دریچه تکنولوژی چرا باید بازی Hearthstone را امتحان کنیم؟ - ژوانا

ایرانسل
تکنولایف (داخلی)

غالب ما کمپانی بلیزارد (Blizzard Entertainment) را با عناوین اسم و رسم داری چون وارکرفت، دیابلو و اورواچ می‌شناسیم و شاید عنوان کارتی رایگان این کمپانی یعنی هارتستون (Hearthstone) حداقل در بین گیمرهای ایرانی آنچان شناخته شده نباشد.

اما هارتستون یکی از برگزیده‌ترین عناوین کارتی سال‌های گذشته است. عنوانی که بعد از گذشت بیش از شش سال نه تنها از حیث مخاطب افت نکرده بلکه به واسطه پشتیبانی، برگزاری رویدادهای فصلی و افزایش محتوا از سمت بلیزارد در حال حاضر به عنوانی پرطرفدار در پلتفرم‌های گوشی و کامپیوتر تبدیل شده است.

هارتستون یک عنوان آنلاین کارتی CCG و دک بیس رایگان است که اولین بار در سال ۲۰۱۴ برای کامپیوتر عرضه شد و به علت محبوبیت در کمتر از یک سال شاهد عرضه نسخه موبایل آن بودیم. این عنوان در نوامبر سال ۲۰۱۸ ، توانست بیش از ۱۰۰ میلیون مخاطب جذب کرده و رکود جدیدی برای کمپانی سازنده‌اش جا به جا کند. این عنوان در حال حاضر از چنان محبوبیتی برخوردار است که به صورت سالیانه مسابقات منظم و ورلد کاپ‌ یک میلیون دلاری برگزار می‌کند.

هارتستون
فینال جهانی مسابقات قهرمانی هارتستون ۲۰۱۹ در تایپه

اگر از طرفداران وارکرفت باشید، کلاس‌های هارتستون برایتان آشنا خواهد بود. این بازی در حال حاضر در ۱۰ کلاس متشکل از کاراکترهای وارکرفت در دسترس است که به مرور به تنوع و تعداد آن افزوده می‌شود. هر یک از این کلاس دو تا چند هیروی مجزا دارد که توانایی خاص خود در کنار کارت‌های اختصاصی‌شان آن‌ها را متمایز از دیگری می‌کند. علاوه بر این هیروهای منتسب به هر کلاس، ویس لاین، استراتژی و خصیصه اخلاقی منحصر به فرد خود را دارند که به جذابیت بازی می‌افزاید.

شما می‌توانید با ترکیب این مهارت‌ها و کارت‌های اختصاصی با کارت‌های عمومی این بازی دک‌های قدرتمند و شخصی سازی شده‌ای بسازید تا بتوانید در دوئل‌ها، رقیب‌ها را شکست داده و رنک آپ کنید. البته نباید تصور کنید که طراحی دک‌های برنده به همین سادگی‌هاست.

هارتستون

چرا باید هارتستون را امتحان کنیم؟

رایگان و در دسترس

این روزها هارتستون تنها بازی کارتی موفقی که برای دیوایس‌های همراه هم طراحی شده نیست؛ اما قطعا بهترین آن‌هاست. هارتستون را می‌توانید علاوه بر کامپیوتر، روی دیوایس‌های اندروید و iosیی خود بازی کنید. با توجه به کوتاه بودن راندهای این بازی به راحتی می‌توانید این بازی را با دیوایس موبایلی خود در مسیر اتوبوس یا فراغت بین کاری بازی کنید. همچنین بازی کردن این عنوان کارتی، نیازمند سخت افزار یا اینترنت قدرتمندی ندارد؛ برعکس شما به سادگی چند کلیک می‌توانید به تجربه کردن داستان‌های تازه در این دنیای وارکرفتی بپردازید.

از سویی دیگر، دیدن اسم بلیزارد در کنار عبارت «رایگان» اتفاق غریبی است. این که بتوان یکی از محصولات با کیفیت این کمپانی خوشنام را به رایگان بازی کرد، باید انگیزه کافی برای تجربه هارتستون را به شما بدهد.

البته این CCG آن چنان اعتیاد آور است که ممکن است در نهایت شما را وادار به هزینه کردن برای تهیه پک کارت‌ها کند. با این حال اگر به شکل مداوم بازی کنید و چلنج‌های روزانه بازی را بگذارنید، آن قدری پک بدست می‌آورید که نیازی به هزینه مازاد برای بازی نداشته باشید. در واقع مثل اکثر بازی‌های کارتی این روزها با یک p2w تجاری روبرو نیستید.

هارتستون

هنر، تجربه، بلیزارد

احتمالا اگر پی‌سی پلیر نباشید، اسم کمپانی بلیزارد برایتان آنقدر آشنا نباشد. اما بد نیست بدانید این کمپانی با بیش از بیست و پنج سال فعالیت مستمر در حوزه ساخت و نشر ویدئو گیم در حال حاضر صاحب برخی از شناخته شده‌ترین IPهای زنده‌ی دنیاست. همین امر باعث خوردن مهر تاییدی به محصولات این کمپانی شده است که موفقیت آن را در مارکت تضمین کند؛ و هارتستون قطعا یکی از آن‌هاست.

شما در این بازی با یک کارت بازی معمولی روبرو نیستید، شدت جزییات صوتی و بصری و کاراکتر سازی هر کارت چنان است که شما را متعجب خواهد کرد. در این بازی حتی زمین بازی نیز شکلی داینامیک دارد که می‌تواند در حین انتخاب حریف شما را سرگرم کند.

هارتستون با شخصیت‌ها رنگارنگ و زنده خود، جلوه‌های صوتی منحصر به فرد، انیمیشن‌های پویا، اکشن مبارزات و البته جلوه بصری کلاسیک و جذاب را می‌توان خاطره سازترین بازی کارتی ممکن حال حاضر دنیای ویدئو گیم دانست.

هارتستون

پویایی محتوا

هارتستون بعد از گذشت بیش از شش سال از عرضه اولیه خود، همچنان جزو IPهای پرمخاطب بلیزارد است. حفظ همچین ثبات و مخاطبی برای یک بازی، آن هم یک عنوان کارتی امر دشواری است. اما بلیزارد با برگزاری ایونت‌های فصلی، اضافه کردن محتواهای جدید، مسابقات داستان محور و مودهای متفاوت به صورت دوره‌ای توانسته این ثبات را حفظ نماید.

ایرانی کارت
Dicardo

در هارتستون ما تقریبا هر ماه شاهد عرضه سری کارت‌های فصلی و منتسب به آن ماه هستیم؛ پس اگر یک ماه عقب افتادید نیاز نیست نگران باشید، با شروع دوره بعدی می‌توانید به راحتی خود را با سایر بازیکنان همگام کنید.

محتوای قابل بازی هارتستون تنها به دوئل معمولی محدود نمی‌شود؛ شما در این بازی به محتوای داستان محور تک نفره، مودهای آرنا و بتل گراند دسترسی دارید. همچنین می‌توانید مودهای سبکتر، چلنج‌های هفتگی و تجربه‌های جدید را که در قالب Tavern Brawl ارائه می‌شود تجربه کنید.

هارتستون

اجتماع فعال و هدفمند

عامل ارزشمندتر از خود بازی، اجتماع مخاطبین آن بازی است. هدایت و شکل دادن اجتماع‌های منتسب به این بازی، اتفاقی است که بلیزارد به خوبی از پس آن برآمده است. این جامعه و خود هارتستون همواره پذیرای بازیکنان جدید است. از این رو نباید نگران حجم زیاد قواعد بازی باشید زیرا با گذراندن محتوای آموزشی هرچیزی که بایستی را می‌آموزید. پس از گذراندن مراحل ابتدایی و یادگیری قواعد کلی، هارتستون به شما یکی از دک‌های دسته بالای بازی را به انتخاب خود هدیه می‌دهد تا فارغ از دغدغه مانا جمع کردن برای ساخت دک، به بازی بپردازید.

همان طور که پیش‌تر گفتم جمع آوری و شخصی سازی دک‌ها در این بازی آن چنان هم کار ساده‌ای نیست؛ شما در هر رنک بایستی سیاستی متفاوت را در پیش بگیرید؛ کارت‌های قدیمی را بسوزانید و با ماناهای حاصله کارت‌های جدید بسازید تا بتوانید برای گذر از هر رنک و هر موقعیت دک‌های متفاوت و متناسب داشته باشید. برای سهولت کار شما می‌توانید از دیتابیس‌های حاضر و رایگانی که به منظور استفاده و تبادل اطلاعات اجتماع بازیکنان این بازی شکل گرفته است، برای پیدا کردن بهترین دک‌ها در هر کلاس و هر رنک استفاده کنید.

هارتستون

از کجا شروع کنیم؟

اگر روی موبایل بازی می‌کنید تنها کافیست از مارکت‌های مورد نظر بازی را دانلود، ثبت نام و شروع کنید. اما اگر قصد دارید روی کامپیوتر بازی کنید، کافیست پلتفرم بتل دات نت (Battle.net) را از بلیزارد اینترتیمنت دانلود، ثبت نام و بازی را دانلود کنید.

پس از گذراندن مراحل آموزشی شما وارد رقابت واقعی می‌شوید، اینجا جایی است که با هر پنج لول بالا رفتن بازی به شما پک جایزه می‌دهد؛ این روند بدون امتیاز منفی تا رسیدن شما به رنک شروع یا برنز ادامه پیدا می‌کند. از اینجا به بعد رقابت واقعی رنکینگ آغاز می‌شود.

این رنکینگ با آغاز هر ماه هارتستون بازنشانی می‌شود و شما بایستی از برنز مجددا شروع به بالا رفتن کنید. البته روند رنک آپ کردن به همین سختی هم نخواهد بود؛ شما با آغاز هر ماه هارتستون، با توجه به رنکینگ ماه گذشته خود ستاره دریافت می‌کنید که بسته به رنکینک ماه گذشته این ستاره‌ها هر برد را دو تا چند برابر محاسبه می‌کند تا به رنکینگ قبلی خود نزدیک شوید.

هارتستون

با رنک آپ کردن و ورود به رنک بالاتر بازی به شما پک‌های آخرین اکسپنشن یا پک کلاسیک را هدیه می‌دهد. همچنین شما می‌توانید با ورود روزانه به بازی و انجام چالش‌های روزانه‌ای که بازی برایتان در نظر گرفته سکه یا پک دریافت کنید. از این سکه‌ها می‌توانید برای خرید پک‌ها از اکسپنشن‌های دلخواه خود استفاده کنید.

با بالا رفتن رنک و نقش داشتن امتیاز منفی، اهمیت دک‌ها کم‌کم مشخص می‌شود. اینجاست که شما بایستی پک جمع کنید، کارت‌های تکراری یا به درد نخور را بسوزانید تا مانا بدست آوردید. ماناها به شما اجازه ساختن کارت‌های جدید را می‌دهند. البته باید در سوزاندن و ساخت کارت‌ها دقت زیادی به خرج دهید زیرا اغلب شما بابت سوزاندن یک کارت نصف ارزش ساخت آن مانا دریافت می‌کنید.

برای در پیش گرفتن استراتژی‌های درست و ساخت دک‌های موفق شما می‌توانید از دیتابیس‌های رایگانی چون hsreplay استفاده کنید. با لینک کردن این وبسایت به اکانت بتل دات نت خود می‌توانید میزان مانای مورد نیاز برای ساخت هر دک را در پنل سایت مشاهده کنید. همچنین با جستجو در دیتابیس این وبسایت می‌توانید به روز‌ترین و موفق‌ترین دک‌های هر کلاس و رنک را به ترتیب مشاهده کنید.

هارتستون

در نهایت، از تجربه‌های جدید و نو در دنیای ویدئو گیم نترسید و عناوین کارتی را، بازی‌هایی ساده و کسل کننده تصور نکنید. به این بازی‌ها و قدرت سرگرم کردنشان شانسی برای امتحان کردن دهید. چه بهتر که ورود شما به دنیای عناوین کارتی با یکی از درخشان‌ترین عناوین حال حاضر آن، یعنی هارتستون باشد.

بیشتر بخوانید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 289 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 3 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها