دریچه تکنولوژی نگاهی به قیمت‌ها و بازار فروش پلی استیشن 4 دست دوم در کشور - ژوانا

ایرانسل
تکنولایف (داخلی)

حالا که نسل جدید کنسول‌های پلی استیشن از راه رسیده، بازار کنسول‌ نسل هشتمی سونی یعنی پلی استیشن ۴ هم حسابی داغ شده است. بسیاری که پیش از این چه به خاطر قیمت بالای کنسول و بازی‌های آن این کنسول را خریداری نکرده بودند حالا با یک گزینه با قیمت‌ منطقی و صدها بازی طرف هستند که خود بازار داغی را به‌وجود آورده. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که کنسول دست دوم هر کدام از مدل‌های پلی استیشن را به چه قیمتی می‌توانید در بازار پیدا کنید و چه نکاتی را موقع خرید حتما باید در نظر بگیرید.

پلی استیشن ۴ فت: ارزان‌ترین گزینه

بین مدل‌های مختلف پلی استیشن ۴ که سونی آن‌ها را عرضه کرده، پلی استیشن ۴ فت ارزان‌ترین و قدیمی‌ترین مدل موجود است. مدل فت پلی استیشن ۳ مشکلات بسیار زیادی داشت و موضوع داغ کردن‌های مکرر که کنسول را از کار می‌انداخت باعث می‌شد تا مدل دست دوم این کنسول اصلا گزینه مناسبی برای خرید نباشد.

البته این مشکل در مورد پلی استیشن ۴ فت وجود ندارد و به جز سری ابتدایی این کنسول که مشکلاتی نظیر قطعی‌های کابل HDMI و از کار افتادن هارد داشت این کنسول‌ها همچنان تقریبا بدون خرابی و مشکل کار می‌کنند. به‌خاطر این که سونی تولید این مدل از پلی استیشن را متوقف کرده، نسبت به مدل اسلیم تعداد کمتری پلی استیشن فت را می‌توانید در بازار پیدا کنید.

چه در فروشگاه‌هایی مثل دیوار و چه در فروشگاه‌ها برای خرید حضوری این مدل را می‌توانید با قیمتی نزدیک به شش میلیون تومان پیدا کنید. پلی استیشن ۴ فت در دو مدل ۵۰۰ گیگابایتی و ۱ ترابایتی موجود است که با توجه به بالا رفتن حجم بازی‌ها (مثلا نسخه کامل Call of Duty Black Ops Cold War و Warzone تقریبا حجم کنسول ۵۰۰ گیگابایتی را پر می‌کند) بهتر است سراغ خرید مدل ۵۰۰ گیگابایتی نروید.

مدل ۱ ترابایتی را می‌توان با همان قیمتی نزدیک به ۶ میلیون تومان با یک کنترلر سالم پیدا کرد و مدل ۵۰۰ گیگابایتی هم تقریبا ۳۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان قیمت کمتری نسبت به آن دارد.

پلی استیشن ۴ اسلیم: در دسترس‌ترین گزینه

در حال حاضر بدون مشکل‌ترین و در دسترس‌ترین مدل پلی استیشن ۴ که می‌توانید بین فروشندگان فروشگاه‌ها و کاربران سایت‌های فروش کالا پیدا کنید، پلی استیشن ۴ اسلیم است. این مدل از پلی استیشن با ۱ ترابایت حافظه در دسترس خواهد بود و به جز رفع برخی از مشکلات جزیی پلی استیشن ۴ فت و کم‌سروصدا و کوچک‌تر بود از آن فرق دیگری با اولین مدل پلی استیشن ۴ ندارد.

مدل‌های فت هم از نظر خرابی مشکل خاصی ندارند و با اطمینان بالایی‌ می‌توانید از فروشندگان مطمئن نسبت به خرید این کنسول اقدام کنید. نکته‌ای که حین بازدید از فروشگاه‌های مختلف در سطح شهر در مورد قیمت پلی استیشن ۴ اسلیم به آن برخوردم این بود که این تفاوت زیادی بین قیمت‌هایی که توسط فروشندگان برای فروش این کنسول ارائه می‌شود وجود دارد.

یکی از دلایل اصلی این موضوع این است که این کنسول در حال حاضر پرطرفدارترین گزینه خرید کنسول دست دوم در بازار کشور است. تقاضای این کنسول به جایی رسیده که بسیاری از فروشندگان در سایت‌هایی مثل دیوار آگهی‌هایی برای خرید عمده پلی استیشن ۴ منتشر کرده‌اند و شما به‌راحتی می‌توانید با یک قیمت منطقی به‌خاطر تقاضای بالای خرید این کنسول آن را با سرعت به فروش برسانید.

برای مثال پلی استیشن ۴ اسلیم را می‌توان با قیمت‌های نزدیک به ۷ میلیون تومان با یک دسته و بدون بازی تا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به همراه یک دسته اضافی و بازی‌ پیدا کرد.

پلی استیشن ۴ پرو؛ کمیاب اما خوش‌قیمت

گران‌ترین گزینه موجود در بازار بین مدل‌های مختلف پلی استیشن ۴ کنسول پلی استیشن ۴ پرو است. باتوجه به این که تعداد کاربران پلی استیشن ۴ پرو نسبت به مدل‌های استاندارد این کنسول بسیار کمتر است، در بازار فروش کنسول‌های دسته دوم تعداد بسیار کمتری PS4 Pro را نسبت به سایر مدل‌های این کنسول پیدا می‌کنید.

البته بازار خرید این کنسول چندان هم داغ نیست و بازهم با قیمتی نزدیک به ۱۰ میلیون تومان به صورت تک دسته تا ۱۲ میلیون تومان به همراه دسته اضافی و بازی خریداری کنید.

ایرانی کارت
Dicardo

پلی استیشن ۴ پرو از نظر تعمیرات مشکلات بیشتری نسبت به مدل اسلیم این کنسول دارد و بهتر است که با دقت بیشتری نسبت به خرید آن اقدام کنید. سر و صدای زیاد فن‌ها و داغ شدن دستگاه از مشکلاتی هستند که بین مدل‌های دسته دوم این کنسول مشاهده می‌شوند.

با توجه به این که ایکس باکس سری اس به عنوان یکی از کنسول‌های نسل جدید قیمتی نزدیک به پلی استیشن ۴ پرو دارد و به لطف قابلیت backward compatibility می‌توانید بازی‌های نسل هشتم را هم روی آن بازی کنید، شاید اگر صرفا دنبال خرید یک پلی استیشن نباشید سری اس گزینه مطنقی‌تری باشد.

به هر حال و باتوجه به این که بین پلی استیشن ۴ پرو به عنوان قوی‌ترین مدل پلی استیشن ۴ با پلی استیشن ۵ به عنوان کنسول نسل جدید سونی بیشتر از ۱۵ میلیون تومان اختلاف قیمت وجود دارد، خرید این کنسول در صورتی که به دنبال گرفتن بهترین تجربه از پلی استیشن هستید می‌تواند گزینه خوبی باشد.

دوال‌شاک ۴: بالاترین ریسک خرید

حتی بیشتر از تمام مدل‌های پلی استیشن ۴ که در مورد آن‌ها صحبت کردم، خرید کنترلر این کنسول یعنی دوال شاک ۴ سخت‌ترین و پرریسک‌ترین کار در پروسه خرید خواهد بود. این دسته‌ها به‌خاطر کیفیت متوسطی که دارند معمولا بعد از چند سال استفاده مشکلات متعددی مثل کار نکردن تریگرها و گیر کردن دکمه‌ها پیدا می‌کنند.

به‌خاطر همین هم موقع خرید این کنترلرها که مدل دست دوم آن‌ها از ۸۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای مدل‌های خاص قیمت دارند باید حتما آن‌ها را برای مدتی تست کنید.

نکته خوب اینجاست که بیشتر مشکلات این کنترلرها با مبلغی بین ۱۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان هزینه حل خواهند شد اما با کمی دقت هنگام خرید و انتخاب کنترلرهای سالم‌تر می‌توانید از این هزینه اضافی جلوگیری کنید.

آیا پلی استیشن ۴ بخریم؟

باتوجه به اختلاف قیمت بسیار زیادی که بین پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ در بازار کشور وجود دارد و بعید هم به نظر می‌رسد که این اختلاف در آینده نزدیک کمتر شود، اگر تا به حال سراغ این کنسول ارزشمند سونی با آرشیو بسیار عالی بازی‌هایش نرفته‌اید حالا فرصت خوبی برای انجام این کار دارید. تا سال آینده همچنان باید منتظر عرضه بازی‌های مهم روی این کنسول‌ها باشیم و آرشیو بزرگی که این کنسول دارد می‌تواند شما را برای مدت‌ طولانی سرگرم کند، حداقل تا زمانی که بازی‌های بهتری برای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس عرضه شوند.

اگر قصد دارید مبلغی نزدیک به ۱۰ میلیون تومان برای خرید کنسول جدید هزینه کنید این نکته را در نظر بگیرید که ایکس باکس سری اس می‌تواند به عنوان کنسولی که حداقل ۵ سال آینده از آن پشتیبانی می‌شود و آرشیو بازی‌های ایکس باکس وان هم روی آن در دسترس است گزینه خرید منطقی‌تری باشد، البته اگر بتوانید از انحصاری‌های شاهکار پلی استیشن ۴ چشم پوشی کنید.

این گزارش تنها در مورد خرید پلی استیشن ۴ بود و در ادامه به بازار خرید و فروش دیگر کنسول‌های موجود در بازار هم خواهم پرداخت. آیا شما قصد خرید کنسول جدید یا فروش کنسول قدیمی خود را دارید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:


ویجی‌لاگ: چرا کنسول و سخت افزار گرون شد؟

تماشای ویدیو از یوتیوب ویجیاتو

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 186 views بار دسته بندی : دسته بندی عمومی تاريخ : 4 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.