همانطور که می‌دانید مایکروسافت اخیراً قیمت کنسول‌های نسل نهمی Xbox Series X و Xbox Series S خود را اعلام کرده است. اکنون در خبری شوکه‌کننده و هیجان انگیز، ردموندی‌ها کمپانی مالک شرکت بازی‌سازی Bethesda Softworks را با پرداخت مبلغ بسیار بزرگ 7.5 میلیادر دلار خریداری کرده‌اند و حالا همه چیز برای عرضه‌ی کنسول‌های Xbox آماده است.

امروز مایکروسافت شرکت ZeniMax Media که کمپانی مالک شرکت نام‌آشنای Bethesda Softworks را به ارزش 7.5 میلیارد دلار تصاحب کرده است. اگر با شرکت بتسدا آشنایی ندارید، باید گفت این کمپانی توسعه‌دهنده‌ی بازی‌های محبوب و پرطرفداری چون Doom، Fallout و The Elder Scrolls است.

games.png

مدتی پیش باخبر شدیم که بازی‌های بتسدا با طرح Xbox Game Pass راهی کنسول‌ها و کامپیوترهای دسکتاپ می‌شوند. اکنون این معامله کنترل بازی‌های آینده‌ی بتسدا چون بازی فضایی Starfield را در دست مایکروسافت قرار می‌دهد. طبق گفته‌های مایکروسافت از حالا زمانی که بازی‌های Bethesda برای کنسول Xbox و پی‌سی‌ها منتشر می‌شوند، این بازی‌ها به‌دست دارندگان Xbox Game Pass نیز می‌رسند.

با وجود اینکه کمتر از یک ماه تا عرضه‌ی کنسول‌های جدید Xbox Series X و Xbox Series S باقی مانده، مایکروسافت بهترین زمان را برای انتشار خبر خرید شرکت Bethesda انتخاب کرده است. البته دو طرف این معامله هنوز مشخص نکرده‌اند که آیا بازی‌های نسل بعدی بتسدا برای پلتفرم‌های دیگر هم عرضه می‌شود یا از حالا به بعد بازی‌های این کمپانی به‌صورت انحصاری برای Xbox منتشر خواهند شد.

Microsoft-Bethesda.jpg

مایکروسافت تاریخ 10 اکتبر (19 مهر ماه) را برای عرضه‌ی کنسول‌های جدید خود برگزیده و پیش‌فروش آنها نیز از فردا آغاز می‌شود. تصاحب این کمپانی تعداد استودیو‌های بازی‌سازی داخلی مایکروسافت را به عدد 23 رسانده است.

در نظر داشته باشید استودیوهای Arkane، MachineGames، id و Tango Gameworks که به‌ترتیب سازندگان بازی‌های Dishonored، Wolfenstein، Doom و The Evil Within هستند نیز جزء استودیوهای بتسدا محسوب می‌شوند و اکنون به مایکروسافت پیوسته‌اند. با این خرید افزون بر این چهار استودیو، Bethesda Game Studios، ZeniMax Online Studios، Alpha Dog و Roundhouse Studios نیز به جمع بازی‌سازان مایکروسافت اضافه شدند.

xbox-game-studios-buys-zenimax-media-bethesda.jpg

جالب اینجاست که مایکروسافت اعلام کرد سکان‌داران کمپانی Bethesda تغییری نخواهند کرد و رهبری این مجموعه در دست مدیران این شرکت باقی می‌ماند. مدیر بازاریابی و مارکتینگ بتسدا، پیت هاینز، در بیانیه‌ای به هواداران دلگرمی داد و گفت:

ما هنوز هم در حال کار برروی همان بازی‌هایی هستیم که دیروز و روزهای گذشته توسعه می‌دادیم، این بازی‌ها توسط همان استودیوهای همیشگی ساخته می‌شوند و در نهایت نیز خود ما هستیم که آنها را منتشر می‌کنیم.

این یکی از معاملات بزرگ ردموندی‌ها محسوب می‌شود. خرید بتسدا بسیار بیشتر از خرید Mojang و در حد و اندازه‌ تصاحب پلتفرم برنامه‌نویسی گیت‌هاب برای مایکروسافت خرج برداشته است.

bethesda-2.png

نکته‌ی مبهم ماجرا اینجاست که بتسدا برخی از بازی‌های خود از قبیل Deathloop و Ghostwire را به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن منتشر می‌کند و اکنون مشخص نیست که بر سر این بازی‌ها چه خواهد آمد.

نظر شما در مورد خرید بتسدا توسط Microsoft چیست، آیا این امر در چه حد بر فروش کنسول‌های اکس‌باکس تاثیر می‌گذارد؟

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (5)

  • جون مایکروسافت داره میترکونه;)

  • مهمان - JVM

    عجب کله خرین جدی جدی کل کمپانی زنیمکس رو خریده:(
    الان دیگه این جمله فیل اسپنسر ترسناکه: "روند خرید استدیو های جدید کند نمیشود"

  • اگه این بازیا انحصاری بشن و برای PS5 منتشر نشه مایکروسافت قدم بزرگی تو نبرد کنسول های نسل نهم برداشته:o

  • مهمان - Saeed

    فرشام همه ریخت:D عجب حرکت خفنی فقط نسخه بعدی The Elder Scrolls;)

  • نت تو شوک فرو رفته.بعد همه تولید این استودیو ها در گیم پس.;):)

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید