دریچه تکنولوژی بررسی تبلت MatePad T10s هوآوی – ساده و کارآمد - ژوانا

ایرانسل
تکنولایف

با شروع پاندمی کرونا و لزوم قرنطینه در بسیاری از کشورها، محبوبیت و فروش تبلت‌ها در سراسر دنیا در یک سال اخیر کاملا رو به رشد بوده است. منطقی هم است، همه ما گاهی اوقات به دستگاهی نیاز داریم که کمی از تلفن همراهی که هر روز استفاده می‌کنیم، بزرگ‌تر باشد و در عین حال برچسب قیمت یک لپ‌تاپ را نداشته باشد و بتوان آن را راحت‌تر حمل کرد.

دانش‌آموزان هم به خصوص در این شرایط برای درس خواندن و استفاده از اپلیکیشن‌های تحصیلی به تبلت‌ نیاز دارند. گاهی برخی از این تبلت‌ها آنقدر پیشرفته و مجهز هستند که می‌توان آن‌ها را به لپ‌تاپ هم تبدیل کرد و برخی از آن‌ها نیز مناسب کارهای روزمره و ساده هستند. تبلت MatePad Pro یکی از آن تبلت‌های پرچمدار درجه یکی بود سال گذشته معرفی شد اما امروز نوبت به بررسی تبلت MatePad T10s رسیده است؛ تبلتی با قیمت مناسب و اقتصادی که در این شرایط گزینه خوبی برای بسیاری از ما به حساب می‌آید. در ادامه با بررسی این تبلت از ویجیاتو همراه باشید.

طراحی

طراحی یکی از آن بخش‌هایی است که تبلت MatePad T10s هوآوی با وجود قیمت ۲۰۰ دلاری‌اش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تقریبا تمام بدنه تبلت فلزی است، به جز تنها بخش پلاستیکی بالای آن که آنتن‌ها قرار گرفته‌اند. این مدل از تبلت هوآوی تنها در رنگ آبی تیره که هوآوی آن را «آبی اعماق دریا» نام‌گذاری کرده، موجود است که هر چند به نظر ما واقعا نگاه‌ها را به خودش جلب می‌کند اما در هر صورت دست مخاطب را برای انتخاب ظاهر تبلت می‌بندد.

تبلت MatePad T10s هواوی

تبلت MatePad T10s با ضخامت ۷.۸۵ میلی‌متر به هیچ وجه تبلت نازکی به حساب نمی‌آید اما ظاهر فلزی و پرمیوم ماننند آن این ضخامت را توجیه می‌کند و از طرفی وزن ۴۵۰ گرمی آن هم کاملا برای حمل و نقل و استفاده روزانه از آن مناسب است. در اطراف این تبلت هم یک پورت USB C 2.0، جک هدفون و یک درگاه microSD قرار گرفته است که برای یک تبلت با این قیمت کافی به نظر می‌رسد.

دوربین

به نظر می‌رسد هوآوی بیشترین صرفه‌جویی را طراحی دوربین‌ها کرده است تا قیمت MatePad T10s را پایین نگه دارد. دوربین سلفی تبلت جایگاه مناسبی برای تماس‌های تصویری دارد اما به خاطر سنسور تنها دو مگاپیکسلی آن روزلوشن خیلی قابل تعریفی ندارد.

تصاویر دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی هم چندان جزییات بیشتری ندارد. هر دو دوربین کار شما را در گرفتن سلفی‌ها در نور خوب و عکاسی از سوژه‌های ساده راه می‌اندازند اما نباید از آن‌ها انتظار رزولوشن و جزییاتی در حد تبلت‌های پرچمدار یا تلفن‌های همراه امروزی داشته باشید که البته با توجه به برچسب قیمت ۲۰۰ دلاری و مناسب MatePad T10s انتظار بیشتری هم نمی‌توان داشت.

تبلت MatePad T10s هواوی

نمایشگر

هوآوی برای نمایشگر تبلت اقتصادی خود این بار به سراغ نمایشگر ۱۰.۱ اینچی IPS تمام اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیسکل و تراکم ۲۲۴ پیکسل در هر اینچ رفته است. این نمایشگر به ظاهر ساده، کنتراست بسیار خوب و خوشبختانه زاویه دید وسیعی دارد، موضوعی که در طراحی نمایشگر تبلت‌ها بسیار دیگری نادیده گرفته می‌شود.

اما بهترین ویژگی نمایشگر MatePad T10s فناوری کاربردی و جالبی به نام Smart Resolution است که در صورت روشن بودن، خود تبلت بسته به کاری که دارید انجام می‌دهید، رزولوشن را تغییر می‌دهد. این ویژگی به طول عمر بیشتر باتری کمک بسیاری می‌کند و اگر هم می‌خواهید همیشه هر تصویری را با ماکزیمم وضوح تصویر ممکن ببینید، می‌توانید به راحتی آن را خاموش کنید.

تبلت MatePad T10s هواوی

در زمینه گیمینگ این نمایشگر هم از خود عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد. موضوع اینجاست که بیشتر بازی‌های سنگین و گرافیکی موبایل را نمی‌توان با بهترین تنظیمات اجرا کرد و برای همین رزولوشن کمتر تبلت در مقایسه با رقبای دیگر به آن صورت به چشم نمی‌آید. اما در هر صورت MatePad T10s هوآوی یک تبلت پرچمدار مخصوص بازی کردن نیست و توصیه می‌کنم این موضوع را در هنگام خرید آن در ذهن داشته باشید.

سخت‌افزار و گیمینگ

قلب تپنده MatePad T10s چیپست هشت هسته‌ای Kirin 710 های‌سیلیکون است. این تبلت در دو مدل با رم ۲ و ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شود. برای بررسی دقیق‌تر عملکرد این تبلت در استفاده روزانه و گیمینگ به سراغ بنچمارک‌ها و تست‌های گیمینگ رفتیم.

ایرانی کارت
Dicardo

با در نظر داشتن قیمت، MatePad T10s در بنچمارک‌های گرافیکی مختلف عملکرد نسبتا خوبی از خود نشان داد و توانست جایگاهی نزدیک به رقبای گران‌قیمت‌تر خود کسب کند. برای بررسی دقیق‌تر به سراغ چند تا از بازی‌های معروف رفتیم. با سخت‌افزار موجود می‌توانید پابجی را با گرافیک HD اجرا کنید، اما در این حالت افت‌ فریم قابل توجهی را تجربه خواهید کرد و برای همین بهتر است تنظیمات را پایین‌تر بیاورید.

تبلت MatePad T10s هواوی

تبلت اقتصادی هوآوی در بازی‌های بزرگ و مهم دیگر دنیای موبایل هم عملکرد مشابهی از خود نشان می‌دهد. آسفالت ۹ با تنظیمات گرافیکی متوسط عملکرد نرم و روانی دارد و تنها گاهی اوقات شاهد پریدگی تصویر خواهید بود.

بیشتر بخوانید:

در مجموع سخت‌افزار MatePad T10s برای گیمینگ طراحی نشده ولی تقریبا تمام بازی‌های سنگین را با کیفیت متوسط و پایین با فریم مناسب اجرا می‌کند. اما سخت‌افزار به کنار، یکی از بهترین ویژگی‌های این تبلت چه هنگام بازی کردن و چه تماشای فیلم و ویدیو، اسپیکرهای فوق‌العاده آن است.

تبلت اقتصادی هوآوی در هر دو سمت خودش یک اسپیکر دارد که صدای بلند و بسیار شفاف را به گوش شما می‌رسانند. برای همین موقع بازی کردن و تماشای فیلم اصلا نیازی به هندزفری پیدا نمی‌کنید و با خیال راحت می‌توانید روی کیفیت بالای خروجی صدا تبلت حساب باز کنید.

تبلت MatePad T10s هواوی

در مورد کارهای روزمره هم MatePad T10s ناامیدتان نمی‌کند اما اگر به سراغ مدل رم دو گیگابایتی رفته‌اید، سعی کنید تا حد امکان اپلیکیشن‌های زیادی را باز نگذارید و اگر هم به همه آن‌ها نیاز دارید، پس دیگر هنگام جا‌به‌جا شدن بین آن‌ها انتظار جابه‌جایی سریع و نرمی را نداشته باشید.

نرم‌افزار و باتری

عمر باتری مناسب یکی از مهم‌ترین عوامل برای بسیاری هنگام خرید تبلت است و این دستگاه‌های حجیم با نمایشگرهای بزرگ خود بدون شک مصرف بالایی هم دارند. MatePad T10s هوآوی هم با انتاخب یک باتری ۵۱۰۰ آمپری کاری کرده است تا این تبلت اقتصادی شما را در میان روز رها نکند.

برای بررسی دقیق‌تر به سراغ بنچمارک PC Mark رفتیم. نتایج این تست نشان می‌دهد که تبلت میت‌پد تی ۱۰‌ اس می‌تواند تا نزدیک ۱۰ ساعت شما را همراهی کند که برای یک تبلت با نمایشگر ۱۰ اینچی کاملا کافی است. اما خب از آنجایی که شارژر تبلت از نوع ۱۰ واتی است و از شارژ سریع هم پشتیبانی نمی‌کند، پر شدن این باتری هم کمی زمان می‌برد.

تبلت MatePad T10s هواوی

در زمینه نرم‌افزار نیز MatePad T10s با اندروید ۱۰ و نسخه دهم رابط کاربری اختصاصی هوآوی یعنی EMUI عرضه می‌شود. همانطور که می‌دانید و در بررسی‌ محصولات دیگر هوآوی هم بارها به آن اشاره کردیم، به دلیل جنگ تجاری بین چین و آمریکا، سرویس‌های گوگل روی محصولات هوآوی از جمله این تبلت قابل استفاده نیستند. اما برای نصب اپلیکیشن‌ها می‌تواند از اپ‌گالری خود هوآوی استفاده کنید که این روزها اکثر اپلیکیشن‌ها پر کاربرد را دارد. برای نصب برخی از اپلیکیشن‌های دیگر مثل کروم و یوتیوب نیز راه‌های ثانویه دیگری وجود دارد و برای همین این محدودیت‌ها حتی نسبت به گذشته هم کم اهمیت‌تر است.

جمع‌بندی

تبلت MatePad T10s شرکت هوآوی یکی از خوش‌قیمت‌ترین تبلت‌های بازار است که با وجود برچسب قیمت ۲۰۰ دلاری‌اش، طراحی پرمیوم و باکیفیتی دارد و سخت‌افزار و باتری‌اش هم برای استفاده روزانه و حتی تا حدی اجرای بازی‌ها هم کافی است. به این لیست می‌توانید بلندگوهای بسیار با کیفیت را هم اضافه کنید که نمونه‌اش حتی در تبلت‌های پرچمدارها هم سخت دیده می‌شود. برای همین اگر به دنبال یک تبلت با قیمت مناسب برای کارهای روزمره می‌گردید و با محدودیت‌های نرم‌افزاری هوآوی آشنا هستید، MatePad T10s می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 291 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 7 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.