فکر میکنم بسیاری از شما دوستان منتظر شنیدن رسمی این خبر بودید و خب همین حالا زمان آن رسیده است. گوگل دو گوشی سابق برا این پر سر و صدای خود یعنی Pixel و Pixel XL را امشب و طی مراسمی ویژه به صورت رسمی معرفی کرد. گوشی هایی که تفکری جدید در مورد تجربه اندروید خالص را ارائه خواهند کرد. با ما همراه باشید تا در مورد پرچمداران غول اینترنتی دنیا بیشتر صحبت کنیم.

اگر از علاقمندان به سری نکسوس از گوشی های اندرویدی بودید باید این خبر را به شما بدهیم که دیگر باید با برند مورد علاقه تان خداحافظی کنید. اما این تمام داستان نیست و گوگل تصمیم گرفته تا برند قبلی را حذف و به جای آن برند Pixel را به رنج محصولات سخت افزاری خود اضافه کند.

درست است که گوگل یک شرکت سخت افزاری بزرگ نیست ولی نشان داده که در همکاری با دیگر شرکت های بزرگ می‌تواند محصولات مناسبی را تولید و روانه بازار کند. پیکسل های جدید هم علیرغم آنکه نامی از شرکت همکار گوگل روی بدنه آنها حک نشده با همکاری مستقیم شرکت HTC ساخته شده اند. شرکتی که پیش از این اولین گوشی اندرویدی Nexus را ساخته بود و حتی قبل از آن نیز در ساخت اولین گوشی اندرویدی بازار بازیگر اصلی داستان بود.

خب همانطور که گفتیم گوگل امشب دو گوشی را برای معرفی روی استیج فرستاد؛ Pixel و Pixel XL که دو گروه گوشی های با نمایشگر میان رده و فبلت ها را پوشش دهند. در این میان Pixel اندازه نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل دارد که تراکم پیکسلی معادل 441ppi را نتیجه می‌دهد و Pixel XL نمایشگری 5.5 اینچی با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل معادل با 534ppi دارد. هر دوی این نمایشگر ها با فناوری AMOLED ساخته شده اند و همین مورد باعث می‌شود از آنها انتظار یک صفحه نمایش بسیار عالی را داشته باشیم. اتفاقی که تا قبل از این در هیچ محصول نکسوسی وجود نداشت.

تفاوت دیگر دو گوشی در باتری و ظرفیت آن است. جایی که برای نسخه کوچکتر باتری 2770 میلی آمپرساعتی و برای Pixel XL نیز باتری 3450 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است.

از باتری که بگذریم در داخل و بخش سخت افزاری همه چیز یکسان است و هر دو گوشی با چیپست Snapdragon 821 که بالا رده ترین چیپست موبایل عرضه شده به صورت تجاری برای دستگاه های اندروید خواهد بود، قدرت می‌گیرند و طبق انتظار، آخرین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی نسخه 7.1 روی آن ها از پیش نصب شده خواهد بود. میزان حافظه رم دو دستگاه نیز 4 گیگابایت است که افزایشی 1 گیگابایتی به نسبت نسل قبلی دارد و مسلماً با آن می‌توان تجربه بسیار سریعی از محیط سیستم عامل و اجرای نرم افزار ها را داشت. نکته دیگر هم این است که این گوشی توانایی این را دارد که به عنوان اولین اسمارت فون بازار بتواند از قابلیت Google VR Daydream پشتیبانی کند. نکته دیگر هم استفاده از دستیار صوتی جدید گوگل برای گوشی است که سر و صداهای زیادی به پا کرده و گوگل تبلیغات بسیار زیادی را در مورد ویژگی های آن برنامه ریزی کرده است.

دوربین هر دو گوشی هم بسیار عالی خواهد بود و طبق ادعاهایی که گوگل طی مراسم معرفی انجام داده می‌تواند رقیب بزرگی برای دیگر پرچمداران بازار باشد. بر این اساس، گوگل در هر دو گوشی از سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل های به اندازه 1.55 میکرومتر استفاده خواهد کرد که گشادگی دریچه دیافراگم در آنها f/2.0 است و برای پایدارسازی تصویر از لرزشگیر الکترونیکی یا همان EIS استفاده شده است که باز هم بنا بر دموهای نمایش داده شده و آنچه در مراسم معرفی این دو گوشی گفته شد، با نسل جدیدی از این تکنولوژی همراه خواهیم بود که عملکردی بسیار عالی دارد.

برای حافظه دستگاه نیز دو انتخاب در نظر گرفته شده است که گروه اول حافظه داخلی 32 گیگابایتی خواهد بود و بیشتر برای افرادی مناسب است که یا زود به زود به مدیریت فضای حافظه دستگاه خود پرداخته و از سرویس های موسیقی و عکس گوگل برای ذخیره اطلاعات چند رسانه ای خود استفاده می‌کنند و گروه دوم حافظه داخلی 128 گیگابایتی است که محدودیت های قبلی را به مراتب کمتر خواهد کرد. البته گوگل برای هر دو گوشی نیز فضای رایگان ابری نامحدود سرویس Photos را ارائه خواهد داد که می‌توان با آن عکس های با رزولوشن اصلی را روی سرویس آپلود کرد و نگرانی از بابت افت کیفیت تصاویر با کاهش سایز آنها نداشت.

همانطور که بالاتر نیز به آن اشاره کردیم، علی رغم اینکه HTC این دو گوشی را خواهد ساخت هیچ نام و نشانی بر روی بدنه گوشی از این شرکت تایوانی نخواهید دید و گوگل تنها لوگوی خود را بر روی آن حک خواهد کرد. در کنار همین اتفاق گوگل سعی کرده تا خود را در لایه های مختلف این گوشی وارد کند و به همین خاطر همه سرویس های ویژه گوگل در نرم افزارهای نصب شده روی این گوشی موجود هستند و از نرم افزار پیام رسانی گرفته تا هر جای دیگری، با استفاده از الگوریتم های پیچیده هوش مصنوعی به صورت آنلاین و آفلاین در این دو گوشی مورد استفاده خواهند گرفت.

نکته آخر هم قیمت این دو گوشی است که با توجه به تفکر و نگاه گوگل به برند پیکسل، رده محصولات گران قیمت و بالا رده را نشانه خواهد رفت. بر این اساس در بریتانیا قیمت Pixel به ترتیب 599 و 699 پوند برای مدل های 32 و 128 گیگابایتی خواهد بود و در مورد Pixel XL نیز قیمت ها برای دو نسخه 32 و 128 گیگابایتی به ترتیب 719 و 819 پوند می‌باشد.

در حال حاضر پیش سفارش این گوشی در کشور های امریکا، بریتانیا، کانادا، آلمان و استرالیا آغاز شده است و در هندوستان نیز معرفی رسمی محصول از 8 روز دیگر معادل با 13 اکتبر و 22 مهر ماه آغاز خواهد شد و عرضه آن به بازار در روز 20 اکتبر معادل با 29 مهر ماه آغاز می‌گردد.

و اما نکته آخر بدنه این دو گوشی است که به رنگ های مشکلی یک دست، نقره ای و آبی طراحی شده است و کاربران فعلاً همین نسخه ها را خواهند توانست سفارش دهند.

منبع: GSMArena

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بدون عضویت در سایت

0

نظرات (1)

ورود به شهرسخت‌افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار
ورود به شهر سخت افزار

ثبت نام در شهر سخت افزار

نام و نام خانوادگی(*)
لطفا نام خود را وارد کنید

ایمیل(*)
لطفا ایمیل خود را به درستی وارد کنید

رمز عبور(*)
لطفا رمز عبور خود را وارد کنید

شماره موبایل
Invalid Input

جزو کدام دسته از اشخاص هستید؟(*)

لطفا یکی از موارد را انتخاب کنید