دریچه تکنولوژی کانسپت هیجان انگیز از گوشی شیائومی MIX 5 با دوربین تلسکوپی و زوم 200 برابری - ژوانا

سری میکس گوشیهای شیائومی همواره به عنوان گروهی از محصولات خاص شناخته که فناوری‌های جدیدی را به دنیای اسمارتفون‌ها وارد میکنند. اگرچه هنوز تصاویر رسمی از نسخه ۵ این گوشیها منتشر نشده ولی کانسپت هیجانانگیزی از این گوشی در رسانههای چینی به تصویر درآمده که ویژگیهای خاصی را نوید میدهد.

بسیاری از منتقدان بازار گوشیهای هوشمند معتقدند که طی دو سال گذشته، طراحی و سبک ساخت گوشیهای هوشمند، به خصوص در گروه پرچمداران، به سطحی از اشباع در طرح و ظاهر رسیده که به ندرت نوآوری ویژهای را نشان میدهد.

طی این مدت، تنها ابعاد و رزولوشن دوربینها افزایش یافته و دستگاههایی با دوربینهای بزرگ‌تر روانه بازار شدهاند. اما جالب اینجاست که خبرها از برنامه شیائومی برای ساخت گوشی میکس ۵ با زوم ۲۰۰ برابری صحبت کردهاند.

mix5-2.jpg

طبیعتاً زوم ۲۰۰ برابری موجب خواهد شد تا در استفاده از دستگاه برای عکاسی از یک سوژه، بدون سهپایه یا تثبیت کننده، نتیجه خوبی حاصل شود. به همین منظور شیائومی یا دیگر شرکتها، علاوه بر تعبیه سیستمهای نرمافزاری تثبیت کننده، می‌بایست از لرزشگیر اپتیکال نیز برای گوشیهای با قدرت زوم بالای خود استفاده کنند.

اما نکته دیگر در مورد MIX 5 ساختار زوم تلسکوپی آن خواهد بود که به نظر برای رسیدن به قدرت زوم بسیار بالای ۲۰۰ برابری، نیاز به فناوریهای خاصی دارد که شاید تا به امروز در هیچ دستگاهی استفاده نشده است.

mix5-1.jpg

از دیگر اطلاعاتی که در مورد این گوشی منتشر شده یا احتمال آنها مطرح شده میتوان به نمایشگر با رزولوشن ۲K و شارژر بسیار قدرتمند ۱۵۰ واتی اشاره کرد. تراشه پردازنده این گوشی نیز هنوز مشخص نیست ولی با توجه به زمانبندی عرضه آن طی شش ماه آینده، به احتمال فراوان یا از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ یا یک تراشه جدیدتر استفاده خواهد شد که احتمالاً نسخه پلاس تراشه کوالکام است.

به هر حال می‌توان احتمالات زیادی در مورد این گوشی بیان کرد و به سبب زمان زیادی که تا معرفی آن مانده، می‌توان خبرهای بیشتری را در مورد این گوشی انتظار داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 379 views بار دسته بندی : گوشی موبایل تاريخ : 2 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.