دریچه تکنولوژی ۵ انتخاب سخت در بازی‌ها که هیچ تاثیری نداشتند! - ژوانا

ایرانسل
تکنولایف

همه دوست داریم بازی‌های ویدیویی ما را به چالش بکشند. در این مورد به خصوص منظورم به وسیله ارائه پازل‌هایی سخت و پیچیده یا گیم‌پلیی دشوار نیست. برخی مواقع انتخاب‌هایی پیش پای شما قرار می‌گیرند که سخت‌تر از چیزی هستند که فکرش را می‌کنید. بارها و بارها پیش آمده که با کنترل احساساتمان، تصمیم گرفته‌ایم و سپس متوجه شدیم که انتخابمان تاثیری روی اصل ماجرا نداشته. با من همراه باشید تا ۵ مورد از این انتخاب‌ها را به شما معرفی کنم.


Call of Duty: Black Ops 2

انتخاب سخت در بازی‌ها

سری Black Ops به طرفداران Call of Duty نوید بازگشت به روزهای طلایی را داد. این اتفاق هم تاحدودی افتاد و داستان‌پردازی این سری واقعا فوق‌العاده بود. قسمت دوم جایی بود که قرار شد تصمیم کاربران نقش مهمی در عاقبت شخصیت‌های داستان داشته باشد. انتخاب‌های زیادی پیش پای شما قرار می‌گرفت و واقعا بسیاری از آن‌ها موثر بودند. اما در این بین یک انتخاب وجود نداشت که به نوعی مهم‌ترین تصمیم بازی به نظر می‌رسید، اما هیچ تاثیری نداشت. زمانی که طی یک فلش‌بک به افغانستان می‌روید krkachovski را دستگیر می‌کنید. کارکتری که از قسمت اول می‌شناختیم. طی بازجویی ناگهان تصمیم می‌گیرید او را بکشید. اما باید تمام تلاشتان را بکنید تا این کار را انجام ندهید. البته این قضیه چندان مهم نیست. کشتن یا نکشتن krkachovski تفاوتی در داستان ایجاد نمی‌کند.


Gears of War 5

انتخاب سخت در بازی‌ها

همیشه سری Gears of War را به عنوان یک بازی خطی می‌شناسیم. نیازی به انتخاب کردن نیست و همه چیز قرار است در دستان نویسندگان آن باشد. اما در پنجمین قسمت از این سری و وقتی به ته خط می‌رسید، ماجرا کمی تغییر می‌کند. درنهایت این تصمیم به شما داده مي‌شود که از بین کارکترهای JD و Del یکی را انتخاب کنید. هیچ انتخاب سومی وجود ندارد و درنهایت یکی از این دو کارکتر می‌میرد. اما چه اتفاقی میفتد؟ یک تغییر کوچک در اندینگ بازی که هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌کند و اصلا اهمیتی ندارد. خب اصلا چرا باید چنین انتخابی در بازی وجود داشته باشد وقتی درنهایت قرار است یک خروجی یکسان نمایش داده شود؟


Fallout 3

ایرانی کارت
Dicardo
انتخاب سخت در بازی‌ها

کوئست Project Impurity یکی از عجیب‌ترین انتخاب‌هایی را پیش پایتان می‌گذاشت که تاریخ بازی‌های ویدیویی به خود دیده. البته درمورد نسخه اصلی بازی صحبت می‌کنم. چرا که بعدها و با منتشر شدن اولین DLC اندینگ این کوئست نیز تغییر کرد. طی این کوئست می‌توانستید تمام آب‌های جاری دنیا را از شر رادیواکتیو نجات دهید و قابل آشامیدن کنید. زمانی که در کوئست پیشروی می‌کنید به جایی می‌رسید که یک نفر برای روشن کردن دستگاه تصفیه می‌بایست وارد اتاقکی خاص شود. شما می‌توانید خودتان وارد عمل شوید یا یک فرد دیگر را بفرستید. مسئله اینجاست که تشعشعات رادیواکتیو در این اتاقک باعث می‌شود هرکسی که دستگاه را روشن می‌کند کشته شود. بیشتر افراد شما کاملا برابر تشعشعات رادیواکتیو مصون هستند. برای مثال Fawkes که یک هیولاست و طبیعتا ککش هم برابر این تشعشعات نمی‌گزد. اما هیچکدام از این افراد قبول نمی‌کنند وارد اتاقک شوند و درنهایت شما می‌مانید و انتخابی که از پیش تعیین شده است. درنتیجه وارد اتاقک می‌شوید و یک پایان قهرمانانه و البته، احمقانه را تماشا می‌کنید!


Cyberpunk 2077

انتخاب سخت در بازی‌ها

حتما درمورد Life Pathهای Cyberpunk 2077 شنیده‌اید. انتخابی که ابتدای بازی پیش رویتان قرار می‌گیرد و گفته شده بود که هرکدام می‌توانند اتفاقاتی که در داستان بازی رخ می‌دهند را دچار تغییر کنند. حتی در ویجی‌لاگ‌هایمان نیز در این مورد صحبت کردیم و در مورد اهمیت انتخاب Life Path در ابتدای بازی به شما گفتیم. اما واقعا این اتفاق در داستان بازی موثر است؟ خیر. بجز یک سری مرحله خاص که مخصوص هر Life Path است تغییر دیگری در ریتم داستان به وجود نمی‌آید. این هم یکی دیگر از شاهکارهای سی‌دی پراجکت بود که البته مابین تمام مشکلات و حواشی دیگر بازی گم شد.


Batman the Telltale Series

انتخاب سخت در بازی‌ها

استودیو خدابیامرز Telltale تلاش می‌کرد تا با بازی‌های اپیزودیکش انتخاب‌هایی سخت و به یاد ماندنی را برعهده کاربران بگذارد. شاید برخی از این انتخاب‌ها واقعا تاثیرگذار بودند. اما می‌دانیم که بسیاری از آن‌ها هیچ تغییر در بازی به وجود نمی‌آورد. برای مثال در دومین اپیزود از سری Batman the Telltale به شما این انتخاب داده می‌شود که از بین Harvey Dent و Cat Woman یکی را انتخاب و جانش را نجات دهید. اگر انتخاب شما Harvey Dent دیگر صورتش نمی‌سوزد و شاید با خودتان فکر کنید که خبری از تبدیل شدن به یک ویلین یا درواقع Two-Face نخواهد بود. اما اینطور نیست. درنهایت Harvey Dent تبدیل به ویلینی می‌شود که صورتش نسوخته و از نظر ظاهری Two-Face نیست. اما اگر درنهایت قرار بود Harvey Dent تبدیل به ویلین بازی شود، پس چرا سوختن یا نسوختن صورتش تبدیل به انتخابی شد که سمت دیگرش جان Cat Woman بود؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 352 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 6 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.