؟ - ژوانا

ایرانسل
تکنولایف

به نظر بروس وین/بتمن DCEU در حال دنبال کردن همان مسیری است که تونی استارک/آیرون من دنیای سینمایی مارول طی کرده. با این حال انجام چنین کاری به همان شکل توسط بتمن DCEU یک اشتباه خواهد بود.

بیان چنین چیزی الآن عجیب به نظر می‌رسد اما در سال ۲۰۰۸ بسیاری اعتقاد داشتند که مارول استودیوزِ نوپا برای شروع دنیای برنامه ریزی شده‌اش با فیلم اختصاصی آیرون من در حال ارتکاب یک اشتباه بود. آیرون من هیچ وقت محبوب‌ترین قهرمان مارول نبود و مخاطبان غیر کمیک‌خوان به زور او را می‌شناختند.

تونی استارک/آیرون من قبل از اولین فیلمش در برابر امثال نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy) قطعاً شناخته شده‌تر و مشهورتر بود اما این که فیلمی اختصاصی از او بتواند تبدیل به یک بلاک‌باستر شود چندان قابل پیش‌بینی نبود.

با انتخاب رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک، این شک دو برابر شد. بازیگری که در آن دوره با مشکلاتی مثل اعتیاد و شکستن قانون دست و پنجه نرم می‌کرد و این ویژگی‌ها روی توانایی‌های بازیگری او سایه می‌انداخت اما در نهایت تبدیل به بهترین انتخاب ممکن شد.

البته تمام این حرف‌ها برای قبل از اکران اولین فیلم اختصاصی آیرون من و شروع دنیای سینمایی مارول است. امروزه آیرون من یکی از شناخته شده‌ترین ابرقهرمانان دنیای کمیک‌هاست. با توجه به این موضوع، به نظر DCEU قصد دارد تا با در نظر گرفتن وضعیت تونی در دنیای سینمایی مارول و نحوه به کار گرفته شدن او، مسیری به همان شکل را بپیماید. ولی بهتر است چنین اتفاقی نیفتد، به خصوص اگر قرار باشد بتمن نقشی همچون آیرون من داشته باشد.

مقایسه‌ها و تشابه‌های بین بروس وین/بتمن و تونی استارک/آیرون من واضح است و چیز جدیدی نیست. هر دوی آن‌ها سرمایه‌داران میلیاردی هستند که بدون داشتن قدرت‌ها و توانایی‌های فرا انسانی از نبوغ و منابع خود استفاده می‌کنند که زره‌ها و ابزارهایی بسازند تا با استفاده از آن‌ها به مبارزه به جرم و جنایت بروند.

ایرانی کارت
Dicardo

با تمام این اوصاف اما DCEU نباید صرفاً دنباله‌رویِ دنیای سینمایی مارول باشد؛ چرا که طرفداران دی‌سی شایسته ساخته‌ای بزرگ و در عین حال خاص و مخصوص هستند. رابطه بتمن بن افلک در طی فیلم Justice League شبیه رابطه بین آیرون من و اسپایدرمن در دنیای سینمایی مارول است. این شباهت وقتی بیش‌تر می‌شود که بری آلن (Barry Allen) یک زره آپگرید شده توسط بروس وین در فیلم اختصاصی خود دریافت خواهد کرد. مثل همان اتفاقی که برای اسپایدرمن در دنیای سینمایی مارول افتاد.

متأسفانه، هر چه قدر که رابطه بین آیرون من و اسپایدرمن بامزه و گاهی اوقات احساساتی بود اما همین باعث شد تا مرد عنکبوتی، محبوب‌ترین ابرقهرمان دنیای کمیک‌های مارول به عقیده خیلی از مخاطبان، در فیلم‌های اختصاصی خودش نیز نقش یک شخصیت فرعی نسبت به آیرون من داشته باشد؛ حتی با وجود این که اتفاقات Spider-Man: Far From Home پس از مرگ آیرون من در جریان است.

آخرین چیزی که فلش نیاز دارد این است که مثل رابطه تونی استارک و پیتر پارکر، تبدیل به ابرقهرمان زیر دست بتمن تبدیل شود. DCEU اصلاً نیاز ندارد تا بتمن نقشی شبیه به آیرون من برای هیچ کدام از اعضای جاستیس لیگ را بازی کند. چنین حرکتی اشتباه است و شاید حالا دیگر نتوان طراحی زره جدید فلش توسط بتمن را تغییر داد اما باید اطمینان پیدا کرد که فیلم The Flash در مورد همین ابرقهرمان است نه هیچ کدام از بتمن‌هایی که قرار است در آن حضور پیدا کنند.

فکر می‌کنید قرار دادن بتمن DCEU در نقشی شبیه به آیرون من درست خواهد بود؟ آیا فلش را شخصیتی می‌بینید که نیاز به یک استاد و راهنما در ماجراجویی‌های خود دارد؟ رابطه آیرون من و اسپایدرمن چه؟ آیا دنیای سینمایی مارول در مورد نحوه و ماهیت این رابطه کار درستی انجام داده است؟ دیدگاه‌هایتان را با ویجیاتو در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.


به مطالعه ادامه دهید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 396 views بار دسته بندی : فیلم و سریال تاريخ : 6 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها