دریچه تکنولوژی اپل واچ جان یک نفر را از مرگ حتمی نجات داد! - ژوانا

همانطور که می‌دانید ساعت‌های هوشمند اپل یا همان اپل واچ‌ها از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین ابزار پوشیدنی هستند که به واسطه قابلیت‌های کاربردی خود کاربران بسیاری را وادار به پرداخت هزینه‌ی هنگفت این ساعت‌ها کرده‌اند. اما در عوض هرازچندگاهی خبری در مورد نجات جان کاربران توسط اپل واچ به گوش می‌رسد که بر محبوبیت این ساعت‌ها می‌افزاید.

اگر بخواهیم تمام افرادی که به گفته‌ی خود زندگی‌شان را به اپل واچ مدیون هستند در یک لیست قرار دهیم، به فهرست بلندبالایی می‌رسیم. اینطور که پیداست این لیست هر روز بزرگتر می‌شود و جدیدترین نام حاضر در آن نیز آقای ویلیام راجرز است.

Apple-Watch-saves-man-in-the-ice.jpg

طبق اولین گزارش منتشر شده توسط خبرگذاری‌های محلی، آقای ویلیام راجرز روز یکشنبه هفته‌ی قبل برای اسکیت روی یخ به Salmon Falls River در شهر Somersworth ایالت مِین آمریکا رفته بود. وی در طول عمر خود بارها این کار را انجام داده و به سلامت بازگشته است. اما این بار یخ زیر پای راجرز شکسته و او تا نیمه بدن به داخل آب‌های صفر درجه‌ی این رود افتاده است.

او پس از افتادن در رود یخ زده سعی در بیرون کشیدن خود از آب داشته، اما موفق به این کار نشده و در همین حین متوجه شده که قسمت‌های یخ زده‌ی دور او نیز در حالت شکسته شدن هستند. البته فقط چند دقیقه ماندن در این آب‌های سرد منجر به مرگ یک انسان می‌شود.

sos.jpg

به گفته‌ی آقای راجرز، اون در این حین فقط به مرگ فکر می‌کرده، اما پس از حفظ آرامش متوجه ساعت هوشمند خود شده که از قابلیت SOS بهره‌مند است. وی سپس با اپل واچ خود با ۹۱۱ تماس گرفته و موقعیت خود را به آتش‌نشانان محل اطلاع داده است.

خوشبختانه آتش‌نشانان پس از ۵ دقیقه به محل رسیده و او را نجات دادند. ویلیام راجرز اپل واچ خود را ناجی جان خود خواند.

در این رابطه بخوانید:

– اپل واچ ۶ با حسگر اکسیژن خون و چیپست S6 رسماً معرفی شد؛ بیش از آنچه انتظار دارید!
– ویژگی‌های مهم ساعت هوشمند اپل واچ ۶ پیش از معرفی رسمی لو رفت
– مقایسه «اپل واچ ۵» با «گلکسی واچ اکتیو ۲»؛ کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد
– نسل بعدی ساعت هوشمند اپل واچ حملات عصبی را تشخیص می‌دهد
– اپل واچ او اس ۶ را رسماً معرفی کرد؛ دسترسی به فروشگاه نرم‌افزاری مستقل، نماها و انبوهی از امکانات جدید

هم‌اکنون با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر، ساعت‌های هوشمند Apple Watch محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند موجود هستند و با توجه به قابلیت‌ها و عملکرد این ساعت‌ها، چنین استقبال پرشوری کاملاً مورد انتظار است. این ساعت‌های هوشمند به قابلیت‌های سلامتی چون حسگر ضربان قلب، ECG و شناسایی سقوط مجهز‌اند. افزون بر این‌ها، اپل واچ‌ها قابلیتی دارند که به کاربر اجازه می‌دهند در هر زمان با خدمات اضطراری (اورژانس) تماس برقرار کند و همین ویژگی است که تاکنون جان بسیاری را نجات داده است.

applewatch-ecg-intro.jpg

همانطور که گفتیم تاکنون خبرهای بسیاری در مورد نجات جان یک نفر توسط اپل واچ منتشر شده است؛ حدود دو ماه پیش نیز یک دوچرخه سوار بریتانیایی که در یک رود خروشان سقوط کرده بود، توسط ساعت هوشمند خود به خدمات اضطراری مورد نیاز دست یافت و جان سالم به در برد.

apple-watch-feature.png

نظر شما در مورد ساعت‌های هوشمند Apple Watch چیست، آیا قابلیت‌های این ابزار پوشیدنی قیمت بالای آن‌ها را توجیه می‌کند یا خیر؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 171 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها