دریچه تکنولوژی ۵ بازی بدی که فروش فوق‌العاده‌ای داشتند - ژوانا

ایرانسل
کوین نیک

برعکس چیزی که شاید فکر می‌کنید همیشه کیفیت بالا، فروش خوب یک محصول را توجیه نمی‌کند. در طول تاریخ ویدیو گیم بازی‌های با کیفیتی وجود داشتند که به خاطر مارکتینگ ضعیف حتی دیده هم نشدند. خلاف این موضوع هم صادق است و آنقدر بازی بد در طول تاریخ داشته‌ایم که بدون حتی ذره‌ای تلاش، میلیونی فروخته‌اند. در مقاله امروز، قصه همین دسته دوم را برایتان روایت کرده‌ام و از ۵ بازی بدی برایتان گفتم که فروش فوق‌العاده‌ای داشتند. با ویجیاتو همراه باشید.

۵) Enter the Matrix

در سال ۲۰۰۳ مردم آنقدر تشنه فیلم‌های خوب ماتریکس بودند که هر چیزی درباره آن‌ها ساخته می‌شد به فروش خوبی‌ می‌رسید. بازی Enter the Matrix نیز یکی از همین محصولات جانبی بود که توانست به فروش فوق‌العاده ۵ میلیون نسخه‌ای دست پیدا کند. اما آیا Enter the Matrix بازی خوبی بود؟ به هیچ وجه. اولا بازی به جای اینکه بگذارد ما در نقش ترینیتی، مورفیوس و از همه مهمتر نئو بازی کنیم، مجبورمان می‌کرد کنترل دو کاراکتر بی‌اهمیت در یونیورس ماتریکس را به دست بگیریم و ساعت‌ها در کنار آن‌ها به شنیدن داستانی بی‌اهمیت‌تر مشغول باشیم. جدای از این Enter the Matrix گیم‌پلی و طراحی مراحل خوبی هم نداشت که به خاطرش بتوانیم بازی را تا حدودی تحمل کنیم. ولی خب در هر صورت اگر دوران نوجوانیتان در حوالی سال ۲۰۰۳ می‌گذشت، عملا نمی‌توانستید کاور Enter the Matrix را پشت ویترین فروشگاه‌ها ببینید و یک نسخه از آن‌ را برای خود خریداری نکنید.

۴) Tomb Raider: The Angel of Darkness

در نسل پنجم کنسول‌ها، هر کسی که پلی استیشن داشت محال بود پای تجربه سری Tomb Raider ننشسته باشد. این مجموعه بازی‌ها به قدری در دوره‌ای از تاریخ پر طرفدار بودند که ممکن نبود یک نسخه تازه از ماجراجویی‌های لارا کرافت وارد بازار بشود و در زمان کمی فروش خوبی را تجربه نکند. با این حال، لارا ورود درخشانی به نسل ششم کنسول‌ها نداشت. Tomb Raider: The Angle of Darkness اولین بازی مجموعه بود که روی پلی استیشن ۲ عرضه می‌شد و همه برای تجربه‌اش ذوق داشتند. با این حال، بازی آنقدر ایرادات فنی عجیب و غریبی داشت که هیچکس دلش نمی‌خواست قبول کند که این یک نسخه جدید از مجموعه محبوبشان است. با تمام این تفاسیر اما Tomb Raider: The Angle of Darkness توانست در طول عمر نسل ششم کنسول‌های بازی، بیش از ۲.۵ میلیون نسخه فروش داشته باشد و علاوه بر شکستن رکورد نسخه‌های قبلی، به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ پلی استیشن ۲ تبدیل شود.

ایرانی کارت
Dicardo

۳) Aliens Colonial Marines

Aliens Colonial Marines از آن دسته بازی‌هایی بود که آنقدر حین پروسه ساختش اتفاقات عجیب و غریب افتاد که خروجی نهایی تیم سازنده عملا با چیزی که در ابتدا نشانمان داده بودند ۱۸۰ درجه فرق می‌کرد. بازی که قرار بود یاد و خاطره فیلم خوش ساخت بیگانه جیمز کامرون را برایمان زنده کند، تبدیل به اثری شده بود که همه با نگاه به هوش مصنوعی بیگانه‌هایش از خنده دل درد می‌گرفتند و به خاطر باگ‌های عجیبش سردرد. ولی طرفداران سری فیلم‌های Aliens، گول تبلیغات دروغین بازی را خورده بودند و همین باعث شد تا فروش Aliens Colonial Marines به چیزی در حدود ۱.۳ میلیون نسخه برسد.

۲) Duke Nukem Forever

Duke Nukem Forever از آن دست بازی‌هایی بود که در فاصله بین معرفی تا عرضه‌اش، خیلی‌ از گیمرهای نوجوان ریش درآوردند، کنسول‌هایشان را فروختند، ازدواج کردند و حتی بچه دار هم شدند. به هر حال ۱۴ سال انتظار مدت زمان کمی نیست. اما آیا این همه انتظار ارزشش را داشت؟ اصلا. چراکه Duke Nukem Forever یکی از زباله‌ترین بازی‌های تاریخ ویدیو گیم است که عملا نمی‌شود بیشتر از یک ساعت تجربه بدش را تحمل کرد. با این حال، همین طرفداران قدیمی بازی باز هم دست از خرید Duke Nukem Forever نکشیدند و باعث شدند تا یکی از بدترین بازی‌های تاریخ ویدیو گیم فقط در ماه اول عرضه‌اش چیزی در حدود ۳۷۰ هزار نسخه بفروشد. تازه این رقم شامل فروش دیجیتالی هم نمی‌شد.

۱) Carnival Games

Carnival Games از آن بازی‌های پارتی گیمی بود که به شما اجازه می‌داد در کنار دوستانتان پا به یک کارناوال بگذارید و چند مینی گیم خیلی معمولی را با هم تجربه کنید. با این حال، تیم سازنده Carnival Games نتوانسته بود خیلی خوب از ویژگی‌های سنسورهای حرکتی ویموت‌ها استفاده کند و به همین خاطر تجربه Carnival Games عجیب و عذاب‌آور شده بود. ناگفته نماند که جلوه‌های بصری بازی حتی با کم گرافیک‌ترین بازی‌های Wii نیز قابل مقایسه نبود و عملا با نگاه به جهان Carnival Games، فکر می‌کردید که به نسل پنجم کنسول‌ها برگشته‌اید. با این حال، همین بازی بد Carnival Games، سومین بازی سبک پارتی گیم پرفروش تاریخ Wii به حساب می‌آید و فروش کلی آن بعد از عرضه روی کنسول دستی DS به بیش از ۷ میلیون نسخه رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 390 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 20 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.