دریچه تکنولوژی ۵ بسته الحاقی بازی‌ها که به هیچ وجه نباید از دستشان بدهید - ژوانا

ایرانسل
کوین نیک

بسته‌های الحاقی اکثر بازی‌ها، معمولا خیلی چیزهای دندان‌گیری نیستند. چراکه اغلب یا به یک سری آیتم تزئینی خلاصه می‌شوند یا اگر هم قصه‌ای برای گفتن داشته باشند، آنقدرها ارزش شنیدن ندارند. با این حال، در طی همین سال‌ها بسته‌های الحاقی فوق‌العاده‌ای هم عرضه شدند که به ارزش ریال به ریالی که بابتشان پرداخته بودید را داشتند. مقاله امروز نیز در مورد همین موضوع است و در ادامه از ۵ بسته الحاقی فوق‌العاده بازی‌ها برایتان گفتم که به هیچ وجه نباید خودتان را از تجربه معرکه‌شان محروم می‌کردید. با ویجیاتو همراه باشید.

۵) Left Behind – The Last of Us

Left Behind به نظرم بهترین چیزی بود که می‌توانستیم بعد از آن پایان‌بندی تامل برانگیز The Last of Us تجربه کنید. این بسته الحاقی داستان محور که تمام کردنش چیزی در حدود یکی دو ساعت طول می‌کشید، پیش درآمدی بود بر قصه الی. ما در Left Behind با الی متفاوتی آشنا می‌شدیم که هنوز به ویروس کوردیسپس آلوده نشده و سعی می‌کند به همراه دوست صمیمی‌اش رایلی، کمی در این دنیای آشوب زده خوش گذرانی کند. اما همین پلات داستانی ساده در انتها به یک پایان‌بندی دردناک و احساسی می‌رسید که اگر طرفدار The Last of Us هستید نباید خودتان را از تجربه‌اش محروم کنید.

۴) Red Dead Redemption: Undead Nightmare

Red Dead Redemption نه تنها خودش یک شاهکار تمام عیار بود، بلکه بسته‌ الحاقی آن هم دست کمی از یک شاهکار نداشت. بله، در مورد Undead Nightmare صحبت می‌کنم که راکستار در آن، کلیت ماجرای بازی را تغییر داد و در طی یک سری اتفاق عجیب و غریب، غرب وحشی را به غرب زامبی زده برایمان تبدیل کرد. در جهان Undead Nightmare تقریبا هیچ انسانی زنده نمانده بود جز جان مارستون. کابویی که حالا باید برای پیدا کردن درمانی برای این بیماری همه‌گیر، کل شهر را زیر و رو می‌کرد. البته در طول داستان، شما کنترل جان مارستونی را به دست می‌گرفتید که هنوز خوی انسانی خود را حفظ کرده بود. اما وقتی که بازی را تمام می‌کردید، بازی شما را با یک فلش‌‌ فوروارد به زمانی منتقل می‌کرد که مارستون در آن زیر خروارها خاک دفن شده بود. با این حال، این پایان بازی نبود. چراکه بازی قصد کشتنن مارستون را نداشت و با بیرون آوردنش از گور، به شما اجازه می‌داد کنترل ورژن زامبی شده او را به دست بگیرید.

ایرانی کارت
Dicardo

۳) The Ringed City – Dark Souls 3

سری دارک سولز همیشه به خاطر بسته‌های الحاقی با کیفیت و پر و پیمانش معروف بوده. اصلا بسیاری از طرفداران بازی معتقدند که میازاکی صرفا بازی اصلی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا دستتان برای تجربه مفصل بسته‌های الحاقی بازی‌هایش گرم شود. حقیقتش را بخواهید، این دسته از افراد اشتباه نمی‌گویند. چراکه در طی این سال‌ها، همیشه شاهد عرضه بسته‌های الحاقی با کیفیتی از سوی این کارگردان مهم ژاپنی بودیم که در ازای به چالش کشیدن مخاطبشان، قصه‌هایی پرمغز برای آن‌ها روایت می‌کردند. بهترین نمونه این ادعا نیز شاید بسته الحاقی The Ringed City باشد. بسته‌ای که شما را به شهر پنهان رینگد سیتی می‌برد و با روایت چند قصه عجیب و قابل تامل، پرونده کل سری سولز را برای همیشه می‌بست. از جذاب‌ترین بخش‌های این بسته الحاقی باید به باس فایت آنکل گیل و داستان عجیب و دردناکش اشاره کرد که به نظرم نمونه‌اش در تاریخ ویدیو گیم کم نظیر است. علاوه بر این، قدرتمندترین باس کل سری یعنی دارک‌ایتر میدیر هم در همین بسته الحاقی The Ringed City حضور دارد و اگر اهل چالش‌های اساسی هستید، به هیچ وجه نباید رویارویی با این اژدهای غول‌پیکر را از دست بدهید.

۲) Burial at Sea – Bioshock Infinite

بعد از تماشای پایان‌بندی عجیب بایوشاک اینفیت، کلی سوال برایمان ایجاد شده بود که طبیعتا هیچ پاسخی برایشان نداشتیم. برای مثال می‌خواستیم ببینیم که چه ارتباطی میان داستان پیچیده این اثر و نسخه‌های اول و دوم مجموعه وجود دارد. برای همین کن لوین افسانه‌ای تصمیم گرفت که با عرضه بسته‌های الحاقی Burial at Sea، به سوالات ما با قلم جادوییش پاسخ دهد. در هر بسته‌های الحاقی Burial at Sea ما دوباره با الیزابت و بوکری همراه می‌شدیم که این بار یکدیگر را در رپچر پیدا کرده‌اند. اما این وسط هزار و یک قصه مختلف وجود دارد که اگر ذره‌ای بیشتر بخواهم در موردش صحبت کنم، بیشتر قصه Burial at Sea برایتان اسپویل خواهد شد. فقط در همین حد بدانید که اگر تا الان فکر می‌کردید قصه خود بایوشاک اینفینیت به شکل عجیبی معرکه بوده، پس قطعا داستان بسته‌های الحاقی Burial at Sea را نشنیده‌اید.

۱) Hearts of Stone – The Witcher 3

بازی ویچر ۳ با اینکه خودش به تنهایی می‌توانست صدها ساعت برایتان قصه‌ بگوید، اما سی‌دی پراجکت تصمیم گرفت که قصه گرالت را بیشتر بسط دهد تا به آن پایان بندی مورد نظرش برسد. نتیجه این تصمیم، عرضه دو بسته الحاقی Hearts of Stone و Blood & Wine بود که یکی از دیگر شاهکارتر بودند. با این حال، بشخصه برایم Heart of Stone یک چیز دیگر بود. قصه Hearts of Stone را به راحتی می‌توان با ادبی‌ترین رمان‌های فانتزی تاریخ مقایسه کرد. بازی در جریان مراحل این بسته الحاقی آنقدر پشت سر هم برایتان قصه‌های معرکه و گیرا تعریف می‌کرد که اصلا هیچکس دلش نمی‌آمد از پای تجربه بازی بلند شود و سراغ کار دیگری برود. Hearts of Stone بسته الحاقی عجیبی بود. به قدری عجیب که همین الان بعد از تمام شدن کار این متن دلم می‌خواهد دوباره سراغ بازی بروم و برای بار صدم پای روایت معرکه این بسته الحاقی بنشینم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 306 views بار دسته بندی : اخبار و مقالات تاريخ : 24 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.