دریچه تکنولوژی آیا انتشار ایپکس لجندز روی نینتندو سوییچ کار عاقلانه‌ای است؟ - ژوانا

ایرانسل
کوین نیک

مطمئنا نام ایپکس لجندز به گوشتان خورده. یکی از موفق‌ترین و بهترین بتل رویال‌های موجود که توسط استودیو Respawn ساخته شده. ایپکس لجندز از آن دسته بتل رویال‌هایی است که تلاش می‌کند با تکیه بر قابلیت‌های ویژه کارکترها (که در بازی لجند نامیده می‌شوند) مخاطبان را درگیر کند. خبری از ساخت و ساز فورتنایت و مکانیزم‌های واقع‌گرایانه پابجی نیست. اینجا شما آزادید در چهارچوب مشخص شده بپرید، پرواز کنید و درنهایت از قابلیت‌ها،  و سرعت عملتان برای شکست دادن دیگران استفاده کنید.

تابستان پارسال بود که EA اعلام کرد قرار است ایپکس لجندز برای پلتفرم نینتندو سوییچ نیز منتشر شود. این ایده فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد. بهرحال شما این امکان را پیدا می‌کنید تا ایپکس را همراه خود داشته باشید و هرجا تجربه کنید. البته این مسئله تنها تا زمانی یک مزیت محسوب می‌شود که نسخه موبایلی بازی منتشر شود. اما درهرصورت به نظر می‌رسد تجربه ایپکس لجندز روی نینتندو سوییچ قرار است فوق‌العاده روان و جذاب باشد.

تاکنون دو مرتبه تاریخ انتشار بازی تغییر کرده. ابتدا قرار بود نسخه سوییچ بازی اواخر سال گذشته منتشر شود. سپس این تاریخ به موعد شروع سیزن هشتم بازی تغییر کرد. تقریبا سه هفته از این تاریخ نیز می‌گذرد و همچنان خبری نیست. البته EA سرانجام اعلام کرد که تقریبا ۲۰ روز دیگر شاهد انتشار بازی خواهیم بود. این یعنی افرادی که کنسول نینتندو سوییچ را دارند بالاخره فرصت تجربه ایپکس لجندز را به دست می‌آورند.

ایپکس لجندز

استودیو Panic Button در این پورت سهم بزرگی داشته. استودیویی که پیش‌تر Rocket League و Doom Eternal را روی نینتندو سوییچ آورد این بار نیز تمام تلاشش را کرده تا ایپکس لجندز در بهترین حالت ممکن روی این کنسول اجرا شود. اما همه چیز ختم به یک پورت تمیز و روان نمی‌شود. مشکلات دیگری وجود دارد که کمی تجربه ایپکس لجندز روی این کنسول را غیرمنطقی جلوه می‌دهد. مخصوصا زمانی که متوجه می‌شویم بازی از کراس-پلتفرم پشتیبانی می‌کند و شما خواه یا ناخواه با افرادی مواجه می‌شوید که روی پی‌سی یا پلی‌ استیشن و ایکس باکس مشغول تجربه آن هستند.

ایرانی کارت
Dicardo

 کدام تکه از این پازل اشتباه به نظر می‌رسد؟

بیایید ابتدا به این نکته توجه کنیم که ممکن است شما بخواهید ایپکس را روی حالت پورتیبل تجربه کنید. در چنین شرایطی شما از ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم به ۷۲۰p و ۳۰ فریم می‌رسید. استودیو Respawn اعلام کرده بود که این کوچک‌ترین صفحه نمایشی است که در حال حاضر برای اجرا کردن ایپکس استفاده می‌شود. البته به نظر می‌رسد نتیجه نهایی بهتر از چیزی است که تصور می‌کنیم و مشکلی با کوچکی صفحه نمایش وجود ندارد. همچنین رنگ‌بندی محیط نیز کاملا بالانس شده تا تاریکی یا به عبارتی غلظت رنگ‌های ایپکس روی نینتندو سوییچ مشکلی ایجاد نکند.

ایپکس لجندز

حتی اگر بتوانید با این مسئله هم کنار بیایید، به جوی-کان‌های نینتندو سوییچ می‌رسیم. همانطور که اطلاعات دارید جوی-کان‌های نینتندو سوییچ از مشکل دریفت رنج می‌برند. این بدین معنی است که جوی‌-کان‌ها به صورت ناگهانی روی یه جهت قفل می‌کنند و بدین شکل شما کنترل کامل روی کارکترتان را از دست می‌دهید. حال تصور کنید افراد دیگری در لابی شما حضور دارند که بازی را با موس و کیبورد یا کنترلرهای استاندارد پلی استیشن و ایکس باکس تجربه می‌کنند!

شنیده می‌شود که ممکن است Respawn استفاده از سنسورهای حرکتی و جایروسکوپ را به بازی اضافه کند. نتیجه بهتری خواهیم داشت؟ مشخص نیست. اما به نظر نمی‌رسد در بتل رویال سرعتی و حساسی مثل ایپکس لجندز این سنسورها بتوانند راهکاری منطقی محسوب شوند. البته تمام این مشکلات تا زمانی است که شما نینتندو سوییچتان را به تلویزیون وصل نکرده باشید. طبیعی است که پس از آن تجربه بازی تفاوت چندانی با کنسول‌های دیگر نخواهد داشت.

در هر صورت بهتر است فعلا قضاوت را کنار بگذاریم. با وجود اینکه چیزی روی کاغذ منطقی به نظر نمی‌رسد، شاید در پشت صحنه اتفاقاتی رخ داده باشد که ما از آن بی‌خبریم. پس تا انتشار کامل بازی صبر می‌کنیم تا ببینیم جادوی Respawn چطور این مشکلات را برطرف می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 286 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 22 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.