اگر تصور می‌کنید که AMD با معرفی تنها چند کارت گرافیک دست از سر معماری RDNA 2 بر می‌دارد، کاملاً در اشتباه هستید؛ همان‌طور که NVIDIA خود را برای عرضه سری جدید SUPER و مدل‌هایی نظیر RTX 3060 Ultra آماده می‌کند، AMD نیز با یک میان رده جذاب با نام Radeon RX 6700 به دنیای گیمرها اضافه می‌شود. با مشخصات این کارت گرافیک و تاریخ عرضه آن آشنا شوید.

شرکت AMD پس از موفقیت‌های متعدد در پردازنده‌های Ryzen، به دنیای کارت‌های گرافیک اهمیت بیشتری می‌دهد. در حال حاضر، این شرکت سه کارت گرافیک RX 6800/XT و RX 6900 XT را روانه بازارهای جهانی کرده است که البته به دلیل محدودیت‌های بسیار، تعداد اندکی از آنها برای خرید وجود دارد.

آخرین اطلاعات حاکی از آن هستند که تیم سرخ به زودی با یک کارت گرافیک دوست داشتنی وارد میدان می‌شود که قیمت تمام شده آن در برابر عملکرد بسیار خوب ارزیابی می‌شود. AMD نشان داده است که حتی با جدا شدن مهندسان برجسته‌ای نظیر راجا کادوری، از مسیر خود دست نمی‌کشد. کارت گرافیک Radeon RX 6700 برای عرضه در سه ماهه نخست سال 2021 آماده می‌شود.

MX-7.jpg

این کارت گرافیک، با تراشه یا همان سیلیکون NAVI 22 همراه است؛ 2560 پردازنده جریانی (SP) و بیش از 40 بلوک CU از جمله ویژگی‌های برجسته این تراشه خواهند بود. Radeon RX 6700 با 12 گیگابایت حافظه GDDR6 معرفی می‌شود؛ یک رابط 192 بیتی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. در حال حاضر، AMD و TSMC به شدت زیر فشار تراشه‌های 7 نانومتری هستند.

از کنسول‌های Xbox Series X/S و PlayStation 5 گرفته تا پردازنده‌های Ryzen 5000 و کارت‌های گرافیک RDNA 2. همین امر منجر به عقب ماندن AMD از برنامه‌ها شده است. کارت گرافیک Radeon RX 6700 در ماه مارس (اسفند 99 تا فروردین 1400) وارد بازار خواهد شد. در حال حاضر اطلاع دقیقی از قیمت گذاری این کارت گرافیک در دست نبوده اما احتمالاً این محصول برای رقابت با سری RTX 3070 به بازار خواهد آمد. به هر حال تمامی شرکت‌ها در وهله نخست نیازمند رفع محدودیت‌های تولید و تأمین مناسب بازار هستند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (5)

  • مهمان - ابوالفضل

    چه فایده وقتی DLSS نداره ، بازیهای امروزی دارن این گزینه رو اضافه میکنن و این مزیت برتری انویدیا

  • مهمان - مجتبی

    در پاسخ به: مهمان - ابوالفضل

    اومده خبر نداری .قرار هم هست تو Xbox s.x از این قابلیت استفاده کنه اسمشم سوپر رزولیشن هست

  • مهمان - mhm.rezapoor

    در پاسخ به: مهمان - ابوالفضل

    AMD با مایکروسافت درحال همکاریه و گفته شده به زودی رقیبی براس dlss معرفی میشه

  • مهمان - ابوالفضل

    در پاسخ به: مهمان - mhm.rezapoor

    این موضوع رو میدونم که اواخر 2021 عرضه میشه ولی این کارت گرافیکها که ندارن ، به صورت نرم افزاری هم نمیتونن این مشکل برطرف کنن، پس باید منتظر نسل بعدیشون باشیم

  • مهمان - mhm.rezapoor

    در پاسخ به: مهمان - ابوالفضل

    حاجی چی فکر کردی نکنه فکردی dlss سخت افزاریه؟بعدش مشکلی وجود نداره:(

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید