دریچه تکنولوژی مسئولیت نظافتچی خانه یا این که ساختمان چیست؟ - ژوانا

یک نظافتچی با اجرا اشکال شغل های خدماتی نظافتی، مسئول مراقبت از یک جای پاک میباشد. مسئولیت نظافتچی خانه یا این که ساختمان مشتمل بر پاک کردن و جارو کشیدن کف، پاک کردن سطح های با مواد ضد عفونی کننده و تخلیه سطل های آشغال یا این که سطل های بازیافت میباشد.

 

مسئولیت نظافتچی خانه یا این که ساختمان چیست؟

وظایف و مسئولیت نظافتچی

یک نظافتچی وظیفه نظافت منزل، سازماندهی و ضد عفونی کردن دفتر کار را بر ذمه دارااست. آن‌ها معمولا وظایف پایین را بر ذمه دارا هستند:

  • نظافت کردن فضای داخلی ساختمان ها به عنوان مثال کف، فرش، موکت، پنجره ها و دیوارها
  • ضد عفونی کردن اقلام بی آلایش مانند میز، دستگیره در، ابزار اداری و تلفن
  • محافظت از زمین های بیرونی، کوتاه کرد چمن ها و آراسته کردن بوته ها
  • نظافت کردن پیاده روها از برف
  • ردوبدل فیلترهای هوا و حفظ از سیستم های تهویه هوا
  • خالی کردن سطل های آشغال و بازیافت
  • پاک کردن انبار
  • اجرا تعمیرات جزئی ماشین آلات؛ امکانات و ابزار
  • نظافت کردن گرمابه و نظافت توالت
  • نظافت کردن پنجره ها و آینه ها
  • پاک کردن مبلمان و گردگیری وسایل
  • نظافت روش پله و پارکینگ

مثال هایی از شرح فعالیت نظافتچی

مثال ۱: پاک کردن روزمره خدمت‌های بهداشتی، ماشین‌های بازی الکترونیکی، وسایل، مبلمان، پنجره‌ها و کف با رعایت بالاترین استانداردها. با نگهداری محیطی منزه، بهداشتی و ایمن در مجموع بخشها رضایت صاحبکار را جذب فرمائید.

مسئولیت نظافتچی منزل چیست؟

مثال ۲: ما در ادامه شخصی هستیم که نیازی به مدریت نداشته باشد و شغل های محول گردیده و نظافت را تماما اعمال دهید.

فعالیت نظافتچی چیست؟

نظافتچیان معمولا برای شرکتهای نظافتچی شغل می نمایند. این موسسه ها نظافتچیان را به مرکز ها خرید، درمان گاه ها، منازل و غیره می فرستند تا شغل های نظافتی را ایفا دهند. آن‌ها معمولا بامداد و یا این که پس از ساعت کاری و یا این که در ساعاتی که مشتریان مد حیث دارا‌هستند به حیطه اعزام میشوند. وظیفه آن ها نظافت کردن خدمت های بهداشتی، تعمیر و محافظت ساختمان، به کار گیری از امکانات نظافتی مانند دستگاه های کف شوی اتوماتیک و مراقبت اسباب نظافت در شکل نیاز میباشد. آنان همینطور ممکن میباشد نیاز به ایفا کارهایی در نمای بیرونی ساختمان داشته باشند مانند شستن پنجره ها، چمن زنی و غیره.

مهارت های نظافتچی

نظافتچیان معمولا دارنده مهارت ها یا این که پیش نیازهای خاصی می باشند که به آن ها در اجرا وظایفشان یاری می نماید این مهارت ها عبارتند از:

  1. مهارت های ارتباطی عالی
  2. شناخت با گونه های تولیدات تمیز کننده و فرصت به کارگیری از آن‌ها
  3. امکان نظافت کردن و ضد عفونی کردن سطح های متفاوت
  4. توان بلند کردن و تکان دادن وسایل
  5. مهارت های سازماندهی بهتر
  6. درایت از شیوه نامه های ایمنی هنگام عمل با منزه کننده های شیمیایی
  7. مهارت های بهتر مدیرت مجال

دستمزد نظافتچی چقدره؟

یک نظافتچی به صورت میانگین X تومان در ساعت درآمد دارااست. معیار حقوق و دستمزد نظافتچی ممکن میباشد به سطح تجربیات، تحصیلات و وضعیت جغرافیایی بستگی داشته باشد.

مسئولیت نظافتچی منزل چیست؟ شرح وظایف با جزئیات

در حالی که سند قانونی غالبا برای فعالیت نظافت الزامی وجود ندارد، بعضی از موسسه ها نظافتی ممکن میباشد دست‌کم گواهی دیپلم متوسطه یا این که فراتر را ترجیح دهند. ضمن این در‌صورتی‌که نظافتچی نیاز به تعمییر یا این که فعالیت با امکانات داشته باشد بایستی فراگیری ببیند. بخش اعظمی از نظافتچیان در حالی که برای تعدادی ماه ذیل حیث یک شخص باسابقه خیس شغل می نمایند؛ در طی شغل می آموزند. نظافتچیان همینطور می‌توانند در قضیه های متعدد گواهینانه های خاص را اخذ نند. عده ای که در یک صنعت خاص شغل می نمایند ممکن میباشد به یک یا این که تعدادی گزینه از این مدارک نیاز داشته باشند. برای استخدام نظافتچی حرفه ای میتوانید به سایت فنباز سر بزنید.

سوابق عمل و استخدام نظافتچی

سطح تجربیات برای نظافتچی به نقش، صاحبکار و صنعت بستگی داراست. نظافتچیان معمولا به سوابق فعالیت نیاز ندارند ولی ممکن میباشد بعضی از موسسه ها شخصی با یک‌سری ماه سوابق شغل را ترجیح دهند. نظافتچیانی که امکانات را هم تعمیر یا این که محافظت می نمایند به دست کم یک سال سوابق فعالیت نیاز دارا‌هستند در حالی که نظافتچی که بر شغل یک گروه رسیدگی می نماید می‌تواند به تجربیات مدیریتی نیاز داشته باشد.

تفاوت در بین نظافتچی و سرایدار چیست؟

گرچه نظافتچیان و سرایداران وظایف شغلی نسبتاً یکسانی دارا‌هستند البته معمولا از هم متمایز میباشند. تفاوت مهم نظافتچی و سرایدار این میباشد که نظافتچیان برای موسسه های سرویس ها نظافت فرنگی شغل می نمایند و سرایدار به وسیله صاحبان املاک تجاری استخدام میشوند. سرایدار بعداز اتمام عمل معمولا در واحدی که برایش در لحاظ گرفته شد‌ه‌است میماند در حالی که نظافتچیان به راس خدماتی که اعزام گردیده اند بر میگردند.

شرح وظایف روزمره نظافتچی چیست؟

در یک روز بی آلایش؛ یک نظافتچی در هر ساعتی از روز ممکن میباشد برای اعمال فعالیت نظافت به محل اعزام گردد. آنان وسایل نظافتی را با خویش به محل اعزامی میبرند و شغل خویش را استارت می نمایند. آن‌ها کل سطل های بازیافت را تخلیه می نمایند، برای نظافت شیوه پله و پارکینگ مبادرت می نمایند، پنجره ها و شیشه ها را پاک می نمایند، میزها را پاک می نمایند، آغاز به نظافت کردن کف می نمایند؛ خزینه و دستشویی را پاک می نمایند و هر کاری که صاحب کار از آنان میخواهد را اعمال میدهند.

خصوصیت های نظافتچی خوب چیست؟

یک نظافتچی عالی کسی میباشد که از نظافت و شغل تحت عنوان بخشی از یک مجموعه نظافتی لذت می‌برد. همیاری با گروه به نظافتچی یاری می نماید تا شغل های تقسیم گردیده را به نیکی ایفا دهد. نظافتچیان می بایست مدیر مجال نیکی برای حق تقدم بندی امور و جاری ساختن یک سری فعالیت پیش از نقطه نهایی کشیک خویش داشته باشند.

نظافتچیان همینطور می بایست وسایل نظافتی که نیاز دارا‌هستند را تهیه و تنظیم نمایند و در شکل اتمام به مدیریت خویش خبر دهند تا امکانات مطلوب را در مشت بگیرند. همینطور نظافتچیان بایستی در معیار و طریق به کار گیری از ماده شوینده و تمیز کننده بایستی توجه داشته باشند. خلال این می بایست هنگام عمل با مواد منزه کننده مضر ایمنی را در حق تقدم قرار دهند. آن‌ها همنین می بایست از دستکش و بقیه وسایل حفاظتی برای پرهیز از بیماری ها استعمال نمایند.

نظافتچی می بایست به چه کسی گزارش عمل دهد؟

نظافتچیان معمولا به رئیس یا این که سرپرست سرویس ها نظافتی گزارش می‌دهند. این اشخاص به آن‌ها امور را می سپارند. آن ها همینطور نرم‌افزار های کاری را در چنگ نظافتچیان قرار میدهند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 63 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 2 فوریه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها