دریچه تکنولوژی بررسی تخصصی گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G - ژوانا

گوشی‌های سامسونگ از نظر عملکردی از کیفیت خوبی برخوردار هستند. امروز قرار است، موبایل سامسونگ  Galaxy A53 5G را با یکدیگر بررسی کنیم تا با ویژگی‌های کلی این مدل محبوب آشنا شویم. این تلفن همراه در تاریخ ۴ فروردین ۱۴۰۱ وارد بازار شده است. ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که این مدل ارائه می‌دهد، موجب شده است که هنوز هم علاقه‌مندان خودش را حفظ کند.

نام خیلی از محصولات را شنیده‌اید که می‌گویند جایگاه ویژه‌ای در میان خانواده‌ها دارند! گوشی سامسونگ هم از آن دسته محصولات است که نامش بر روی زبان هر ایرانی است. هر گوشی هوشمندی با هر قیمتی را که در نظر بگیرید، این کمپانی برای شما یک محصول با کیفیت رو می‌کند. اگر قصد خرید گوشی سامسونگ با قیمت پایین اما کیفیت مطلوب را دارید به سری A این کمپانی یک سر بزنید، شما می‌توانید یک تلفن هوشمند تقریبا به ارزش دو میلیون تومان نیز در لیست موبایل‌های سامسونگ پیدا کنید.

A53 یکی از بهترین گوشی های سری A است. به دلیل محبوبیتی که گوشی سامسونگ A53 در بین افراد دارد، ما قرار است در این مقاله یک راهنمای خرید جامع و کامل را از این موبایل در اختیارشما عزیزان قرار دهیم. همین‌طور گوشی سامسونگ A53 را از نظر تخصصی و سخت‌افزاری به طور کامل بررسی می‌کنیم، با ما همراه باشید.

ویژگی­های گوشی سامسونگ A53

برای بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G باید به یک سری ویژگی­ مثل صفحه نمایش طراحی، دوربین، باتری، حافظه و پردازنده آن پرداخت که در ادامه تک­تک موارد گفته­شده را شرح می­دهیم.

 

ویژگی‌های صفحه‌نمایش سامسونگ A53

صفحه‌نمایش این محصول Super AMOLED  است که دارای یک رزولوشن با دقت تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیسکل است و نمایشگر آنFull HD  می‌باشد.

همچنین تراکم پیکسلی در صفحه‌نمایش گوشی A53 حدودا ۴۰۵ PPI یا پیکسل بر اینچ است و به علت وجود فناوری Super AMOLED، رنگ‌های صفحه‌نمایش این مدل تمام حالت‌های تصاویر را به بهترین شکل ممکن نمایش می‌دهد. این یک مزیت است که این گوشی را از نظر نمایشگر از رقبای خود جلو می‌اندازد.

بررسی گوشی سامسونگ A53 از نظر طراحی

وزن این موبایل ۱۸۹ گرم است، برای همین قرار‌گیری آن در دست کاربر بسیار بی‌نقص است. در این مورد طراحی خوش‌دست آن نیز بی‌ اثر نیست. قابل ذکر است که این تلفن همراه در برابر خط و خش مقاومت بالایی دارد.

حسگر اثر انگشتی که برای این گوشی سامسونگ بهینه شده است یک حسگر اپتیکال است. همچنین این حسگر در زیر صفحه‌نمایش قرار دارد. همچنین جنسی که برای این محافظ استفاده کرده‌اند، از جنس شیشه است. توجه کنید که وجود این شیشه موجب می­شود تا تلفن همراه دربرابر خط و خش بالایی داشته باشد.

مشاهده مشخصات موبایل های سامسونگ (Samsung)

دوربین گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G

همه می‌دانید که بخاطر پیشرفت تکنولوژی و ایجاد شغل‌های متنوع وجود یک دوربین عالی برای گوشی بسیار پر اهمیت است. برای همین اکثر افراد نه تنها برای شغل خود بلکه برای ثبت لحظات خود به دنبال یک گوشی موبایل با دوربینی باکیفیت می‌گردند.

برای همین قرار است بگوییم دوربین موبایل گلکسی A53 واقعا عالی است، پس خیال‌تان راحت! در ساخت این دوربین از ۴ سنسور مجزا استفاده کرده­اند که هر کدام از آن‌ها برای یک سبک ار عکاسی بهینه شده‌اند.

در ساخت این دوربین ۴ گانه، از یک سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی، یک سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگمی برابر با f/2.4 و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دیدی ۱۲۳درجه را بهره گرفته‌اند. حالا نوبت دوربین اصلی است که یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی واید (عریض) با دریچه دیافراگم f/1.8 و اندازه پیکسل ۰٫۸ میکرومتری است.

همچنین باید بگوییم این موبایل دارای تکنولوژی کاهش سایه­های خاکستری عکس است همین‌طور کیفیت تصاویر را در تمام شرایط جوی حفظ می‌کند.

نمره‌ای که دوربین این گوشی از وبسایت DXOmark دریافت کرده است، نمره ۷۹ می‌باشد که کمی بیشتر از رقیب خود یعنی گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro 5G است.

بررسی تخصصی باتری گلکسی A53

باتری گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G یک باتری لیتیوم‌ پلیمری ۵۰۰۰ میلی­آمپر ساعتی است که قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی را دارد . به دلیل وجود رابط کاربری One UI 4.1 این مدل از مصرف بهینه برخوردار است. زیرا برنامه­ها هنگام اجراشدن باتری کمتری مصرف کرده و دستگاه شما دیگر نیازی به نرم­افزارهای خنک‌کننده ندارد. طبق تست‌های که صورت گرفته است این گوشی می‌تواند در ۳۰ دقیقه حدود ۴۵%  شارژ شود.

همچنین بنابر تست‌های وبسایت GSMArena این گوشی می‌تواند به مدت ۱۱۳ ساعت روشن بماند. این در حالی است که گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو حدود ۱۱۵ ساعت در این حالت روشن می‌ماند.

حافظه موبایل سامسونگ گلکسی A53

این موبایل دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه است و برای رم آن، ظرفیت ۸ گیگابایت را در نظر گرفته­اند. توجه کنید  که این میزان از حافظه برای نصب انواع نرم­افزار مناسب است و برای نیازهای شما بابت گشت ­وگذار در شبکه‌های اجتماعی و ذخیره فایل­های موردنظرتان پاسخ می‌دهد.

در ساخت این موبایل از چه پردازنده­هایی استفاده شده است؟

پردازنده این مدل یک تراشهExynos 1280  است. این تراشه دو هسته ‌ Cortex-A78با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز دارد و همین‌طور از شش هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز برخوردار است. پردازنده گرافیکی این گوشی سامسونگ Mali-G68  می‌باشد. امتیازی که این پردازنده در بنچمارک بدست آورده، گیک‌بنچ ۱۸۹۱ است. این امتیاز کمتر از رقیب این گوشی است که دارای امتیاز ۲۰۶۳ می‌باشد. که با مجموع همه این‌ها می‌شود گفت عملکرد این مدل به رقبای خود نزدیک است.

بررسی تخصصی ویژگی­های کلی موبایل A53

حالا وقت آن رسیده است که به جزئیات دیگری راجب گوشی گلکسی A53 بپردازیم:

  • سیم­کارت: سیم­کارت­های این مدل به­صورت تک سیم­کارت (نانو-سیم) یا ۲ سیم­کارت هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال) ارائه می‌شود.
  • رنگ: این موبایل دارای ۴ رنگ آبی، صورتی، سفید و سیاه است.
  • تجهیزات اضافی: این موبایل از فناوری‌های نظیر حسگر اثر انگشت، شتاب­سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب­نما و فشارسنج برخوردار است.

قیمت موبایل سامسونگ گلکسی A53

این موبایل با توجه به ویژگی­ها و قابلیت­هایی که ارائه می‌دهد در دسته موبایل‌های میان‌رده دسته­بندی می­شود. به همین خاطر باید بدانید که اگر به­دنبال یک موبایل کاربردی هستید، همین‌طور ترجیح شما یک قیمت زیر ۱۵ میلیون تومان است، خرید گوشی A53 را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

اما به این موضوع هم توجه کنید که نوسانات بازار و فروشگاهی که برای خرید خود انتخاب می‌کنید در قیمت گذاری این محصول تاثیرگذار است. برای همین پیشنهاد ما به شما این است که قبل از خرید خود از چندین فروشگاه معتبر استعلام قیمت بگیرید.

جمع­بندی

برای بررسی کردن گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G باید به طراحی، باتری، دوربین، پردازنده، ویژگی­های اضافی و قیمت آن توجه کنیم. همچنین دیگر می‌دانید که از صفحه­نمایش ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ بهره می­برد و در آن از فناوری SUPER AMOLED استفاده شده است.

علاوه‌‌بر این مورد باید اضافه کرد که باتری این موبایل ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت بوده و دوربین اصلی آن ۶۴ مگاپیکسل است.

در کل اگر به دنبال یک گوشی میان‌رده خوب می‌گردید، A53 نیازهای شما را برآورده می‌کند زیرا ویژگی‌های خوبی را ارائه می‌دهد.

این محصول را می‌توانید به­صورت رجیسترشده، از فروشگاه­های معتبر تهیه کنید و از امکاناتی چون بازگشت کالا (در صورت بازنشدن پلمپ آن) بهره‌مند شوید.

پس اگر جزء افرادی هستید که به­دنبال یک موبایل میان‌رده، همراه با ویژگی­های عالی و عملکردی خوب می‌گردید، بهتر است تا نسبت به خرید این محصول آن هم فروشگاه‌های معتبر اقدام کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 94 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 23 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.