دریچه تکنولوژی آیا GTA V‌ می‌تواند ماینکرفت را کنار بزند و پرفروش‌ترین بازی تاریخ شود؟ - ژوانا

ایرانسل
تکنولایف (داخلی)

کسی باورش نمی‌شود پروژه‌ای که یک برنامه‌نویس سوئدی به اسم «مارکوس پرسون» در اتاق خواب خانه‌اش شروع کرد روزی تبدیل به پرفروش‌ترین بازی تاریخ شود. سال ۲۰۱۱ اولین نسخه رسمی از بازی سندباکسی که در یک دنیای مکعبی جریان داشت منتشر شد. دنیایی که در آن می‌بایست ابزار مختلف می‌ساختید تا برابر هجوم دشمنانی که قصد جانتان را داشتند دوام بیاورید. دنیایی که خیلی زود تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موجود شد. ماینکرفت پس از دو سال انتشار به صورت آلفا و بتا، سرانجام در سال ۲۰۱۱ به صورت رسمی وارد بازار شد.

دو سال گذشت و دنیای بازی‌های ویدیویی به استقبال یک بازی محبوب دیگر رفت. پنجمین قسمت از سری بازی‌های Grand Theft Auto یا به اختصار GTA وارد بازار شد. این بار شما می‌توانستید کنترل سه کارکتر را در دست داشته باشید. البته بخش تک نفره GTA V چیزی نبود که پلیرها را گرفتار خود کرد. Grand Theft Auto Online جایی بود که شما می‌توانستید با ۳۰ پلیر دیگر روی یک سرور وارد لس‌سانتس شوید. با یکدیگر رقابت کنید و از دوستانتان برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین خلافکار تاریخ کمک بگیرید.

بخش آنلاین هر دو بازی کمک ویژه‌ای به محبوبیت آن‌ها کرد. البته در این بین نباید نادیده بگیریم که ماینکرفت روی پلتفرم‌های بیشتری منتشر شده. اما GTA V نیز کم نیاورده و اگر کنسول‌های دستی مانند موبایل و نینتندو سوییچ را نادیده بگیریم، روی تمام پلتفرم‌های دیگر حضور راسخ دارد. پورت راکستار از بازی به قدری خوب و روان بود که شما می‌توانید GTA V را به راحتی روی یک لپتاب با سخت‌افزار ضعیف نیز بازی کنید. حال به نظر می‌رسد GTA V تمام عزمش را جزم کرده تا سراغ ماینکرفت برود و آن را از تخت سلطنت پایین بکشد.

ماینکرفت

با توجه به گزارش‌های منتشر شده توسط Take-Two اعلام شد که GTA V توانسته سال گذشته ۲۰ میلیون واحد فروش داشته باشد. این یعنی GTA V موفق‌ترین سال از نظر فروش را از زمان انتشار در سال ۲۰۱۳ تجربه کرده. با احتساب این ۲۰ میلیون، فروش کلی GTA V به ۱۴۰ میلیون واحد رسیده است. از طرفی ماینکرفت رکوردی خارق‌العاده ثبت کرده و آمار فروشش نشان می‌دهد این بازی تاکنون ۲۰۰ میلیون واحد فروخته است! ماینکرفت ۶۰ میلیون واحد جلوتر از GTA V است. این مقدار سه برابر مجموع فروش GTA V در سال ۲۰۲۰ است.

ایرانی کارت
Dicardo

مصاف GTA V و ماینکرفت جالب است. شاید ماینکرفت پرفروش‌ترین بازی تاریخ باشد، اما GTA V پردرآمدترین سرگرمی تاریخ است. این بدین معنیست که درآمدزایی GTA V حتی از تمام فیلم‌های سینمایی تاریخ نیز برای کمپانی  Take-Two بیشتر بوده. درواقع GTA V در جایگاهی قرار دارد که به نظر نمی‌رسد هیچ بازی دیگری در تاریخ بتواند آن را تصاحب کند. حتی ماینکرفت نیز این توانایی را ندارد. چرا که پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بازی به اندازه‌ای نیست که بتواند این فاصله را پوشش دهد. و البته ما از نبود چنین پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای شدیدا راضی هستیم!!

هر دو بازی برای حضور در نسل نهم نیز آماده شده‌اند. فعلا خبری از انتشار GTA بعدی نیست و قرار است همین نسخه پنجم را روی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تجربه کنیم. این نکته مهمی است که نمی‌توان نادیده گرفت. تنها چیزی که باعث می‌شود GTA V همچنان در این رقابت باقی بماند عرضه نشدن نسخه بعدی بازی است. درصورتی که GTA VI منتشر شود طبیعتا بخش اعظمی از پلیرها GTA V را رها می‌کنند و فروش آن افت می‌کند. بهرحال GTA جدید به معنی محتوای جذاب‌تر و جدیدتر است. البته با توجه به انتشار DLCهای اخیر می‌توان حدس زد که تا چند سال آینده پشتیبانی از GTA Online ادامه داشته باشد.

نظر شما چیست؟ آیا روزی می‌رسد که GTA V بتواند با کنار زدن ماینکرفت تبدیل به پرفروش‌ترین بازی تاریخ شود؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 343 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 2 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.