در ماه‌های اخیر شاهد کش مکش‌های فراوانی میان آمریکا و چین بوده‌ایم و این موضوع تا حد زیادی به ضرر شرکت هواوی تمام شده است. حال به تازگی دولت آمریکا اعلام کرده است که مهلت 90 روزه هواوی برای تامین قطعات و رفع مشکلات محصولات با پشتیبانی شرکت‌های آمریکایی برای بار سوم تمدید نخواهد شد و تحریم‌های نهایی در پایان مهلت 90 روزه اجرایی خواهد شد.

مدتی پیش وزارت بازرگانی آمریکا به این نتیجه رسید که محصولات تجاری شرکت هواوی برای امنیت ملی این کشور یک خطر جدی محسوب می‌شود و تصمیم گرفت تا با قرار دادن این شرکت در لیست سیاه تجاری، از ورود محصولات آن به آمریکا جلوگیری کند. پس از صدور این حکم، دونالد ترامپ مهلت 90 روزه‌ای را برای شرکت هواوی مقرر کرد که بتواند در این مدت قطعات مورد نیاز محصولات خود را تامین کند و پشتیبانی‌های نرم‌افزاری برای رفع باگ و ایرادات نرم‌افزاری محصولاتش را دریافت کند.

پس از پایان مهلت اولیه، دونالد ترامپ تحریم‌های این شرکت را برای بار دوم به تعویض انداخت و مهلت 90 روزه آن را تمدید کرد. بر اساس این تحریم‌ها، هواوی دیگر نمی‌تواند با شرکت‌های آمریکایی برای دریافت قطعات مورد نیاز ساخت محصولاتش همکاری کند؛ همچنین در بخش نرم‌افزاری شرکت گوگل همکاری خود را با هواوی قطع کرده و ثبت لایسنس رسمی برای گوشی‌های هوشمند جدید این شرکت را متوقف کرد.

از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ شاهد تنش‌های بسیاری میان چین و آمریکا از نظر تجاری هستیم. دولت آمریکا در این سال‌ها تلاش داشته تا به هم پیمان‌های خود ثابت کند که هواوی با استفاده از گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی از کشورهای اروپایی و آمریکا جاسوسی می‌کند و با استفاده از این تجهیزات اطلاعات کاربران و اشخاص رده بالا را به نفع دولت چین ضبط می‌کند. البته آمریکا هیچ‌وقت موفق به متقاعد کردن کشورهای بزرگ اروپایی نشد، زیرا مدارک کافی برای اثبات این موضوع در دسترس نبود.

این موضوع هواوی را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند و تجهیزات شبکه با مشکلات جدی مواجه کرده است؛ حتی جدیدترین پرچمدار هواوی یعنی سری میت 30، از خدمات و برنامه‌های رسمی اندروید محروم شده‌اند و از اندروید غیر رسمی استفاده می‌کنند.

اخیراً ایالات متحده به هم پیمانان خود اخطار داده بود که در صورتی که از تجهیزات شبکه هواوی استفاده کنند، سازمان اطلاعات آمریکا دیگر در زمینه اطلاعاتی با آن‌ها همکاری نخواهد کرد. در همین راستا کشور‌های اروپایی قصد دارند تا در ماه آینده نشستی برگزار کنند و در خصوص ادامه همکاری با هواوی تصمیم گیری کنند.

البته قطع همکاری تجاری برای کشورهایی مانند مجارستان، غیر ممکن است، زیرا این کشور وابستگی‌های بسیاری به تجهیزات هواوی دارد و این شرکت را از شرکای تجاری اصلی خود می‌داند. به گفته مشاور امنیت سایبری امریکا، مهلت 90 روزه ایالات متحده به چین برای بار سوم تمدید نخواهد شد و این شرکت تا زمان نا مشخصی از همکاری با شرکت‌های آمریکایی محروم خواهد شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (1)

  • کاش تامیتونه این کشور لعنتی رو تحریم کنه همین الان بیش از۲ میلیون مسلمان ایغور رو تو کمپ ها بدون هیچ گناهی زندانی کردن و خیلی هم قانونهای دیکتاتوری داره نقض حقوق بشر که دیگه عادی هست اونجا نه به کالاهای چینی

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید