در جریان اتفاقات نیمه شب گذشته پس از معرفی گوشی پیکسل 5 شرکت گوگل از نسخه مقرون به صرفه آن با نام Pixel 4 5G رونمایی کرد. این گوشی که اولین میان‌رده سری Pixel a گوگل است که به ارتباط 5G مجهز می‌شود مشخصات بسیار جذاب و البته قیمت نسبتاً بالایی دارد که در ادامه با هم آن را مرور خواهیم کرد.

اگر فکر می‌کنید گوشی گوگل Pixel 5 که پیش‌تر با هم مشخصات آن را مرور کردیم ترک عادت گوگل و بزرگترین گوشی این شرکت برای سال جاری است باید بگوییم که این تفکر اشتباه است چرا که این شرکت گوشی رده پایین‌تر خود را با نمایشگری بزرگتر طراحی نموده است.

پیکسل 4 5G گوشی جدید با نمایشگر OLED این شرکت است که ابعاد پنلی 6.2 اینچی داشته و این بار نرخ بروزرسانی نمایشگر آن 60 هرتز است. در نظر داشته باشید که سال گذشته پیکسل XL نمایشگر 6.3 اینچی استفاده شده بود.

نکته خوب دیگر این گوشی آن است که از همان تراشه پردازشی مشابه مدل بزرگتر یعنی Snapdragon 765G در آن استفاده خواهد شد ولی به جای 8 گیگابایت حافظه رم از 6 گیگابایت حافظه رم و البته 128 گیگابایت حافظه داخلی برای آن استفاده خواهد شد.

pixel4a-1.jpg

در بخش دوربین نیز همان ترکیبی مشاهده می‌شود که برای گوگل پیکسل 5 به کار رفته است؛ یک ساختار دوگانه با سنسور اصلی 12.2 مگاپیکسلی و سنسور اولترا واید 16 مگاپیکسلی دوم با میدان دید 107 درجه و البته مهمتر از هر دو این‌ها، قابلیت پردازش هوش مصنوعی ویژه گوگل برای عکاسی در شب و زوم روی تصاویر. در نظر داشته باشید که این گوشی توانایی فیلمبرداری 4K در نرخ 60 فریم بر ثانیه را داراست که در کمتر گوشی میان‌رده‌ای موجود است ولی شاید به دلیل قیمت این دستگاه نتوان آن را یک اتفاق چندان هیجان‌انگیز و برجسته نیز به شمار آورد.

اتفاق مثبتی که در این گوشی در کنار دیگر بخش‌ها شاهد آن هستیم ارائه درگاه 3.5 میلی‌متری هدفون است که در پیکسل 5 برای کاربران در دسترس نیست. همچنین گوگل از یک باتری 3885 میلی‌آمپر ساعتی با شارژر 18 واتی در آن استفاده کرده است ولی برای این گوشی قابلیت شارژ بی‌سیم ارائه نمی‌شود.

بدنه این گوشی برخلاف آلومینیوم به کار رفته در پیکسل 5 از نوع پلی‌کربنات ساخته شده ولی قابلیت مقاومت در برابر آب و خاک تحت استانداردهای IP همچنان در دسترس است.

pixel4a-3.jpg

دیگر مشخصات دو دستگاه و همچنین ظاهر آنها شباهت زیادی به هم دارند و گوگل این گوشی را به قیمت جالب توجه 500 دلار در بازار عرضه خواهد کرد.

زمان عرضه نیز از روز 15 اکتبر (حدود 45 روز دیگر) خواهد بود که در کشورهای مختلف ممکن است با هم کمی متفاوت باشد. همچنین گوگل اعلام کرده این گوشی را برای کاربران اروپایی که آن را به صورت پیش سفارش ثبت کنند با یک هدفون با کیفیت Bose QC 35 II عرضه خواهد نمود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید