دریچه تکنولوژی چگونه بازی‌های پلی استیشن 3 را روی پی‌سی اجرا کنیم؟ - ژوانا

ایرانسل
تکنولایف

اگر راهنماهای امولیت کردن ویجیاتو را دنبال کرده باشید، می‌دانید که تاکنون بیشتر درباره کنسول‌های نسل پنجم و ششم صحبت کرده‌ایم. اما این بار می‌خواهیم سراغ کنسولی برویم که جدیدترین ورودی دنیای امولیت کردن است، یعنی پلی استیشن ۳٫ به عبارت دیگر، حالا می‌توانید روی پی‌سی خود از عناوینی همچون God of War 3، نسخه اصلی Demon’s Souls، سری Uncharted و The Last of Us و غیره لذت ببرید. از آن جایی که با پیشرفته‌ترین کنسول میان تمام کنسول‌های امولیت شده و یک معماری به شدت پیچیده طرف هستیم، امولیت کردن بازی‌های پلی استیشن سخت‌تر از چیزیست که در راهنماهای قبلی توضیح دادیم. پس با ما در این راهنما همراه باشید تا به نحوه راه‌اندازی امولیتور پلی استیشن ۳ و بازی کردن با آن بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

به چه امولیتوری نیاز داریم؟

اینجا یک گزینه بیشتر ندارید و آن هم RPCS3 برای ویندوز و لینوکس است. امولیتوری که در سال‌های گذشته با سرعت فوق‌العاده‌ای پیشرفت کرده و حالا به مرحله‌ای رسیده که بتوان آن را قابل استفاده دانست. اما هرچقدر هم این امولیتور در حال حاضر خفن باشد، فراموش نکنید که امولیتورهای توسعه‌یافته‌تر برای کنسول‌های قدیمی‌تر، ساده‌تر و ضعیف‌تر، هنوز هم که هنوز است بی‌ایراد نیستند – همین امولیتور پلی استیشن ۲ بعد از این همه سال توسعه یافتن همچنان به خاطر ناپایداری‌اش منفور است، دیگر وای به حال پلی استیشن ۳ با آن معماری سخت‌افزار عجیب و غریبش.

پس به خاطر داشته باشید که خیلی از بازی‌های محبوبتان روی کنسول نسل هفتم سونی هنوز به مرحله‌ای نرسیدند که بتوان آن‌ها را قابل بازی دانست. اگر هم روراست باشیم، چند سالی طول می‌کشد تا RPCS3 بتواند در تمام بازی‌ها عملکرد بهتری نسبت به یک پلی استیشن ۳ واقعی داشته باشد. تازه در کنار همه این‌ها، این امولیتور با اختلاف قدرتمندترین سخت‌افزار را در میان تمام امولیتورها طلب می‌کند و به ویژه از CPU حسابی کار می‌کشد، پس مطمئن شوید که سیستمتان را با مشخصات موجود در سایت RPCS3 چک کنید.

با این حال، همین حالا هم در بازی‌هایی مانند Demon’s Souls یا God of War III و Heavenly Sword می‌توانید تجربه خوبی داشته باشید و آن‌ها را از ابتدا تا انتها تجربه کنید. پس حالا که این‌ها را گفتیم، برویم سراغ آموزش راه‌اندازی RPCS3 و اجرای بازی‌های پلی استیشن ۳ روی آن.

RPCS3

به سایت RPCS3 بروید و در صفحه دانلود، امولیتور را برای ویندوز و لینوکس دانلود کنید. در نسخه ویندوز، فایل زیپ را در هر دایرکتوری که دوست داشتید به جز Program Files اکسترکت کنید – نیازی به نصب نیست و امولیتور حالا قابل استفاده است.

قبل از شروع، باید یک فرمور پلی استیشن ۳ برای راه‌اندازی امولیتور دانلود کنید. در سایت رسمی پلی استیشن می‌توانید جدیدترین فرمور PS3 را با حجم تقریبی ۲۰۰ مگابایت دانلود کنید.

حالا امولیتور را باز کنید. با متنی که برایتان ظاهر می‌شود موافقت کنید (و یا برای خواندن راهنما به صفحه Quickstart مراجعه کنید). بعد از باز شدن امولیتور، قبل از هر کاری File > Install Firmware را کلیک کنید و آن فایل فرمور که دانلود کردید را انتخاب کنید. چند دقیقه صبر کنید تا پروسه نصب فرمور و کامپایل کردن ماژول‌ها به اتمام برسد.

ایرانی کارت
Dicardo

بعد از اتمام تمام پروسه‌ها، روی Pads کلیک کنید تا وارد تنظیمات کنترلر شوید. در صورتی که یک کنترلر دوال‌شاک ۳ یا ۴ دارید که خیلی هم عالی و Handler را روی کنترلر خود قرار دهید. اگر هم می‌خواهید از کنترلر ایکس باکس استفاده کنید، آن را روی XInput قرار دهید. دکمه‌ها به صورت خودکار تنظیم می‌شوند، فقط استیک‌های کنترلرتان را تست کنید تا مطمئن شوید حرکتشان روی صفحه نمایش داده می‌شود.

حالا از منوی کنترلر بیرون بیایید و روی Config کلیک کنید تا وارد تنظیمات پردازنده، گرافیک، صدا و غیره شوید. بر خلاف سایر امولیتورهایی که تا الان پوشش داده‌ایم، پیشنهاد می‌کنیم که هیچ تغییری در آن‌ها ایجاد نکنید. در همه امولیتورها، هر بازی با تنظیمات خاصی بهتر یا بدتر اجرا می‌شود و این مسئله در RPCS3 هم به توان ۱۰ وجود دارد. پس برای این که هر بازی را با تنظیمات مخصوص خودش اجرا کنید، راهکاری که کمی بعدتر توضیح می‌دهیم را دنبال کنید.

اول از همه، برای اجرای بازی‌های پلی استیشن ۳ در RPCS3 چند راه دارید. از طریق Boot Game می‌توانید فایل ISO یا فولدر بازی را اجرا کنید، از طریق Install Packages/Raps می‌توانید بازی‌هایی که فرمت pkg. دارند را در امولیتور نصب و بعدا بازی کنید. برخی از بازی‌های ISO هم ممکن است نیاز به نصب کردن داشته باشند، که آن داخل رابط کاربری شبیه‌سازی شده پلی استیشن ۳ انجام می‌شود. هنگامی که برای اولین بار یک بازی را اجرا می‌کنید، امولیتور چند فایل دیگر را هم کامپایل می‌کند. این پروسه فقط برای بار اول اجرای هر بازی اتفاق می‌افتد و برای دفعات بعد دیگر با آن سر و کار نخواهید داشت.

حالا هر بازی که وارد لیست بازی‌هایتان شد، روی اسمش کلیک راست و Create Custom Configuration را انتخاب کنید. اینگونه می‌توانید تنظیمات مخصوص بازی مد نظرتان را فقط برای همان بازی اعمال کنید. اگر نمی‌دانید چه تنظیماتی برای هر بازی مناسب است، می‌توانید به ویکی RPCS3 مراجعه کنید و در صفحه هر بازی بهترین تنظیمات را ببینید (برای مثال Demon’s Souls و God of War III). هر تغییری که در تنظیمات اعمال کردید، فراموش نکنید که آن‌ها را Save کنید.

حالا می‌توانید بازی‌هایتان را اجرا کنید. اما یک ویژگی باحال RPCS3 این است که با آن می‌توانید پچ‌هایی برای بهبود راندمان بازی‌ها دانلود کنید. برای این کار، در منوی اصلی روی Manage > Game Patches کلیک کنید. ابتدا یک لیست خالی مقابلتان ظاهر خواهد شد، پس در گوشه پایین سمت چپ صفحه روی Download Latest Patches کلیک کنید. امولیتور سپس تمام پچ‌هایی که برای تمام بازی‌هایش موجود است را دانلود می‌کند. اگر فقط به دنبال بازی مد نظرتان هستید، تیک Only Show Owned Games را بزنید. حالا با کلیک روی فلش سمت چپ اسم هر بازی (در صورتی که پچی برایش موجود باشد)، انواع و اقسام پچ‌ها را می‌توانید رویش فعال کنید. مثلا برای Demon’s Souls، می‌توانید هم سقف فریم ریت بازی را نامحدود کنید و هم پشتیبانی از نسبت‌های تصویر Ultrawide را به بازی اضافه کنید. این گونه می‌توانید بهبودهای چشمگیری به بازی‌هایتان ببخشید و هر موقع هم که خواستید می‌توانید آن‌ها را فعال یا غیرفعال کنید.

Demon’s Souls در حال اجرا روی RPCS3

دیگر همین. حالا وقت تجربه بازی‌های پلی استیشن ۳ رسیده است. فقط باز هم تاکید می‌کنیم که این امولیتور هنوز سال‌ها با رسیدن به سطح چیزی همچون دالفین برای گیم‌کیوب/Wii فاصله دارد و خیلی از بازی‌ها هنوز رویش مشکل دارند. در این صفحه می‌توانید میزان سازگاری بازی‌ها با امولیتور را چک کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 371 views بار دسته بندی : راهنمای خرید و آموزش تاريخ : 6 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.