دریچه تکنولوژی ۲۰ شخصیت برتر سری اساسینز کرید [قسمت اول] - ژوانا

ایرانسل
کوین نیک

امکان ندارد که اهل دنیای گیم باشید و اسم سری اساسینز کرید را نشنیده یا حداقل یکی از عناوین این سری را تجربه نکرده باشید. حقیقت این است که دنیای جذاب این سری روز به روز گسترده‌تر می‌شود و مرزهای جاه‌طلبی‌اش سرزمین‌های جدیدی را فتح می‌کند. از مصر باستان و اورشلیم گرفته تا لندن انقلاب صنعتی و فرانسه در زمان آشوب. اخیرا هم که در ماجراجویی‌ای جذاب ما را به دنیای وایکینگ‌ها برده تا بیشتر با جذابیت‌های اساطیری اروپای شمالی آشنا شویم.

اما قسمت بدیهی ماجرا این است که دنیای وسیع این سری تنها به بازی‌ها محدود نمی‌شود و شامل تعداد زیادی کتاب و کمیک بوک است که پس زمینه این فرانچایز را حتی بیشتر از قبل گسترش می‌دهند. مثل کمیک بوک Assassin’s Creed: Bloodstone که در جنگ ویتنام به وقوع می‌پیوندد و این بار دست به تغییر جزئیات دنیای بی‌رحم این جنگ زده می‌زند.

حالا در این مقاله قرار است به ۲۰ شخصیت برتری بپردازیم که در بازی‌های این سری ظاهر شده‌اند. نیازی به گفتن هم نیست که قطعا این مقاله می‌تواند باعث اسپویل مستقیم تعدادی از وقایع بازی‌ها شود. پس اگر این موضوع برایتان اهمیتی ندارد با ویجیاتو همراه باشید.

Haytham Kenway – ۲۰

هایتم کانوی

راستش را بخواهید اگر هایتم آموزش خود را با پدرش یعنی ادوارد کنوی ادامه می‌داد، یکی از خفن‌ترین اساسین‌های کل سری به حساب می‌آمد. اما با مرگ نابهنگام پدرش به دست مزدوران، او توسط یکی از اعضای تمپلارها به دام افتاد. وی سرانجام اولین استاد بزرگ آیین استعماری نظم معابد شد و از آن به بعد هایتم به شکل عجیبی به تاریخ و سرگذشت سری گره خورد. او پسر یک اساسین، جد دزموند مایلز و پدر یکی از پروتاگونیست‌های اصلی سری یعنی کانر کنوی است.

Mario Auditore – ۱۹

ماریو آدیتوره

چه کسی می‌تواند طرفدار سه‌گانه شاهکار اتزیو باشد و عمو ماریو را فراموش کند؟ اصلا او از وقتی که جمله به یاد ماندنی «It’s-a me! Mario!» را با آن لهجه جذاب ایتالیایی در حضور اتزیو گفت، افسانه شد. ماریو فردی پر سر و صدا است که همیشه در طول بازی مورد استقبال گیمرها و شخصیت‌ها قرار می‌گیرد. او فردی فداکار است و بعد از دنیا رفتن برادرش، پسر او یعنی اتزیو را زیر بال و پر خود می‌گیرد تا راه‌ و روش اعتقادی اساسین‌ها را به او نشان دهد. با آموزش دادن اساسین مورد علاقه همه ما، ماریو به شخصیتی به یاد ماندنی در تاریخچه سری تبدیل شد. داستان ماریو هنگامی که در دفاع از زادگاه خود جان خود را از دست داد به شکل غم‌انگیزی به پایان رسید.

Adéwalé – ۱۸

Adéwalé

او شخصیت دیگری است که حضورش به تنها یک بازی از این سری محدود نیست. پس از تولد در بردگی، او با پیوستن به گروهی از دزدهای دریایی راهی برای فرار از زنجیر بردگی پیدا کرد. اگرچه پس از مدتی او راه و روش آن‌ها را آموخت اما باز خود را در زنجیر بردگی دید. او پس از مدتی بعد از فرار با ادوارد کنوی، به یک دزد دریایی و همچنین یک اساسین ارشد در دریاهای آزاد تبدیل شد.

او در نهایت به دست Shay Cormac، پروتاگونیستی که در Assassin’s Creed: Rogue به اساسین‌ها پشت کرد و به تمپلارها پیوست، کشته شد.

Cesare Borgia – ۱۷

Cesare Borgia

آنتاگونیست اصلی مقابل اتزیو در Assassin’s Creed: Brotherhood شخصیتی به نام Cesare Borgia بود. او یک نجیب‌زاده و سیاستمدار با درجه نظامی بالا بود که عطشش برای قدرت همه‌چیز را در زندگی او تحت شعاع قرار داد. به شکلی که حتی با کشتن و کنار زدن پدر خود، به مقام مرشد اعظم تمپلارهای ایتالیا رسید.

علاوه بر این، او رابطه‌ای نزدیک با خواهرش، به شکلی که در «بازی تاج و تخت» دیدیم داشت و بالاتر از همه این‌ها، مسئول قتل عموی اتزیو یعنی ماریو بود. عطش سیری ناپذیر او برای قدرت در نهایت منجر به این شد که اتزیو او را برای همیشه سرنگون کند.

Aspasia – ۱۶

آسپاسیا

همه ما با صحنه‌هایی آشنایی داریم که در آن شخصیت منفی واقعی داستان طی اتفافی نقاب خود را برمی‌دارد و همه را بهت‌زده می‌کند. این دقیقا اتفاقیست که در Assassin’s Creed: Odyssey برای «آسپاسیا» رخ می‌دهد. او زنی بسیار باهوش و بانفوذ بود که قسمت اعظمی از نفوذ خود را مدیون ازدواج خود با سیاستمدار یونانی یعنی «پریکلس» بود.

ایرانی کارت
Dicardo

اما در زیر چهره مردمی و سیاسی او، رهبر یک فرقه زیرزمینی بدنام به نام «Ghost of Kosmos» وجود داشت که در نهایت با سقوط آن، بازیکن می‌توانست انتخاب کند که به زندگی او پایان دهد یا نه.

بیشتر بخوانید:

Charles Dickens – ۱۵

چارلز دیکنز

در فرانچایز اساسینز کرید، شخصیت‌های واقعی بسیاری حضور دارند که هرکدام به نوعی در روال داستانی نقش دارند. در جریان Assassin’s Creed: Syndicate هم که در لندن دوران انقلاب صنعتی اتفاق می‌افتد، ما نویسنده مشهور ویکتوریایی یعنی چارلز دیکنز را ملاقات می‌کنیم. او طی داستان بازی دوقلوهای فرای را به «باشگاه شبح» معرفی می‌کند. باشگاهی که اعضای آن همواره پیگیر اتفاقات عجیب و مرموزی هستند که در سطح لندن در آشوب، در حال رخ دادن هستند. راستش را بخواهید وجود دیکنز در کنار شخصیت‌های دیگر بازی یکی از نقاط قوت آن حساب می‌شود، مخصوصا وقتی که متوجه می‌شوید همکاری او با دوقلوهای بازی یعنی جیکوب و ایوی، الهام بخش کارهای روزمره خودش نیز هست.

Élise de la Serre – ۱۴

الیز

Assassin’s Creed: Unity، رابطه عاشقانه رومئو و ژولیت‌ای را به نمایش می‌گذاشت که شاید در تاریخچه سری برای اولین بار دیده می‌شد. الیز دارای پیشینه و ریشه‌ای از سمت تمپلار بود و از کودکی برای پیروی از دستورات و نظم آن‌ها آموزش دیده بود. برخلاف آرنو دوریان که توسط پدر الیز به سرپرستی گرفته شده بود اما دارای خوی و ریشه اساسینی بود. در نهایت هم در مدتی که پشت میله‌های زندان بود، با آموزش یکی از زندانیان به یکی از اساسین‌ها تبدیل شد. شیمی بین این دو شخصیت یا حتی بهتر بگوییم شخصیت پردازی الیز به تنهایی یکی از پررنگ‌ترین نقاط قوت این قسمت از سری است. ناگفته نماند که طراحی زیبای موهای او نیز یکی از به‌ یاد ماندنی‌ترین عناصر شخصیت او است.

Aveline de Grandpré – ۱۳

Aveline de Grandpré

آولاین از پدری بازرگان و ثروتمند، و مادری افریقایی و رهایی یافته از بردگی متولد شد. او در دوران کودکی به شکل ممتازی تربیت شد. به شکلی که در دوران جوانی کاملا از نابرابری‌های حاکم بر جامعه آگاه بود. او وقتی ۱۲ ساله شد به خود قول داد که وقتی بزرگ شد نیرویی علیه تجارت برده‌ها باشد و متعاقباً آموزش خود را برای تبدیل شدن به یک اساسین شروع کرد. او برای مدتی با کانر کنوی نیز همکاری کرد و در نهایت به درون تمپلارها نفوذ کرد، آن‌ها را پایین کشید و کاری کرد تا نیواورلئان از اعمال ستم‌گرانه حذب برده‌داری خلاص شود.

Shay Cormac – ۱۲

شای کورماک

Assassin’s Creed: Rogue، داستان اساسینی به نام شای پاتریک کورماک است که قصد دارد سیب عدن را از دست فرقه تمپلارها خارج کند. اما بعد از رخ دادن مجموعه اتفاقاتی، شای با اساسین ها به مشکل خورده و به جبهه رقیب می پیوندد. پس می‌توان گفت این اولین باری است که کنترل شخصیتی را بر عهده داریم که به نوعی میتوان گفت یک خیانت‌کار است. روایتی از داستان اساسین‌ها این بار از دید یک دشمن. از نظر شخصیت پردازی شای تفاوت زیادی با قهرمانان شناخته این سری مثل اتزیو و ادوارد کنوی دارد. او ساکت و گوشه گیر بوده و در بسیاری از موارد مطیع دستورات بالا سری های خود است.

Desmond Miles – ۱۱

دزموند مایلز

دزموند در اولین بازی سری با عنوان Subject 17 معرفی شد. او متولد سال ۱۹۸۷ و ساکن نیویورک سیتی است که اجداد او تماما از اعضای قسم خورده اساسین‌ها بودند. در سپتامبر ۲۰۱۲ او توسط شرکت آبسترگو که سازمانی متعلق به تمپلارها می‌باشد ربوده می‌شود و در آن‌جا زندانی می‌شود. سپس او را مجبور می‌کنند که وارد دستگاهی به نام انیموس شود تا خاطرات جدش «الطائر بن لا أحد» را حین جنگ صلیبی سوم مرور کند و به این روش مکان سیب عدن را آشکار کند. او در ادامه ماجرا از آبسترگو فرار می‌کند و پس از مدتی با استفاده از انیموس خاطرات اجداد دیگرش مانند اتزیو و کانر را مرور می‌کند و مهارت‌های آن‌ها را کسب می‌کند.

Jacob Frye -۱۰

جیکوب فرای

جیکوب فرای و خواهر دوقلویش ایوی، دو شخصیت اصلی و قابل بازی در Assassin’s Creed: Syndicate هستند که در ابتدا تفاوت‌های بسیاری در رفتار و شیوه مبارزه دارند. مثلا جیکوب شخصیتی شوخ‌تر و به مراتب فان‌تر دارد و در مقابل ایوی، شخصیتی کاملا باجذبه و جدی است. در شکل مبارزه نیز قبل از آپگرید کردن شخصیت‌ها، بازی سعی می‌کند که ایوی را شخصی با سبک مبارزه مخفی و بی‌سر و صدا و در مقابل حیکوب را فردی ماهر در مبارزات خیابانی و شلوغ نشان دهد. و این دقیقا چیزی است که جیکوب را گاها دوست داشتنی تر و سرگرم کننده‌تر می‌کند.

جیکوب در طول بازی گروهی به نام Rooks را رهبری می‌کند که در مقابل دسته‌های خاصی از تمپلارهای لندن ویکتوریایی مبارزه می‌کنند و گاها شخصیت‌ها مهم آن‌ها را ترور می‌کنند.

این هم از قسمت اول لیست برترین کاراکتر‌های این سری محبوب. به نظر شما در ادامه این لیست باید چشم به راه چه شخصیت‌هایی باشیم؟ حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 310 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 21 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.