دریچه تکنولوژی ایده‌ی جذاب سامسونگ برای عینک‌های واقعیت افزوده - ژوانا

ظاهراً سامسونگ قرار نیست اپل را حتی در زمینه‌ی گجت‌های پوشیدنی رها بگذارد. پس از معرفی پوشیدنی‌های AR و VR اپل، این‌بار به نظر می‌رسد سامسونگ دست به کار شده است تا از عینک‌های واقعیت افزوده‌ی خود رونمایی کند.

ویدیوهایی که به‌تازگی توسط افشاکننده‌ی معروف «WalkingCat» در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده است، چشم انداز سامسونگ  در زمینه‌ی گجت‌های پوشیدنی واقعیت افزوده را نشان می‌دهد.

این عینک که Glasses Lite نام گرفته است فعالیت‌های روزمره‌ی کاربران را پوشش می‌دهد و آن‌ها را قادر می‌سازد بدون نیاز به نمایشگر بزرگ، فیلم تماشا کنند یا تماس تصویری ببینند. حتی درصورتی که بیشتر از یک نمایشگر به محافظت از چشمان خود اهمیت می‌دهید حالت «عینک آفتابی» نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

ویدیوی منتشر شده نشان می‌دهد که این عینک واقعیت افزوده‌ی سامسونگ ممکن است چگونه کار کند. از جمله‌ی قابلیت‌های پیش‌بینی شده‌ی آن می‌توان به برقراری تماس‌های هولولگرافیک و حتی شبیه‌سازی یک محیط مثل ساختمان اشاره کرد که شما را قادر می‌سازد آزادانه در آن کاوش کنید.

samsung-ar-glasses.jpg

هوز مشخص نیست که این پروژه تا چه حد به واقعیت نزدیک شده است اما طبیعتاً سامسونگ علاقه‌ی وافری به انجام این کار دارد. در حال حاضر به نظر می‌رسد این ایده از پروژه‌ی «HoloLens» مایکروسافت برگرفته شده باشد؛ با این تفاوت که سامسونگ طراحی هدست‌های بزرگ مایکروسافت را با عینک‌های ظریف و خوش قیافه عوض کرده است.

تلاش برای توسعه‌ی تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) همچنان یکی از جذابیت‌های دنیای امروز است حتی اگر سال‌های بیشتری با آن فاصله داشته باشیم. AR بعد جدیدی از فناوری محسوب می‌شود که درحال حاضر شرکت‌هایی مانند اپل، سامسونگ  مایکروسافت منابع عظیمی را برای آن کنار گذاشته‌اند.

با این وجود طبیعی است که سامسونگ به عنوان یکی از پیشروهای تکنولوژی در دنیا اصلاً نمی‌خواهد در این رقابت از اپل و مایکروسافت عقب بماند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 180 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 28 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها