دریچه تکنولوژی آیا حالت آنلاین Watch Dogs Legion می‌تواند رقیبی برای GTA Online باشد؟ - ژوانا

ایرانسل
کوین نیک

یوبیسافت چند سالی می‌شود که تلاش می‌کند تبدیل به رقیبی برای راکستار شود. هیچوقت پوستر قسمت اول سری بازی‌های Watch Dogs را فراموش نمی‌کنم که رویش نوشته شده بود «۲ ماه وقت گذرانی در لس سانتوس بس است، به شیکاگو بیایید». از آن زمان تقریبا ۷ سال می‌گذرد. ۲ ماه که چه عرض کنم، کاربران ۸ سال است مشغول وجب کردن لس سانتوس هستند و از آن زمان تاکنون سه قسمت Watch Dogs منتشر شده! اما بالاخره آخرین قسمت از این بازی‌های یعنی Watch Dogs Legion می‌تواند پلیرها را از لس سانتوس به لندن بیاورد؟

بخش آنلاین Watch Dogs Legion قرار است تا ۲۰ روز آینده در دسترس کاربران قرار گیرد. همچون GTA V، باز هم انتظار داریم که این بخش آنلاین بتواند نحوه تجربه Watch Dogs Legion را متحول کند. شباهت‌های زیادی بین این دو بازی و بخش آنلاینشان وجود دارد. قرار است بسیاری از ماموریت‌ها به وسیله همکاری با دیگر پلیرها انجام شوند و از طرفی چند بخش داستانی کوتاه نیز در نظر گرفته شده. دقیقا مانند آنچه تاکنون در GTA Online تجربه کرده‌ایم.

Watch Dogs Legion

اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. راکستار طی ۷ سال گذشته به طور مداوم آپدیت‌های متنوعی را برای GTA Online منتشر کرده. درواقع بزرگ‌ترین مسئولیت یوبیسافت این است که بتواند از Watch Dogs Legion دقیقا مانند راکستار پشتیبانی کند. GTA Online در سال ۲۰۲۰ رکورد زد. بیشترین تعداد پلیرهایی که تاکنون این بخش از بازی را تجربه کرده‌اند!‌ درواقع پس از ۶ سال همچنان راکستار می‌داند چطور مخاطبینش را سرگرم نگه دارد.

می‌خواهد آپدیت‌های کوچکی در حد اضافه شدن چند ماشین یا شغل باشد، یا آپدیت‌های بزرگی مانند ورود به یک منطقه جدید روی نقشه بازی. کاری که راکستار با GTA Online کرد مانند جزوه‌ای برای سایر بازیسازان است تا آن را تماشا کنند و درس بگیرند. حال دست یوبیسافت برای توسعه بخش آنلاین Watch Dogs Legion کاملا باز است. اگر یوبیسافت خلاقیت لازم را داشته باشد واقعا بعید نیست که بتواند از سد GTA Online بگذرد.

کاربران به آینده Watch Dogs Legion امیدوارند

از همین الان کاربران مشغول حدس زدن اتفاقاتی هستند که ممکن است در بخش آنلاین بازی رخ دهند. از بازگشت کارکترهای قدیمی گرفته تا کارهایی که می‌توان انجام داد. شاید بتوانید یک بیس برای خودتان طراحی کنید که تبدیل به مقری برای مدیریت ماموریت‌هایتان شود. یا اینکه هر پلیر برای خودش بیسی داشته باشد که نفوذ به آن نیازمند مهارت هک کردن باشد. یوبیسافت گزینه‌های متعددی روی میز دارد که هر کدام می‌توانند به نوعی جذابیت Watch Dogs Legion Online را دوچندان کنند.

ایرانی کارت
Dicardo
Watch Dogs Legion

بزرگ‌ترین مشکل Watch Dogs Legion این است که در حال حاضر نقشه آن تنها برای ۴ نفر در نظر گرفته شده. در مقایسه با لس سانتوس که روی هر سرور ۳۰ پلیر می‌توانند مشغول بازی شوند به نظر می‌رسد لندن ظرفیت چندانی نداشته باشد. اما اینطور نیست و اگر Watch Dogs Legion را تجربه کرده باشید می‌دانید که محیط بازی فوق‌العاده بزرگ است. شاید در آینده این محدودیت برداشته شود و شاهد تعداد بیشتری از پلیرها در هر سرور باشیم.

اما تا زمانی که این محدودیت برداشته می‌شود طبیعی است که نمی‌توانیم انتظارات زیادی از Watch Dogs Legion داشته باشیم. بخش بزرگی از تفریح GTA Online این است که وارد یک درگیری ده نفره با پلیرهای روی سرور شوید. از طرفی استرس شروع یک بیزینس و احتمال اینکه چندین و چند پلیر به صورت ناگهانی روی سرتان خراب شوند نیز جای خود دارد. به طور خلاصه بخواهم بگویم، بخش آنلاین Watch Dogs Legion با ظرفیت ۴ نفر هیچ توانی برای رقابت با GTA Online ندارد.

انتظار داریم حداقل با دنیایی بزرگ‌تر و شلوغ‌تر مواجه شویم که کارهای متنوعی می‌توان درونش انجام داد. تکرار تجربه‌ای مانند آنچه دیده‌ایم در یک لوکیشن جدید و امکانات پیشرفته موجب نمی‌شود پلیرها دست از لس سانتوس بردارند. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم یوبیسافت برای برطرف شدن این مشکل و پیشی گرفتن از استاندارد راکستار چه برنامه‌هایی دارد.

در قسمت نظرات به ما بگوییم آیا Watch Dogs Legion Online می‌تواند تبدیل به یک رقیب جدی برای GTA Online شود یا نه؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 270 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 24 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.