هنوز پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل یا همان Rocket Lake-S معرفی و عرضه نشده‌اند، با این حال تلاش‌ها برای تهییج خریداران آغاز شده است. در یکی از جدی‌ترین این تلاش‌ها یک پردازنده 8 هسته‌ای Rocket Lake-S اینتل به بیش از 6.9 گیگاهرتز اورکلاک شده است.

اخیراً یک ویدئو بر روی اینترت قرار گرفته است که نشان می‌دهد یک پردازنده 8 هسته‌ای Rocket Lake-S اینتل به فرکانس خیره کننده 6.923 گیگاهرتز اورکلاک شده است. برای رسیدن به این فرکانس پردازنده مورد بحث توسط نیتروژن مایع خنک شده است.

xC0ztZGqDVZd7k75.jpg

با وجود اینکه در ویدئوی منتشر شده خبری از نام اورکلاکر یا مدل پردازنده نیست، اما پشتیبانی از افزونه‌های SHA و AVX512F نشان می‌دهد به احتمال زیاد با یک پردازنده نسل یازدهمی روبرو هستیم. همچنین تغییرات حجم حافظه کش پردازنده با ویژگی‌های ریزمعماری Rocket Lake-S هم خوانی دارد.

جالب اینکه هم زمان ماژول حافظه DDR4 استفاده شده با اعمال ولتاژ 1.830 ولت به 6,666 مگاهرتز اورکلاک شده است. متاسفانه هیچ گونه جزئیاتی از مدل مادربرد به کار رفته در دست نیست اما به نظر می‌رسد یک مادربرد Z590 باشد.

احتمالاً این ویدئو بخشی از برنامه‌های اینتل برای تهییج خریداران باشد. انتظار می‌رود اینتل تا چند روز دیگر پردازنده‌های نسل یازدهمی Rocket Lake-S را در خلال نمایشگاه CES معرفی کند، با این حال عرضه آنها تا حوالی ماه مارس متصور نیست.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (5)

  • یا علی عبدلمالکی:(

  • مهمان - امیرحسین ایزدپناه

    یعنی دیگه از بایوسش معلوم گیگابایت حالا اینکه تشخیص ندادید گیگابایت جالبته توجه می باشد :D;)

  • مهمان - بی نام

    آمار فروش دسامبر 2020 پردازنده ها در آلمان نشان می‌دهد که AMD همچنان با چیپ‌های Zen 2 و Zen 3 بازار را تحت سلطه خود نگه داشته است. جدیدترین اعداد و ارقام Mindfactory که توسط کاربر Reddit یعنی Ingebor جمع آوری شده‌اند، رکورد زنی AMD را در این خرده فروشی نشان می‌دهند جایی که بیش از 35 هزار پردازنده متعلق به این شرکت، فروش رفته‌اند.

  • مهمان - بی نام

    اینتل هر کاری انجام بده در برابر amd حرفی برای گفتن نداره!!!!

  • مهمان - رحیم بابایی

    هیچ وقت هم نمیاد

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید