دریچه تکنولوژی ۵ بازی پلی استیشن 3 که هنوز ارزش تجربه کردن را دارند - ژوانا

ایرانسل
تکنولایف (داخلی)

کنسول‌های سونی همیشه به خاطر بازی‌های انحصاری قدرتمندشان معروف بودند. با این حال، سونی در نسل هفتم یک جورهایی قافیه را به مایکروسافت باخت و انحصاری‌های خوب کمتری را روانه بازار کرد. با این حال، یک مثالی وجود دارد که می‌گوید کمیت مهم نیست و این کیفیت است که اهمیت دارد. انصافا هم سونی با در نظر گرفتن این مهم، بازی‌های انحصاری قدرتمندی مثل The Last of Us، گاد آو وار ۳ و همچنین سه‌گانه Uncharted را روی پلتفرم پلی استیشن ۳ عرضه کرد که اغراق نیست بگویم استاندارد بازی‌های انحصاری بعد از عرضه این دو اثر چند پله بالاتر رفت. اما این آثار تنها بازی‌های انحصاری نسل پلی استیش ۳ نبودند. برای همین نگاهی به گذشته انداختیم و در ادامه از ۵ بازی انحصاری پلی استیشن ۳ برایتان گفتم که هنوز ارزش تجربه کردن را دارند. البته ناگفته نماند که در این لیست از صحبت در مورد بازی‌هایی که برای پلی استیشن ۴ پورت یا ریمستر شده‌اند خودداری کردم. چون به هر حال، این بازی‌ها را همین الان هم می‌توانید روی سخت‌افزارهای مدرن‌تر و با کیفیت بالاتری تجربه کنید و با خودم گفتم که در این لیست از بازی‌هایی برایتان بگویم که باید برای تجربه‌شان پلی استیشن ۳ داشته باشید. با ویجیاتو همراه باشید.

۵) Killzone 2

Killzone 2 با اینکه شباهتی به آنچه در اولین تریلرهایش دیده بودیم نداشت، اما اثر خوش‌ساخت و با کیفیتی بود که طرفداران بازی‌های شوتر اول شخص نمی‌توانستند از تجربه‌اش لذت نبرند. بازی گرافیکی خیره کننده داشت، صداگذاری واقع‌گرایانه‌اش حس بودن در یک نبرد را به مخاطب القا می‌کرد و گیم‌پلی درگیر کننده‌اش شما را به درون جنگ آینده نگرانه‌ای می‌کشید که بودن در آن حس دوست داشتنی و در عین حال عجیبی داشت. در کنار این‌ها Killzone 2 و در ادامه Killzone 3، هر دو بخش مولتی پلیر جذابی داشتند که خیلی‌ها تا همین چند سال و قبل از اینکه سرورهایشان بسته شود، به رقابت با دیگر بازیکنان مشغول بودند.

۴) Infamous 2

قبل از عرضه بازی موفق و زیبای Ghost of Tsushima که به نظر من در سال گذشته به آنچه حقش بود نرسید، استودیو ساکرپانج به خاطر ساخت قسمت اول و دوم مجموعه Infamous شهرت داشت. بازی قصه یک جهش یافته به نام کول مک‌گریث را روایت می‌کرد که توانایی کنترل جریان الکتریسیته را داشت. با استفاده از همین پلات داستانی، ساکرپانچ چنان گیم‌پلی جذابی را در دنیای نسبتا بزرگ تعریف کرده بود که محال بود طرفدار بازی‌های ابرقهرمانی باشید و از تجربه این آثار خصوصا Infamous 2 لذت نبرید. جالب اینکه می‌توانستید در سری بازی‌های Infamous به جای قهرمان بودن، به یک آنتاگونیست هم تبدیل شوید و در مقابل مردم شهر خود بایستید.

۳) Resistance Fall of Man

درست در ماهی که اولین نسخه Gears of War قرار بود با کلی هایپ روی ایکس باکس ۳۶۰ عرضه شود، استودیو اینسومنیاک گیمز نیز Resistance Fall of Man را روی سخت افزار قدرتمند پلی استیشن ۳ منتشر کرد تا طرفداران کنسول سونی از تجربه‌ای نسبتا مشابه (چراکه رسیستنس‌ها فقط از نظر حال و هوا کمی به سری گرز آو وار شباهت داشتند) بی‌بهره نباشند. طبیعتا Resistance Fall of Man به اندازه Gears of War مورد توجه قرار نگرفت اما از حق نگذریم اینسومنیاک گیمز در شوتر اول شخص آخرالزمانی‌اش، آنقدر ایده‌های جذابی به کار برده بود که نمی‌توانستید پس از تجربه بازی از آن به خوبی یاد نکنید. جدای از بحث ویژوال، Resistance Fall of Man به خاطر سلاح‌های جذاب، گیم‌پلی درگیر کننده و محیط‌های اتمسفریکش شناخته می‌شد و همین موفقیت نصفه و نیمه بازی، چاره‌ای برای سونی باقی نگذاشت جز اینکه به ساخت دنباله‌های این اثر چراغ سبز نشان دهد تا طرفداران پلی استیشن از تجربه ایده‌های جذاب اینسومنیاک گیمز بی‌بهره نمانند.

ایرانی کارت
Dicardo

۲) Ratchet & Clank Tools of Destruction

به عقیده من سری Ratchet & Clank یکی از جذاب‌ترین اکشن پلتفرم‌هایی بود که هر کسی می‌توانست روی سخت افزار پلی استیشن ۲ تجربه کند. ورود این مجموعه به نسل هفتم نیز یک خبر خوشحال کننده برای تمام افرادی بود که با نسخه‌های قبلی سری Ratchet & Clank خاطره ساخته بودند. با این حال، اینسومنیاک گیمز تصمیم داشت چند تغییر بنیادی مهم در نسخه نسل هفتمی Ratchet & Clank که با نام Tools of Destruction شناخته می‌شد ایجاد کند. خیلی‌ها در آن زمان نگران این تغییرات در فرمول موفق و اثبات شده سری Ratchet & Clank بودند. اما زمانی که بازی عرضه شد، همه این نگرانی‌ها از بین رفت و اینسومنیاک توانست با نوآوری‌های تازه‌اش نه تنها طرفداران قدیمی مجموعه را خوشحال کند، بلکه مخاطب این مجموعه را نیز بیشتر کرد. Ratchet & Clank Tools of Destruction یک بازی به شدت جذاب برای افرادی بود که طرفدار سبک اکشن پلتفرمر بودند و هر چه آن‌ها می‌خواستند را در اختیارشان قرار می‌داد.

۱) Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Metal Gear Solid 4 برای من سومین نسخه برتر سری و آخرین نسخه این مجموعه است که می‌توانم از آن به خوبی یاد کنم. زمانی که بازی رو سخت افزار پلی استیشن ۳ عرضه شد را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. به نوعی محو گرافیک خیره کننده، سلاح‌های مدرن و لباس نانویی اسنیک بودم که با خوابیدن روی هر سطحی، همرنگ آن می‌شد. بازی یک نسخه انقلابی در کل سری متال گیر سالید به حساب می‌آمد و به قدری جنگ‌های مدرن را زیبا به تصویر کشیده بود که هر چه درباره‌اش بگویم کم گفته‌ام. از طرفی طراحی مراحل بازی هنوز هم از فرمول موفق نسخه‌های قبلی پیروی می‌کرد و آنقدر همه چیزش سر جای خودش بود که نمی‌توانستید یک ایراد کوچک از آن بیرون بکشید. از طرفی به نظرم قصه‌ای که کوجیما برای Metal Gear Solid 4 نوشت، یکی از بهترین قصه‌هایی بود که ما در نسل هفتم کنسول‌ها تجربه کردیم و هنوز تصاویر پایان‌بندی جذابش از جلوی چشم خیلی از طرفداران قدیمی مجموعه رد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 322 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 2 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.