گوگل بالاخره دقایقی پیش دو گوشی اقتصادی خود یعنی Pixel 3a و Pixel 3a XL را معرفی کرد. دو گوشی که ماه‌های زیادی بود منتظرشان بودیم تا دوباره یاد و خاطره گوشی‌های مقرون به صرفه نکسوس را برای ما زنده کنند. در ادامه با این دو گوشی بیشتر آشنا خواهیم شد.

هدف گوگل از عرضه گوشی‌های جدید پیکسل در وهله اول توسعه استفاده از اندروید خام و اورجینال در سری گوشی‌های میان‌رده و بعد از آن جبران بخشی از عملکرد بسیار بد سری Pixel 3 در ماه‌های گذشته است.

pixel3a-1.jpg

Pixel 3a

این دو گوشی مانند رسم دیرینه شرکت، دارای دو نوع نمایشگر هستند ولی در بحث طراحی تفاوت خاصی با هم ندارند. برای مدل کوچکتر گوگل از یک نمایشگر 5.6 اینچی با طراحی بدون بریدگی از نوع پنل OLED استفاده کرده که رزولوشن تصویر ان نیز FHD+ یا 1080 در 2220 پیکسل است و در پنل جلویی با محافظ نمایشگری از نوع Dragon Trail محافظت می‌شود.

pixel3a-2.jpg

این گوشی با چیپست میان‌رده Snapdragon 670 توان پردازشی دستگاه را تأمین می‌کند و مانند نسخه اصلی (Pixel 3) برای آن 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مورد استفاده قرار گرفته است. مانند نسل گذشته برای Pixel 3a نیز درگاه مجزای کارت حافظه در نظر گرفته نشده است که از ویژگی‌های اصلی سیستم عامل اندروید در نوع خام آن است.

به پشت دستگاه که بیاییم مانند نسخ اصلی این گوشی دوباره شاهد استفاده از یک سنسور تکی هستیم که دقیقاً همان سنسور 12.2 مگاپیکسلی سونی IMX363 است که دیافراگمی به گشودگی f/1.8 در جلوی آن قرار گرفته و پیکسل‌هایی به اندازه 1.4 میکرون را پشتیبانی می‌کند. این سنسور مجهز به لرزشگیر نوری بوده و از دید تئوری باید همان عملکرد عالی سری گوشی‌های پیکسل 3 را داشته باشد که در نور کم بسیار عالی و بی‌نظیر می‌باشد.

pixel3a-3.jpg

برای دوربین سلفی دستگاه نیز یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 استفاده خواهد شد که این مورد نیز دقیقاً مانند گوشی پیکسل 3 خواهد بود و همانطور که گفتیم همه قابلیت‌های نرم‌افزاری دوربین پیکسل 3 مانند Night Sight، Top Shot، Super Res Zoom و HDR+ توسط آن پشتیبانی می‌شوند.

برای تأمین انرژی دستگاه نیز یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده خواهد شد که می‌توان آن را با شارژ 18 واتی و استاندارد USB Power Delivery با سرعت بالا شارژ کرد. سنسور اثر انگشت نیز طبق آنچه در تصویر بالا مشاهده می‌کنید حالت عادی در پشت دستگاه را حفظ کرده و در این مورد نیز تغییر خاصی را مشاهده نمی‌کنیم.

Pixel 3a XL

حالا با هم نگاهی به نسخه بزرگتر میان رده گوگل خواهیم انداخت. این گوشی که همانطور که از نامش مشخص است از یک نمایشگر بزرگتر با اندازه 6.0 اینچ استفاده خواهد کرد ولی باقی موارد آن مانند فناوری ساخت و رزولوشن مانند نسخه 3a می‌باشد. نکته مثبت در مورد این گوشی این است که در تقابل با Pixel 3 XL یک ویژگی خوب دارد و آن عدم وجود بریدگی (ناچ) در بالای نمایشگر خواهد بود.

pixel3a-4.jpg

همچنین باتری دستگاه نیز ظرفیت بیشتری خواهد داشت و حالا گوگل برای تأمین انرژی الکتریکی دستگاه از یک باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که می‌تواند اتفاق بسیار دلپذیر و خوبی باشد.

برای اینکه قیمت تمام شده دستگاه همچنان پایین و پایین‌تر بیاید، گوگل استفاده از پلاستیک برای بدنه را در این گوشی نیز ادامه داده است و همانطور که گفتیم به جای استفاده از محافظ صفحه‌های گرانتر نوع Gorilla Glass از محافظ صفحه ارزان‌تر نوع Dragon Trail استفاده نموده که طبیعتاً میزان مقاومت در برابر عوامل آسیب رسان بیرونی، عملکردی به مراتب ضعیف‌تر خواهد داشت.

pixel3a-5.jpg

این دو گوشی با اتفاقی خوشحال کننده دوباره از درگاه استاندارد 3.5 میلی‌متری هدفون استفاده خواهند کرد و ویژگی Active Edge نیز می‌تواند تعامل کاربر با دستگاه را مانند نسخه‌های قبلی در Pixel 3a و Pixel 3a XL بسیار آسانتر و کاربردی‌تر کند.

گوگل این دو گوشی را در سه رنگ بدنه مشکی، سفید و بنفش عرضه می‌کند که رنگ دکمه Power در هر سه نسخه متفاوت از بدنه خواهد بود.

مورد انتظارترین ویژگی در خصوص این دو گوشی قیمت‌های آن‌ها بوده است و انتظار داشتیم که گوگل قیمت‌هایی رقابتی را انتخاب کند تا بتوانیم در میان خیل انبوه گوشی‌های میان‌رده با قیمت‌های پایین، ارزش خرید بالایی را شاهد باشیم.

با این حال گوگل برای نسخه Pixel 3a قیمت 399 دلار و برای نسخه Pixel 3a XL نیز قیمت 479 دلار ار انتخاب نموده است. این دو گوشی در همه مناطقی که گوگل خدمات سخت‌افزاری خود را به فروش می‌رساند در دسترس خواهند بود. همچنین گوگل اعلام کرده است که کاربران از همین امروز می‌توانند این گوشی را سفارش دهند ولی برای بازار هندوستان عرضه این گوشی 8 روز دیگر آغاز خواهد شد.

شاید قیمتی که از یک گوشی با چنین مشخصاتی انتظار داشتیم می‌توانست بسیار پایین‌تر باشد ولی در نظر داشته باشید که گوگل یک کمپانی امریکایی است و نه یک شرکت چینی و به همین خاطر معمولاً انتظارات ما برای معرفی گوشی ارزان قیمت توسط یک شرکت امریکایی باید در همین حد و حدود باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید