دریچه تکنولوژی آیا بازیکن‌های کانتر استرایک واقعا بازی را بیش از حد جدی می‌گیرند؟ - ژوانا

ایرانسل
تکنولایف (داخلی)

یکی از چالش‌های ماموریت جدید کانتر استرایک از شما می‌خواهد تا ۲۰ راند Competitive را در یکی از نقشه‌های بازی برنده شوید. بازی را با یکی از دوستانم آغاز می‌کنم و سه نفر غریبه دیگر همراه می‌شویم. تیم مقابل قوی است، اما نه آنقدر که نتوان شکست‌شان داد. البته به شرطی که یکی از هم تیمی‌های فرانسوی ما کمتر با بمب به سمت دشمن تنهایی حمله کند و تذکرهای ما را نادیده بگیرد.

بعد از آنکه این هم‌تیمی عزیز چند باری باعث باختن تیم می‌شود، در چت می‌پرسم که مشکلش چیست و او در جواب می‌گوید: «بابا چقدر جدی‌ می‌گیرید شماها، بازیه دیگه، بازی باید فان باشه». راستش این اولین باری نیست که چنین دیالوگی را می‌شنوم.

تقریبا هر کدام از دوستانم که برای اولین بار شروع به بازی کردن کانتر کردند، در واکنش به تذکرها و غرهای بازیکنان حرفه‌ای‌تر چنین واکنشی نشان داده‌اند. برخی از آن‌ها به خاطر همین رفتارها بازی را کنار گذاشتند و اعتقاد دارند پلیرهای CS GO بازی را بیش از حد جدی می‌گیرند.

بازی کانتر استرایک

اشتباه نکنید، این بحث و ادعا تنها محدود به گیمرهای ایرانی نمی‌شود. روز گذشته در سایت PC Gamer مقاله‌ای در مورد اولین تجربه نویسنده سایت از بخش Competitive کانتر خواندم که در آن توصیف می‌کرد چقدر استرس و فشار این مد از بازی بالا است و همه آماده‌اند تا تو را به باد انتقاد بگیرند. در بخش کامنت‌های مقاله هم می‌توانید نظر افراد مختلفی را بخوانید که از تجربه مشابه‌شان در بازی می‌گویند و به همین خاطر دیگر CS GO را از کامپیوترشان پاک کرده‌اند.

شکی نیست که کامیونیتی کانتر استرایک مثل بسیاری از بازی‌های آنلاین دیگر فضای مسموم و بدی دارد، شاید بسیار بدتر از خیلی از آن‌ها. هم‌تیمی‌هایی که بی‌دلیل فحش می‌دهند، ایجاد مزاحمت می‌کنند و پلیرهایی در هر دو سمت تیم که نژادپرست و جنسیت‌زده هستند. فکر کنم حتی اگر چند بار کانتر بازی کرده باشید، کاملا می‌دانید در مورد چی صحبت می‌کنم اما در این مورد خاص به نظرم کسی این مد CS GO را بیش از حد جدی نمی‌گیرد، خود بازی به حد کافی جدی است و شاید شما در انتخاب بازی اشتباه کردید.

مسابقات کامپتتیتو جدی هستند و بازی هم به شما این اخطار را می‌دهد

به جز مد جدید Broken Fang که اخیرا به کانتر استرایک گلوبال آفنسیو اضافه شده است و برای تجربه آن هم باید حتما پَس آن را خریداری کنید، Competitive جدی‌ترین مد کانتر است و بازی هم بارها این موضوع را به شما یادآوری می‌کند.

بازی کانتر استرایک
خود کانتر در توضیحاتی کامل از اهمیت مد Competitive می‌گوید.

بر خلاف مدهای دیگری چون Casual و War Games شما نمی‌توانید هر زمانی که خواستید بازی را ترک کنید. قبل از آنکه وارد مسابقه شوید، بازی با نشان دادن پیغامی هشدار می‌دهد: «با شرکت کردن تو مسابقات کامپتتیو شما می‌پذیرید که قرار است وارد رقابتی شوید که ممکن است تا ۹۰ دقیقه هم طول بکشد. برای همین ترک کردن بازی جریمه‌هایی را به دنبال خواهد داشت.»

اگر به هر دلیلی از بازی قطع شوید، تنها تا چند دقیقه فرصت دارید تا به بازی وصل شوید و در غیر این صورت برای مدتی از تجربه این مد محروم خواهید شد. از نیم ساعت گرفته تا ۲۴ ساعت و حتی یک هفته و بیشتر. بازی به خاطر بیرون افتادن شما تا دو دقیقه متوقف می‌شود و عدم حضور شما در تیم اثر منفی‌اش را به واضح‌ترین شکل ممکن می‌گذارد.

اگر همین حالا برای اولین بار یک اکانت استیم بسازید و تصمیم بگیرید کانتر بازی کنید، در همان ابتدا اصلا اجازه ندارید بخش Competitive را تجربه کنید و ولو از شما می‌خواهد تا ابتدا با بازی کردن بخش‌های دیگر به سطح مشخصی برسید. بعد از آن برای گرفتن اولین رنک نیاز به ۱۰ پیروزی دارید و در این بین با گرفتن چند برد، برای مدتی به حالت Cooldown می‌روید و نمی‌توانید برای مدتی به بازی ادامه دهید.

متوجه منظورم می‌شوید؟ خود بازی بارها با انواع پیغام‌های تصویری و صوتی به شما نشان می‌دهد که مد Competitive مثل دیگر بخش‌های بازی نیست و باید آن را حسابی جدی بگیرید. وقتی خود بازی تا این حد این مد خاص را جدی می‌گیرد، چطور انتظار دارید بازیکن‌های قدیمی‌تر CS GO آن را جدی نگیرند؟

هم‌تیمی‌های شما چیزهایی برای از دست دادن دارند

در مد Competitive کانتر استرایک دو تیم ۵ نفره به نبرد هم می‌روند. در برخی از نقشه‌ها تروریست‌ها باید بمب‌گذاری کنند و در مپ‌های دیگر این تیم CT است که باید گروگان‌ها را نجات دهد. هر نقشه هم دو نقطه A و B دارد. مهم نیست تیم حمله کننده باشید یا تیم مدافع، در هر صورت برای پیروزی هر ۵ نفر باید با کمترین خطا و بیشترین هماهنگی با باقی تیم بازی کنند. کافی است یک نفر از تیم وظایف خودش را به درستی انجام ندهد تا به راحتی آن راند به تیم حریف برسد.

اما راند بعد یک فرصت دوباره برای جبران نیست. حالا به خاطر باختی که داشتید، پول و بودجه کمتری در اختیار دارید و اشتباه دوم شما می‌تواند آسیب به مراتب سنگین‌تری نسبت به اشتباه قبلی شما به تیم وارد کند. کانتر استرایک، کال آو دیوتی یا بتلفیلد نیست که هر کس کار خودش را بکند و در نهایت پیروزی یا شکست آنقدری اهمیت نداشته باشد.

ایرانی کارت
Dicardo
بازی کانتر استرایک
بازی اهمیتی نمی‌دهد که نفر اول هر بازی بوده باشید و از تیم دشمن هم امتیاز بیشتری داشته باشید، چند باخت پشت سر هم برای پایین آمدن رنک کافی است.

مهم نیست در همه بازی‌ها بهترین بازیکن تیم بوده باشید یا خیر، در هر حالت بعد از چند باخت پشت سر هم رنک (Rank) خودتان را از دست می‌دهید و یک پله به پایین سقوط می‌کنید. این پایین آمدن رنک هم‌تیمی‌تان به خاطر عملکرد ضعیف شما، به معنای هدر رفتن ساعت‌ها زحمت و تلاش او و از دست دادن شانسش برای بازی کردن با پلیرهای حرفه‌ای‌تر است. اگر شما هم احساس کنید که یک یا چند نفر دارند با بی‌دقتی و بی‌خیالی‌شان نتایج زحمات شما را زیر سوال می‌برند، واکنش نشان نمی‌دهید؟

رفتار سمی با تذکر و آموزش فرق دارد

سه یا چهار سال پیش قبل از آنکه دوباره کانتر استرایک را برای مدتی طولانی کنار بگذارم، با تیمی حرفه‌ای بازی می‌‌کردم که من در بین آن‌ها ضعیف‌ترین بودم. برای همین هم بدون شک از همه بیشتر اشتباه می‌کردم و کاپیتان تیم هم لحظه‌ای نبود تذکر ندهد و خب خیلی از این تذکرها هم در دل هیجان و جدیت بازی چندان با ادبیات دل‌نشینی نبودند.

اما راستش را بخواهید به ندرت از این صحبت‌ها ناراحت می‌شدم چرا که فرصتی بودند تا متوجه اشتباهاتم بشوم و بتوانم بازی خودم را بهتر کنم، موضوعی که حالا می‌توانم نتیجه‌اش را ببینم. منظورم این است که فرق خیلی مشخص و واضحی بین فردی که به شما تذکر می‌دهد تا باز‌ی‌تان را بهتر کنید و فرد مسمومی که تنها ناسزا می‌گوید و مسخره‌تان می‌کند، وجود دارد؛‌ حتی اگر گاهی این دو لحن مشابهی داشته باشند.

بازی کانتر استرایک

مورد دوم در دنیای کانتر استرایک بی‌نهایت زیاد است اما بر اساس تجربه شخصی بیشتر پلیرهای خوب و حرفه‌ای بازی تا زمانی که خود شما اولین قدم را در جهت بردن مکالمه و بازی به سمت غلط برنداشته باشید، رفتار سمی و زننده‌ای از خودشان نشان نمی‌دهند. اکثر آن‌ها حتی از شما انتظار نشانه‌گیری دقیق و بی‌نقص ندارند و می‌دانند هیچ پلیر تازه‌کاری نمی‌تواند یک شبه به بازیکن خوبی تبدیل شود، آن هم به خصوص در مورد عنوانی مثل کانتر که قلق‌های خودش را دارد. بیشتر آن‌ها از شما می‌خواهند بازی را جدی بگیرید، با تیم هماهنگ باشید و به دستورهایشان گوش دهید.

بیشتر بخوانید:

چطور در کانتر استرایک رنکمان را بالاتر ببریم؟ [تماشا کنید]

معرفی سلاح‌های کانتر استرایک – نارنجک‌ها و استراتژی‌ استفاده از آن‌ها

چطور در کانتر استرایک بازیکن موثرتری باشیم؟ [تماشا کنید]

بازی‌ها و مدهای دیگر را امتحان کنید

اگر تعریف‌تان از تفریح در یک بازی آنلاین، یک مسابقه طولانی و جدی که تمرکز و هماهنگی بالایی طلب می‌کند، نیست؛ پس شاید بازی یا مد اشتباهی را انتخاب کرده‌اید. در سرورهای کژوال کانتر استرایک معمولا کسی اهمیت نمی‌دهد شما چیکار می‌کنید، برنده چه تیمی است و هر لحظه هم می‌توانید به راحتی بازی را رها کنید.

بازی کال آو دیوتی مدرن وارفر

بازی‌های بی‌شمار دیگری هم در دنیای ویدیو گیم هستند که تمام مدها و حالت‌هایشان همان چیزی است که احتمالا شما دنبالش هستید. تقریبا غیر ممکن است در سرورهای Team Deatmatch کال آو دیوتی که دو تیم بیش از ده نفره با هم می‌جنگند، یکی از هم‌تیمی‌ها سر شما فریاد بکشد و شما را مقصر باخت بازی بداند.

کانتر استرایک گلوبال آفنسیو یک شوتر رقابتی است و در جدی‌ترین مد آن یعنی کامپتتیو پلیرهایی بازی می‌کنند که برد و باخت برایشان مهم است. پس شاید شما هستید که بازی را بیشتر از آنچه که باید جدی نمی‌گیرید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 286 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 2 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها