دریچه تکنولوژی ۵ باس اختیاری بازی‌ها که دمار از روزگار گیمرها درآوردند - ژوانا

ایرانسل
کوین نیک

در دنیای بازی‌های امروز ما معمولا مشغول فعالیت‌های اختیاری زیادی می‌شویم که بدون انجام آن‌ها هم می‌شود بازی‌ها را تمام کرد. برخی اوقات یک سری از این فعالیت‌های اختیاری شامل مراحل داستانی جالبی می‌شوند که با پا گذاشتن در مسیر آن‌ها کلی قصه جالب می‌شنویم. برخی مواقع نیز این فعالیت‌های جانبی حکم یک چالش را برای شما دارند و بازی با قرار دادن یک باس اختیاری در مقابل شما، سعی می‌کند مهارت‌های شما را مورد قضاوت قرار دهد. با این حال، کم و بیش پیش می‌آید که میزان سختی این چالش‌ها به قدری است که خیلی‌ها در نهایت بیخیال آن‌ها می‌شوند و سعی می‌کنند تا حد امکان از رو به رو شدن با چنین باس‌هایی خودداری کنند. مقاله امروز نیز در مورد همین موضوع است و در ادامه از ۵ باس اختیاری بازی ها برایتان گفتم که دمار از روزگار گیمرها درآوردند. با ویجیاتو همراه باشید.

۵) Adamantoise – Final Fantasy XV

Adamantoise یکی از جالب‌ترین باس‌های اختیاری فاینال فانتزی ۱۵ بود. بازی شما را برای شکار هیولایی که در پشت یک کوه بزرگ مخفی شده بود می‌فرستاد. اما مسئله اینجا بود که پشت آن کوه خبری از موجودی غیرعادی نبود. بلکه خود همان چیزی که از دور ما آن را شکل یک کوه بزرگ می‌دیدیم، همان باسی بود که بازی از آن با نام Adamantoise یاد می‌کرد. Adamantoise موجودی غول پیکر و عظیم‌الجثه بود که فقط یک ساعت طول می‌کشید دور آن بگردید تا نقطه ضعف‌هایش را پیدا کنید. یک ساعت دیگر هم باید با حوصله به آن نقاط ضعف حمله می‌کردید تا بالاخره نوار سلامتی این موجود غول پیکر تمام شود. این وسط احتمالش هم خیلی بود که به خاطر هوش مصنوعی ضعیف همراهانتان یک جا زیر دست و پای Adamantoise له شوید و جان خود را از دست بدهید. اینجا بود که باید حداقل یک ساعت (شوخی نمی‌کنم، واقعا باید یک ساعت با این باس مبارزه کنید) دیگر وقت می‌گذاشتید و برای کشتن این بازی غول‌پیکر اقدام می‌کردید؛ البته به شرطی که یک بار دیگر کشته نمی‌شدید.

۴) Reptile – Mortal Kombat

مبارزه با Reptile در نسخه اورجینال مورتال کامبت به همان اندازه آزاد کردنش سخت بود. شما باید برای دیدن چهره این خزنده نه چندان دل‌ربا، باید در دو مبارزه پشت سر هم و بدون گارد گرفتن، Flawless Victory می‌گرفتید و در نهایت روی آخرین حریفتان یک فیتالیتی هم اجرا می‌کردید. در ضمن همه این کارها را باید در میدان مبارزه Pit انجام می‌دادید؛ آن هم در حالی که سفینه فضایی از جلوی ماه عبور می‌کرد (افرادی که مورتال کامبت اورجینال را تجربه کرده‌اند می‌دانند چه می‌گویم). در این شرایط بازی به شما اجازه می‌داد که یک مبارزه با کاراکتر مخفی Reptile داشته باشید. اما اگر فکر می‌کنید که این مبارزه کار ساده‌ای بود سخت در اشتباهید. چراکه Reptile از تمام مهارت‌های اسکورپیون و ساب‌زیرو به صورت همزمان استفاده می‌کرد و آنقدر سریع بود که نمی‌توانستید منطق مبارزه با او را درک کنید.

ایرانی کارت
Dicardo

۳) Sephiroth – Kingdom Hearts

اگر بازی فاینال فانتزی ۷ یا انیمیشن Advent Children (در ایران به نجات کودکان معروف بود) را بازی یا تماشا کرده باشید، خیلی خوب با سفیروت آشنا هستید. بله، در مورد دشمن قدیمی کلاد استریف صحبت می‌کنم که در کنار شخصیت کاریزماتیک و جذابش، مهارت بالایی در رفتن روی اعصاب هر گیمری داشت که قرار بود شکستش دهد. البته اگر فکر می‌کنید رویارویی با سفیروت در فاینال فانتزی ۷ سخت بوده، پس احتمالا کینگدام هارتس را بازی نکرده‌اید. سفیروت در کینگدام هارتس به عنوان یک باس اختیاری حضور داشت و به معنی واقعی کلمه مبارزه با او واقعا سخت است. سفیروت هم مثل دیگر اعضای حاضر در این لیست، سریع و قدرتمند بود اما یک ویژگی دیگر هم داشت که عملا رویارویی با او را تبدیل به یک عذاب تمام عیار می‌کرد. سفیروت در کینگدام هارتس به معنی واقعی کلمه شکست ناپذیر بود و می‌توانست تک‌تک ضربات گیمر را بلاک کند. از طرفی کافی بود که یک لحظه حواستان پرت می‌شد تا سفیروت در عرض یک ثانیه چند ضربه مهلک نثارتان می‌کرد و جانتان را بگیرد.

۲) Kangaxx – Baldur’s Gate 2

برای مبارزه با باس اختیاری Kangaxx باید کل دنیای بالدورز گیت ۲ را (که به نظر من یکی از آن‌ بازی‌هایی که قبل از مرگ هر کسی باید تجربه‌اش کند) را برای پیدا کردن بخش‌های مختلف بدنش زیر و رو می‌کردید. البته ای کاش که هیچ وقت این کار را انجام نمی‌دادید. چراکه Kangaxx به محض سر هم شدن، زنده می‌شد و بلایی به سرتان می‌آورد که حتی نمی‌توانید تصور کنید. جدای از ضربات سنگین Kangaxx، او مدام خودش را هیل می‌کرد و تمام زحمتی که برای خالی کردن نوار سلامتیش کشیده بودید را در عرض یک ثانیه به باد می‌داد. قضیه جایی بدتر می‌شد که Kangaxx وارد فاز دوم خود می‌شد. چراکه در این فاز Kangaxx عملا نسبت به ضربات فیزیکی مصونیت پیدا می‌کرد و تنها راه برای مبارزه با او این بود که از سلاحی جادویی با لول ۴ به بالا استفاده کنید. اما این در حالی بود که نهایت لول آن سلاح به خصوص ما در آن لحظه از بازی، ۲ بود و عملا با آن نمی‌شد یک ضربه معمولی به Kangaxx وارد کرد.

۱) Darkeater Midir – Dark Souls 3

از بین مبارزه با سه اژدهای اختیاری که ما در سری دارک سولز با آن‌ها آشنا شدیم، قطعا طرفداران مجموعه با من هم عقیده‌اند که Darkeater Midir یک کابوس تمام عیار بود. برخی‌ها حتی اعتقاد دارند که Darkeater Midir سخت‌ترین باس کل سری است و هر کسی که بتواند او را شکست دهد، از پس هر چالشی در بازی‌های سولز لایک برمی‌آید. حق هم با آن‌هاست. چراکه Darkeater Midir نه تنها جان خیلی زیادی داشت، بلکه آنقدر بزرگ بود که خیلی اوقات ناخواسته شما را زیر دست و پایش له می‌کرد. علاوه بر این، به محض اینکه نیمی از جان Darkeater Midir را می‌گرفتید، او تغییر فاز هم می‌داد و به طور کلی الگوی رفتاریش به شکل عجیبی تغییر می‌کرد. اینجا بود که Darkeater Midir با لیزرهایی از شما پذیرایی می‌کرد که می‌توانستند شما را وان شات کنند و آن همه زحمتی که برای کشتن این باس کشیده بودید را به باد بدهند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 364 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 22 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.