دریچه تکنولوژی ۵ بازی که در ازای شکست خوردن پاداش می‌دادند - ژوانا

ایرانسل
کوین نیک

طبیعتا شکست خوردن یا مردن در بازی‌های ویدیویی، برای هیچکس اتفاق جذابی نیست. اما برخی بازی‌سازان برای اینکه قبح و زشتی این موضوع را برای گیمرها از بین ببرند، موهبت‌هایی را در پشت صفحه گیم اور بازی‌هایشان قرار دادند تا دیگر هیچکس از شکست خوردن در بازی‌هایشان نترسد. مقاله امروز نیز در مورد همین موضوع است و در ادامه از ۵ بازی برایتان گفتم که به شما در ازای شکست خوردن پاداش می‌دادند. با ویجیاتو همراه باشید.

۵) Kingdom Hearts II

در بازی کینگدام هارتس ۲ اگر در مقابل یک سری از باس‌های‌ خاص بازی شکست می‌خوردید، اتفاقی می‌افتاد که همه طرفداران انیمیشن‌های کلاسیک دیزنی را خوشحال می‌کرد. بله، جلوی یک سری از باس‌های بازی کم می‌آوردید، بازی به جای مسخره کردنتان اجازه می‌داد تا به جای کاراکتر اصلی، کنترل میکی موس دوست داشتنی را به دست بگیرید و با قدرت‌های جادویی او، باس سرسخت پیش رویتان را شکست دهید. فکر نکنم پاداشی بهتر از این برای مردن در یک بازی وجود داشته باشد.

۴) Undertale

زره تمی در بازی آندرتیل، قدرتمندترین و مقاوم‌ترین زره‌ای بود که می‌توانستید در بازی به تن کنید. فقط مسئله اینجا بود که این زره قیمت گزافی داشت و اگر می‌خواستید در شرایط عادی آن را بخرید، باید بابتش ۹۹۹۹ طلا می‌پرداختید. با این حال، بازی یک راهکار ساده پیش پایتان گذاشته بود که می‌توانستید با استفاده از آن روی این زره ارزشمند تخفیف بگیرید. تنها کاری هم که باید انجام می‌دادید، این بود که بمیرید. بله، هر بار که در آندرتیل می‌مردید، بخشی از هزینه آرمور تمی کم می‌شد و در نهایت می‌توانستید بعد ۲۳ بار مردن آن را با ۷۵۰ طلا خریداری کنید.

ایرانی کارت
Dicardo

۳) Resident Evil 4

یکی از ویژگی‌های جالب رزیدنت ایول ۴ که بعد از گذشت چند سال از عرضه بازی متوجهش شدیم، ویژگی درجه سختی تطبیق پذیر بازی بود. در اصل مهم نبود که شما چه درجه سختی‌ای را برای شروع بازی انتخاب کردید. چراکه اگر در دنیای رزیدنت ایول ۴ زیاد می‌مردید، بازی بدون اینکه شما بفهمید به مرور ساده‌تر می‌شد و خودش را با سطح مهارت شما تطبیق می‌داد. برای مثال، بازی اول کمی هوش مصنوعی دشمنان را ساده‌تر می‌کرد و تا اندازه‌ای قدرت ضرباتشان را می‌گرفت. اما اگر باز هم می‌مردید و نمی‌توانستید در رزیدنت ایول ۴ پیشروی کنید، بازی حتی یک سری از دشمنان به خصوص را هم از مسیرتان حذف می‌کرد تا دیگر هیچ مشکلی برای تمام کردن بازی نداشته باشید.

۲) Brothers in Arms: Road to Hill 30

اگر Brothers in Arms: Road to Hill 30 را تجربه کرده باشید، قطعا می‌دانید که این بازی با اکثر بازی‌های شوتر نظامی اول شخصی مثل Call of Duty و بتلفید تفاوت‌های بسیاری دارد. Brothers in Arms: Road to Hill 30 در آن زمان می‌خواست شما معنی واقعی بودن در میدان جنگ را متوجه شوید. برای همین مهمات و تجهیزات احیا کننده محدودی در اختیارتان قرار می‌داد و از شما می‌خواست که حواستان به میزان مصرفتان باشد. چراکه در بازی چیزی تحت عنوان پر شدن جان به صورت خودکار وجود نداشت و تنها راه برای پر کردن نوار سلامتی این بود که از بسته‌های سلامتی محدودی که در اختیار داشتید استفاده کنید. جالب اینکه حتی با رسیدن به چک‌پوینت‌ها نیز به تعداد بسته‌های سلامتی‌تان افزوده نمی‌شد و در شرایط عادی، چاره‌ای نداشتید جز اینکه با همان کم و کاستی‌ها به مسیر خود ادامه دهید. با این حال، Brothers in Arms: Road to Hill 30 آنقدرها هم بی‌رحم نبود و اگر ۳ بار پشت سر هم می‌مردید، به محض ریسپاون شدن در آخرین چک پوینت، تمام مهمات و آیتم‌های احیا کننده‌تان را شارژ می‌کرد و به شما اجازه می‌داد که سفرتان را با دردسر کمتری ادامه دهید.

۱) Metal Gear Solid

در اولین نسخه متال گیر سالید، ما شاهد صحنه‌ای بودیم که در آن اسنیک توسط ریوالور آسلات شکنجه می‌شد. در این صحنه شما می‌توانستید با فشردن پشت سر هم کلید‌های روی دسته، در مقابل شکنجه‌های آسلات مقاوت کنید. با این حال، اگر دوام نمی‌آوردید و زیر فشار این شکنجه‌ها کمر خم می‌کردید، در انتها به پایان بد بازی می‌رسیدید و شاهد مرگ مریل (یکی از کاراکترهای مهم بازی) بودید. اما مرگ مریل برای ما بد نمی‌شد. چراکه بازی به ما آیتمی به نام «استلث کمو» می‌داد که عملا می‌توانستید با آن به معنی واقعی کلمه «نامرئی» شوید و بازی را بدون اینکه حتی یک دشمن شما را ببیند تمام کنید. البته می‌توانستید از خیر این آیتم جذاب هم بگذرید و با مقاومت در برابر شکنجه‌های آسلات و نجات جان مریل، یک باندانای جدید دریافت کنید که باعث می‌شد ویژگی مهمات بی‌نهایت در اختیارتان قرار بگیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 368 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 23 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.